NA: De SKX is dood, lang leve de SKX killer?

Ik vind ‘m ook wel kick @Fate_Amenable_To_Change en ik mis ook een Seiko duiker in de collectie op dit moment. Misschien even kijken voor deze zomer :smile:

2 likes

Hoi Chris,

Seiko vind ik oprecht een mooi merk, maar ik ben toch zelf geen échte Seiko-man. De SKX 009 heb ik in de loop der jaren echter gekocht, weer verkocht, en heb daarna nog drie keer diezelfde gang van zaken herhaald… Dat zegt iets… over mij en denkelijk ook over die Seiko SKX 009…:thinking::smiley:

Door jouw prachtig geschreven review heb ik weer echt trek gekregen… trek in een nieuwe Seiko en wel exact diezelfde die jij hier beschrijft. Ik liep toch al weer even te denken over een nieuwe SKX, maar dat gaat nu zeker deze ‘mini turtle’ worden.

Dankjewel voor het schrijven, het delen, en heel veel plezier gewenst met deze mooie nieuwe aanwinst! :ok_hand::slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb hetzelfde gedaan :smile:
De SKX013 kan je ook eens proberen, ik vind dat anderen hem vaak kleiner omschrijven dan hij daadwerkelijk aanvoelt.
Voelt wat scherper en minder plomp.

3 likes

Dank je, en ik hoop oprecht dat dat niet op een teleurstelling uitloopt voor je. Dat ie naar beter moge bevallen dan de SKXen.

:hugs::hugs::roll_eyes:

1 like

Dank je wel voor de tip! :+1:

2 likes

Gaat vast helemaal goed komen en ik laat uiteraard weten wat mijn bevindingen zijn. Nu eerst op zoek naar een goed adres om hem te kopen en gisteren in huis te kunnen hebben. :wink::smiley:

EDIT: net besteld. Ben benieuwd!:blush:

1 like

Ik denk trouwens dat Seiko alles met een 7S26/36 er uit gaat gooien.
Dus niet alleen de classic divers maar er zullen hoogstwaarschijnlijk ook
heel wat 5jes gaan sneuvelen.
Non wind/hack is nu echt uit de tijd, ondanks dat de 7S uurwerken prima zijn.

Tijd voor een stapje verder maar er gaat ongetwijfeld een prijskaartje aan hangen.
De periode met echt goedkope doch goede uurwerken is nu voor altijd voorbij.

2 likes

Leuk topic Chris en een horloge dat ik normaal zo zou voorbij lopen!

1 like

Strapcode heeft o.a. een Jubilee, maar die end links passen niet!

Anders kwam er zeker ook een PADI met die band.

2 likes

Het lijkt standaard zo…

1 like

Nou dit verdient geen schoonheidsprijs.

2 likes

Dat verdient staal nooit, Henk, dat weet jij ook. :rofl::joy::innocent:

1 like

Uploaden…

Voor mij is dit de skx007 killer, door de sub achtige indices!

5 likes

Ik vind het een leuk horloge, maar die indices mogen van mij wat minder prominent. Verder ziet hij er mooi uit…

1 like

Mooi horloge, deze was me nooit zo opgevallen. Dank voor de leuke review! :+1:t2:

1 like

De mooiere afwerking van de dial was voor mij destijds reden om skx031 te kopen. :heart_eyes: (klik voor scherpere versie)

3 likes

Pak aan.

15 likes

Zijn er ook al andere wijzerplaten voor deze skx killer?

2 likes

Met “andere wijzerplaten” neem ik aan dat je niet de blauwe, zwarte en PADI versie bedoelt, maar eerder een soort mod- of aftermarket spul?

1_PaHH_xrsUm8Ci8d_bW8KmQBPMHG7a

2 likes

Dan past wrs elke plaat met kroon op 3 uur en alleen datumvenster. Bv een shogun of samurai plaat.

1 like