Goed plan!
Wist niet dat jij m had Elf. Niet toevallig van Jaap?
Toevallig wel . Incl. weekend koffer en heftige zaklamp.
Da’s mijn ex dan. Doe haar de groeten!
Get out a here.
Ik ben trots 'm via jou en @SuperC te mogen hebben. Grappig hoe dingen kunnen lopen.
Lekkere muziek en een prachtige Seiko
Mooi verhaal , zeker van dat siliconen hahaha
Prima aanschaf! Seiko blijft gewoon een top merk waar voor elk budget iets te vinden is en ongeacht de prijs krijg je altijd waar voor je geld. Dat doet (bijna?) geen merk ze na.
De “Willard” vond ik altijd een gaaf model maar ik wilde me destijds niet aan een vintage wagen en dit model bestond nog niet. De new Turtle was net uit dus ik besloot een mix (mod) te bedenken van oud en nieuw. In de geest van de geschiedenis van de Seiko duikers.
Kwam die (te) gekke Stargate ook nog van op pas
Heerlijk zo een verhaal bij een NA.
Een prachtige NA is het ook nog eens, stoere duikert hoor!
Kijk, ik weet dat er een 8L uurwerk in zit, en ik zie zomaar de volgende upgrades:
- Datum-omlijsting
- Gepolijste wijzers met facetranden aan de zijkant
- Keramische bezel (over tijd krijg jij geen wabi-sabi, of dat een voor- of nadeel is is een discussie)
- Geen PS logo
- Horloge is 45mm bij 49,6mm l2l.
Is dat hem zo’n beetje, of heb ik iets gemist?
Tja, mijn vrouw vindt het naar dat ik die band niet tof vind, want zij vind het heerlijk dragen.
I see what you did there. Maar die is wel aardig discreet, die mod. Ik vind 'm zeer OK, terwijl ik niet van het modden ben, dus
Ik vind hem heel tof. Mooie aanwinst!
Mooi geschreven stuk alweer. Dank voor de moeite. Zijn die indices echt opgelegd? Ik dacht altijd dat die gestampt waren van langs de onderzijde van de plaat.
Mand…!
Eh, hehehehe… Hoe kan ik dat testen? Ik ga 'm niet uit elkaar halen om de onderkant van de wijzerplaat te bekijken.
Mijn grondhouding is “if it walks like a duck and quacks like a duck, it’s probably a duck” is hierop van toepassing. Ze zien er opgelegd uit, dus dan noem ik ze zo.
Dank!
Kijk, wat die antiek-handelaar had moeten zeggen is “Dan moet je niet bij mij zijn” en als de goede man had aangehouden “Nou moet je opdonderen”. Maar goed. “Mand!” was gelukkig het resultaat. Die meme is goud waard.
Het is wat moeilijk scherp stellen uit de losse pols, maar als je er een mening over wilt vormen, dit is een redelijke close-up.
Als het al gestampt is, is het in ieder geval proper gedaan.
Dat woord zou ik in relatie tot die beduimelde en bekraste horloges van Fat C niet zo gauw in de mond nemen.
On topic: leuk ding! Gaaf kleurtje ook.
Overigens is dit natuurlijk niet de laatste duiker die jij koopt. Uiteindelijk ga ook jij voor een mooie Seamaster of Submariner…
Dat was ook mijn gedachte, ik zie geen onscherpe overgangen onder macro.
Pfff. Lummel. Je kunt van mijn horloges verder zeggen wat je wilt, maar ze moeten wel technisch in orde zijn.
Ja, he? Ik houd van olijf-groen achtige kleuren.
Een Seamaster kan nog wel, een vintage zonder bezel of zo. De Seamaster range van Omega is veel langer en breder dan moderne Bond fans willen geloven, dus daar valt in te vissen.
En ja, de enige Sub die ik ooit zou willen hebben is de oorspronkelijke met stick wijzers, maar dan nog heb ik voor zo’n vintage rammelding niet meer dan 250 ballen over, dus ik vrees dat ik zo’n stukje curiosa niet a bezitten voor dat geld.