NA : Dumet Instrument 3

Jan maakt zelf geen topic aan met duidelijke foto’s die mensen de mogelijkheid geven om hun mening te geven. Enige fotos die hij post zijn een wristshot en 4 of 5 foto’s van de doos. Denk dat je dan je koper ‘in bescherming’ zou moeten nemen en zelf een dergelijk topic moet openen. Dat had ik in zijn situaite in ieder geval gedaan.

3 likes

Niks inderdaad, en ik hou er ook niet van. Mijn punt is echter: je kunt niet een N/A op een openbaar forum plaatsen met een reactiemogelijkheid en dan beweren dat vervelende waardeoordelen ongevraagd zijn.

Het kan dan helpen om te realiseren dat zo’n opmerking precies niets zegt over het horloge, de koper of de fabrikant en uitsluitend iets over de plaatser ervan. En dan bedoel ik niet eens dat het een vervelend/tactloos persoon zou zijn, maar eenvoudigweg dat hij het niet mooi vindt. Ik merk dat ik, ook in het echte leven, steeds vaker gewoon “oké” antwoordt op zoiets.

2 likes

Schouders ophalen werkt inderdaad. Ik probeer het ook steeds vaker.

1 like

Ik denk eigenlijk dat de case daarvoor wel open moet. :thinking:

17 likes

Gefeliciteerd met je NA. Mooi horloge, hoop karakter en DNA van de maker.
Geniet ervan in goede gezondheid. Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!

image

Vanaf nu is dit mijn stijl. Super lief en politiek correct. Wil geen ban meer.

18 likes

Ik vind het verfrissend!

2 likes

Herkenbaar.

Het begrip eerlijkheid wordt vaak genoeg misbruikt om lompheid te bagatelliseren. Ook op dit forum.

Daarnaast moet je wel enorm aan zelfoverschatting lijden als je denkt dat je mening altijd iets aan een topic toevoegt. Wie de schoen past trekke hem aan :wink:

6 likes

Je mening geven ligt erg gevoelig.
Als je bij twee topics twee maal dezelfde mening blijkt te hebben, gaan alle registers open…
Neemt niet weg dat ik mensen gewoon feliciteer met de (in hun ogen prachtige) NA.
Het gaat ook om hen namelijk. Zij zijn er blij mee.
Een opmerking als ’ ik vind het spuuglelijk, of goedkope meuk of een combinatie is uitsluitend bedoeld om te treiteren. Zegt eigenlijk meer iets over de persoon …

14 likes

Zo wilde ik het ook verwoorden :ok_hand:

5 likes

Bedankt! Jij hebt hele mooie vintage horloges.
En België is een mooi land.

24 likes

GEWELDIG :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:.
Mooi geschreven. Prachtig horloge!

2 likes

Gefeliciteerd met je NA Ronald! & Arie met je eerste van een reeks hopelijk!:+1:
Ben het inderdaad wel met sommige opmerkingen eens maar zou het dan liever opbouwende kritiek willen noemen😬
Maar blijkbaar speelt er bij sommige (terecht?) ook voorgeschiedenis mee dusja.
Uiteindelijk is de eerste zo goed als af dus eind goed al goed lijkt me! :sunglasses:

2 likes

FORUMREGELS
De volgende handelingen of activiteiten zijn NIET toegestaan;

Het respectloos bejegenen van bedrijven, hun producten, organisaties, personen, of groepen;

Ik ga het vanavond nog even teruglezen allemaal. Van sluiting zal geen sprake zijn, verwijdering wel.
Jur

Edit 23:25u
Nagenoeg alles laten staan op een paar na. Vanaf hier echter wel weer on topic. Wat off topic was na dit bericht, is verwijderd.

17 likes

Succes😅

1 like

Bedankt voor de review @Ronald
Zeker een aanwinst voor de collectie. Heel eigen smoelwerk en door het ambacht, uniek.
Foutloos, misschien niet. Maar of dat je dwars zit is persoonlijk. Denk niet dat het iets voor mij zou zijn n.a.v. mijn ervaring met de P1lotOne. Aan de ene kant een super mooi project en een degelijk horloge, maar niet mijn ding door de, net niet, afwerking. Jammer mis de P1lotOne nog altijd een beetje.

Hoop dat we nog veel mooie dingen mogen zien van @Arie_Kabaalstra.

2 likes

Misschien een gek idee. Je praat al over een Instrument 4. Zou je niet eerst 1 goed product willen hebben inplaats van 4 halve ?

1 like

in wezen maakt dat niet veel verschil… de “engineering” is nog het makkelijke in het hele proces…

of ik nu een Instrument 3 kast aan het slijpen ben, of een Instrument 4 kast, of een 1, of 2 dat maakt niet uit… hetzelfde geldt voor het slijpen en spuiten van wijzerplaten, of het lumen van indexen… 't moet allemaal zo goed als mogelijk gebeuren, ongeacht in welk model die onderdelen terecht komen…

de Instrument 3 is een bijzonder complexe kast om te maken, daar heb ik me, eerlijk is eerlijk wel een beetje aan vertild, maar om daarom dat model nou meteen uit productie te nemen?.. neen…

De Instrument 1 en 2 hebben een aanmerkelijk eenvoudiger kast, de Instrument 4 zal ook niet zo complex worden, omdat dat voor de stijl van dat model gewoonweg niet nodig/wenselijk is

4 likes

Om een einde te maken aan speculaties, Ronald zal op korte termijn ten volle kunnen genieten van zijn horloge, er komt namelijk gewoon een nieuwe wijzerplaat in.

12 likes

Ik denk ook niet dat de kast veel kritiek krijgt. Dat is een super design en de uitwerking van de´ruwe´kast zit gewoon snor denk ik.

De brushing/afwerking en de wijzerplaten moeten gewoon strakker/rechter en juister. Ik zou me vooral daar op focussen. Bv voor de brushing van die kast moet dat gewoon ´makkelijk´ te doen zijn met een polijstslede. Dat kan jij zeker maken als je die niet wil aankopen alhoewel deze natuurlijk op een lapideermachine hoort;


(bron Beco Technic)

Ook voor de dial moet wel een mal te maken zijn waar de indices ingedropt kunnen worden en perfect uitgelijnd op de dial vastgeklonken kunnen worden.

Een plaat met uitsparingen voor de indices en een reliëf aan de onderzijde die ingrijpt in die crosshair van de dial bv zorgt denk ik voor een altijd perfecte uitlijning relatief aan de crosshair.

Jij als machinekundige / CNC operator moet denk ik een dergelijke precisie en consistentie net kunnen nastreven.

3 likes

Helemaal goed en had al verwacht dat je het geregeld zou hebben. :+1:

1 like