NA: De ultieme laatste duiker die ik zal kopen

Eh, hehehehe… Hoe kan ik dat testen? Ik ga 'm niet uit elkaar halen om de onderkant van de wijzerplaat te bekijken.

Mijn grondhouding is “if it walks like a duck and quacks like a duck, it’s probably a duck” is hierop van toepassing. Ze zien er opgelegd uit, dus dan noem ik ze zo.

Dank!

Kijk, wat die antiek-handelaar had moeten zeggen is “Dan moet je niet bij mij zijn” en als de goede man had aangehouden “Nou moet je opdonderen”. Maar goed. “Mand!” was gelukkig het resultaat. Die meme is goud waard.

:slight_smile:

2 likes

Het is wat moeilijk scherp stellen uit de losse pols, maar als je er een mening over wilt vormen, dit is een redelijke close-up.

5 likes

Als het al gestampt is, is het in ieder geval proper gedaan.

1 like

Dat woord zou ik in relatie tot die beduimelde en bekraste horloges van Fat C niet zo gauw in de mond nemen.

On topic: leuk ding! Gaaf kleurtje ook.

Overigens is dit natuurlijk niet de laatste duiker die jij koopt. Uiteindelijk ga ook jij voor een mooie Seamaster of Submariner…

2 likes

Dat was ook mijn gedachte, ik zie geen onscherpe overgangen onder macro.

Pfff. Lummel. Je kunt van mijn horloges verder zeggen wat je wilt, maar ze moeten wel technisch in orde zijn.

Ja, he? Ik houd van olijf-groen achtige kleuren.

Een Seamaster kan nog wel, een vintage zonder bezel of zo. De Seamaster range van Omega is veel langer en breder dan moderne Bond fans willen geloven, dus daar valt in te vissen.

En ja, de enige Sub die ik ooit zou willen hebben is de oorspronkelijke met stick wijzers, maar dan nog heb ik voor zo’n vintage rammelding niet meer dan 250 ballen over, dus ik vrees dat ik zo’n stukje curiosa niet a bezitten voor dat geld. :+1:

1 like

Of een youngtimer met bezel.

Of je zo’n ruig imago hebt waag ik te betwijfelen, maar je komt er wel mee weg denk ik.

2 likes

Ha FATC. Mooi horloge man. Veel beter dan die SKX009 :wink:

1 like

Hahahaha… Dank je. Of ie beter is zal de tijd uitwijzen. Hij is zeker groener en luxer. :slight_smile:

1 like

Ik ben er blij mee in ieder geval :sunglasses:

1 like

De kleur is zeker gaaf, ik moest wel even slikken toen ik de (advies) prijs zag. Seiko lijkt de boel flink aan het opkrikken de laatste jaren.

1 like

De soep wordt nooit voor de MRSP gegeten, maak je niet te sappel.

Neuh, hij staat (nog) niet op de lijst :grin: maar het was een constatering in het algemeen.

1 like

De muziek, het proza, de foto’s die wel zichtbaar waren èn nog een eervolle vermelding voor de SPB143 - wat een uitstekend vermaak, dit topic! Dank. :+1: :grinning:

1 like

Tjonge jonge wat een verhaal zeg!
Wel erg leuk om te lezen.Gefeliciteerd met deze mooie duiker.

1 like

Mooie Horloges en de Meteora is een perfect als achtergrond.

1 like

Yup, hele coole plek. Delphi ook wel, maar Meteora is mooier.

1 like

Veel draagplezier

1 like

Leuk verslag en echt een heel gaaf horloge. Zit er zelf ook al een tijdje op te azen…
Ben benieuwd hoe die bevallen gaat. Kudos ook voor bitches brew trouwens :ok_hand:

1 like

Tot nu toe uitstekend, eerlijk gezegd. Het is early days, maar het horloge is fantastisch comfortabel en een genot om te zien om de pols. Zeker een aanrader.

Ik kom er over twee, drie jaar op terug.

2 likes

Oef, dat vreesde ik al en dat maakt de itch wel wat groter hier… Zag dat de Seiko Boutique hem momenteel niet op voorraad heeft maar ga er na de semi lockdown eens naar kijken. Nu even andere prioriteiten maar wellicht ergens komend jaar… :slight_smile:

Veel plezier ermee!

1 like