NA: de Tiffany Tissot

Wie de afgelopen anderhalf tot twee jaar een beetje het horlogenieuws gevolgd heeft, kan het succes van de Tissot PRX lijn niet gemist hebben. Knappe retro-stijl horloges van de Zwitsers uit Le Cocle die het hart van menig horloge enthousiast sneller laten slaan. Zowel in de Powermatic80 automatische versie als de Quartz, met naar mijn bescheiden mening de allerprettigst dragende pasvorm en stalen band die er bestaat. Tot einde vorig jaar/begin vorig jaar was een veelgehoorde klacht dat de 40 millimeters van het model aan de grote maat was voor de babypolsen van menigeen; de 35 millimeter was daarop de reactie en gezien ik ze regelmatig in diverse topics voorbij zie komen, lijkt het me een prima actie.

Wie regelmatig in het “Wat dragen wij vandaag?”-topic kijkt en mijn foto’s wel eens tegenkomt, weet wellicht dat ikzelf groot fan ben van de Tissot PRX. Met mijn mega-polsomtrek van 19,5 centimeter is de 40 millimeter variant al in tweevoud in mijn collectie opgenomen; de bij alles passende blauwe Powermatic80 en de goudkleurige Quartz van welke ik onlangs nog een NA topic heb aangemaakt, voor feesten en partijen (en veel avondwissels). Oftewel, ik ben een bescheiden fan. De afgelopen periode heb ik een en ander aan kleurige knallers gekocht; de zalmroze Seiko 5 mod van forumlegende @Dao en een nieuw-aangeschafte groene Citizen Tsuyosa. Nu had ik dus aan NA’s geen gebrek, maar toen ik op de website van een hier welbekende juwelier zat te kijken, viel mijn oog op een kleurtje PRX die ik nog nergens kon terugvinden! Niet op de Tissot websites, niet op YouTube, niet op welke andere juwelier die Tissot AD is dan ook. Je snapt wel, dat trok mijn aandacht. Alleen de kleur, “Tiffany Blue”, echt een knalkleur, maar waar past het bij?! Ik heb 's ochtends geen flauw idee of wat ik aan trek bij elkaar past (mijn vrouw corrigeert dat keurig bij het ontbijt). Dat gaan we nog wel zien, al zal dat voor jullie niet uitmaken, jullie zien toch hooguit mijn pols ;-). Anyway, na wat berichtjes tussen de juwelier en ondergetekende besloten over te gaan tot een blinde pre-order. Leverdatum was “voor kerst” dus jullie begrijpen dat ik toch aardig verrast was toen de PostNL zojuist op de stoep stond bij mij. Feest! Gelijk uitgepakt, op maat gemaakt en om de pols geslingerd. De wijzerplaat vind ik spectaculair en heeft dezelfde verticale structuur als de goudkleurige PRX, erg fraai gedaan.

Mijn trio aan PRX-en is (voor) nu compleet. En omdat het vrijdag is en ik het al knap vind dat jullie het verhaal tot hier toe hebben kunnen volhouden; beeldmateriaal!

Uiteraard ook met zijn/haar broertjes/zusjes

En tot slot… om de pols!

Bedankt voor het lezen en ik wens jullie een bijzonder fijn weekend toe!

Tempus edax rerum

136 likes

Het zijn leuke horloges man. Ik wens je er veel plezier mee.:ok_hand::+1:

1 like

Ik scrolde direct door naar het eerste plaatje… :joy: :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Blijft een leuk model en deze heeft wel een super lekker kleurtje! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je NA Pim. Leuk trio. Bijzonder om naast elkaar te zien. Geniet ervan

1 like

Mooi man, zo’n trio. Veel plezier ervan.

1 like

Goed bezig :v:

1 like

Mooi trio PRX Pim.
Proficiat. :+1:

1 like

Lekkâh :ok_hand:

1 like

Leuke aanvulling van de PRX collectie, geniet ervan. :+1:

1 like

Heel mooi horloge en prachtig trio nu. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Heel erg gaaf!

1 like

Dat is wel een hele bijzondere verschijning. Een hele mooie aanwinst. Geniet ervan.

1 like

Mooi :+1:

1 like

Wat een frisse verschijning! Hele mooie trio zo, enjoy!

1 like

Leuk, fris kleurtje. Geniet ervan!

1 like

Heel mooi veel plezier ermee!

1 like

Mooie toevoeging aan je collectie, geniet van je trio :+1:

1 like

Zeker! Ook mijn foto’s doen de plaat geen eer aan, in het echt vind ik hem absoluut mooier dan op alle foto’s.

Overigens, de kleur is afkomstig van de eieren van een Roodborstje. Bizar maar wel geinig detail :face_with_hand_over_mouth::+1:.

7 likes

Gaaf ding man, gefeliciteerd :+1:

1 like