NA: De SKX is dood, lang leve de SKX killer?

Een PMMM maar dan in deze kast ipv in een SKX.

1 like

Super fijn dat je graag series kijkt maar screenshots voegen best weinig toe.

1 like

Ach, zo vind ik discussies over modden weinig toevoegen aan mijn NA/recensie. :slight_smile: Ik heb het horloge namelijk gekocht om hoe het ontworpen is, en niet om er op zolder mee te gaan zitten klootviolen met het doel er een Bombay special van te bakken.

Ik heb best een hekel aan het feit dat ze steeds Seiko maar moeten modden. Bij de gemiddelde Boktor heb ik er geen emotie bij, maar dat eeuwige gepiel aan die Seiko’s is mij een doorn in het oog, hoofdzakelijk om twee redenen:

  • Als je een MM300 wil hebben, ga er dan gewoon voor sparen. Ik vind mods die beogen een Blancpain / Sub / MM300 hommage te maken gewoon sneu.
  • Seiko ontwerpt allerschattigste horloges. Ik zie de mods vaak afbreuk doen aan het ontwerp. Bovendien is de catalogus van Seiko best breed, dus als een horloge as-is je niet bevalt kun je ook gewoon een andere kopen.

Nogmaals: een saffiertje hier of daar is geen punt, en die 0,05% van de mods die iets toevoegen ook niet. :slight_smile:

8 likes

Jammer dat je het stellen van een vraag al als een disuccie gaat omschrijven en dat, omdat jij topic starter bent, zou bepalen wat in dit topic wel en niet geschreven mag worden.

Maar goed, je mag je topic houden. :+1:

1 like

Toffe shit.

3 likes

Hoi @HanDavinci ,

Wil jij een Turtle mod doen voor mij?
Eén met custom dial. Foto zie hieronder.

Liefs,
Metin

image

3 likes

Waar zie jij me zeggen dat je niks mag vragen of schrijven? Da’s onzin. Ik geef m’n mening met een knipoog en een paar gifjes, waarop jij roept dat het niks toevoegt.

Als ik het dan met een lapje tekst doe is het weer niet goed.

Nou moe. :thinking::thinking:

4 likes

Dat zeg ik. Jammer, want je neemt een ijzersterk entry level ding, en giet er de pretentie over dat het meer is dan dat.

Da’s met zo sneu als een 13 jaar oude Polo met spoilers, racing strepen en rims modden. Het blijft een klein kut autootje. In feite een bezigheid voor petten.

Koop dan gewoon een MM. Of een Porsche. :grin:

6 likes

Ik vind het ook erg leuk om te doen.

3 likes

Ik heb wat rondgekeken maar de Mini Turtle is bijna niet mooier te modden.

Er zijn geen rustigere wijzerplaten (zonder X of Padi etc.) die passen denk ik.

3 likes

Ok. Dat zag jij met je mod ogen?


Aangezien een full size Turtle plaat past zijn de mogelijkheden eindeloos :sunglasses:

3 likes

Het sleutelen waardeer ik als hobby.

Mar wees eerlijk, ik ben los van horloge hobbyisten in de laatste twintig jaar nog maar één 007 tegen gekomen in het wild. :grin:

Ja. Laat eens een paar mods zonder X en Padi zien?

Die foto van jou had ik al gezien.

1 like

Gebruik je fantasie, niemand heeft het nog gedaan

Dit is de wijzerplaat van een SRPA21, de echte Turtle PADI. Daar zie je dat een full size plaat past ergo…

…dit is onzin. Zelfs een Sumo/Shogun/MM300 plaat past erin en dat noem ik mooier. Ik vind de markers van de mini Turtle niks.

Maar jij hebt volgens je vrouw twee plekken. Op de bank met een controller in je handen of aan je bureau op HF :joy:

Ik zie er vrij veel om mij heen.

4 likes

Heh. Je onderschat mijn werkomgeving. :grin: Ik zie wel dagelijks submariners aan de polsen van middelbare pakken.

2 likes

Blij dat wij het eens zijn :wink:

4 likes

Is deze al langs gekomen €230,- de Orient Kano

10 likes

Ooooeh… Die rooie is tof.

2 likes

De mijne kwam gisteren binnen. Is 12 dagen onderweg geweest, eerst vanuit HK naar de UK en toen naar Klokkengek. Grappig is dat het UK naar NL traject langer duurde dan het HK naar de UK traject. :slightly_smiling_face:
Ik heb hem vandaag de hele dag al om en vind het een fijn horloge aan de pols. Ook de lume is uitstekend en het is fijn dat je deze kunt opwinden en de secondewijzer kunt stoppen. Gezien de prijs vind ik het een aanbevelenswaardig horloge! :+1:

18 likes