NA : Dumet Instrument 3

Ik lees hierboven gewoon een zooi onbeschofte afzeikcommentaren.
Erg jammer. Gek genoeg zitten er types bij die volledig op tilt slaan als je zegt dat je een cyclops oog lelijk vindt, net als een mercedes-wijzer.
Fatsoen is wel een dingetje voor sommigen en het wordt niet meegeleverd met een duur merkhorloge, zo blijkt. En dan nog gaan zeiken over de prijs. Knap hoor.
Mensen met nul vaardigheden en skills schreeuwen nu het hardst. Heel apart.

TS gaat gewoon een nieuwe wijzerplaat krijgen, niets aan de hand.

Ik vind het een prachtig horloge, met name de kastvorm. Mooi om de ontwikkeling te mogen volgen, net als bij Ketelaars.
Gefeliciteerd met je bijzondere en unieke NA. Respect dat je het merk steunt ! Klasse, echt waar.

5 likes

Gast betrek rolex nou niet in elke comment.

8 likes

#doeslief

2 likes

Wauw dit is nog triester.

3 likes

Dan zou ik mn schouders ophalen en voorstellen om maar een biertje te gaan drinken onder de boom der eerlijkheid denk ik. In de wetenschap dat ik in elk geval eerlijk ben geweest en hem niet tekort heb gedaan met een ongemeende o wat leuk! en als jij er maar blij mee bent! :beer:

Overigens heb ik totaal geen kritiek op het horloge. Ik vind alles best. Vind het horloge leuk, mooie kastvorm en kan hem echt waarderen. De houten doos is erg mooi en de roerijzers erg leuk gevonden. En het garantiecertificaat wat eraan zit te komen vind ik ook erg gaaf bedacht.

Verbaas mij enkel aan het verbod op kritiek/aanmerkingen/verbeterpunten, geef het een naam, nadat we als forum dit proces enkele jaren op de voet hebben mogen volgen.

4 likes

Een derde optie is natuurlijk om de bruiloft niet bij te wonen of tenminste van een afstandje toe te kijken tijdens de ceremonie :sunglasses:

2 likes

Mja het zal een persoonlijk dingetje zijn, maar ik hou van vrienden die mijn bruid aanvaarden zoals ze is, omdat ik ze gekozen heb. Ik moet geen arrogante ************ die persé moeten laten weten dat zij het niet te pruimen vinden. Dat zijn in mijn ogen namelijk geen vrienden.

5 likes

Allereerst, van harte Ronald! Geniet ervan!

Over het horloge dan: Design is leuk zoals al meermaals gezegd (moet eigenlijk op een Ti bracelet mijn inziens) en hoop echt dat met een paar professionaliserende stappen de afwerking omhoog kan want het design vind ik zeer geslaagd (zo vind ik dat die brushing van de kast bv. op een lapideermachine moet gebeuren met de juiste klemmen en guides voor een uniforme finish) en vermoed ik nog altijd dat het outsourcen van de wijzerplaten een goed idee zou zijn. Het gebruiken van een clean room om af te monteren lijkt mij ook geen overdreven luxe gezien de vervuiling in het horloge.

Dat is niet reizen, dat is onvoorbereid op brol rondrijden. Dat is net zoals iemand over een oldtimer die olie pist als een gek zegt ‘ja dat hoort zo dat is deel van de charme’. Hopeloze bullshit.

Daar wringt net het schoentje voor veel leden denk ik zo. Jan heeft een wat bewogen parcours op dit forum erop zitten, hemzelf wegzettend als excentriek genie die alle meningen en hulp van buitenaf wegzette als larie en dan maar een of ander langdradig verhaal uittypte waar alleen hij nog kon volgen (cfr. supra).

Dan is het maar zo zuur dat na meer dan een jaar een product wordt neergezet waar duidelijk wat gebreken aan zijn. (Zeker gezien wat recentere opmerkingen over andere beginnende horlogemerken hier in NL)

Een dergelijke manier van communicatie wordt vaak (mis)begrepen als arrogantie en dan zijn velen er als de kippen bij om hun gelijk te halen en dit af te straffen.

Ik ken Jan persoonlijk niet en kan enkel hopen dat hij de kritiek die je hem hebt gegeven volledig aan zal grijpen.

7 likes

Je spreekt het verkeerd uit. Het is wingardium leviósa. levióooosa.

6 likes

We verdwalen ondertussen van de boom der eerlijkheid naar het bos der vergelijkingen, dus laten we dat hele bruiloft verhaal maar even loslaten. Want ik ben de weg ondertussen ook al kwijt :joy:

8 likes

Bedankt voor de tip! Nu snap ik waarom mijn computer ontplofte terwijl ik dat bericht probeerde te schrijven.

-Verstuurd vanaf mijn iPhone.

6 likes

Ja. Zeker bij jou, cynicus dat je bent. We hebben je wel door.

1 like

On topic: ik vind de Dumet gaaf :+1:

5 likes

zodra ik een manier heb gevonden om zo’n bracelet te maken… ga ik dat zeker doen…
Titanium is echter… een taai materiaal… als ik alles moet frezen, wordt een bracelet duurder dan het hele horloge… een draadvonkmachine zou uitkomst brengen, echter… die heb ik (nog) niet… uitbesteden van het vonkwerk zou kunnen, moet ik eens een offerte voor aanvragen…

Was dat niet Guido Wouters, die ook reclame maakte voor borrelnoten?:thinking:

Chiel heeft nooit tell sell gedaan volgens mij. :smile:

Dat snap ik, maat dat doe je dan niet op zijn bruiloft volgens mij.

Oh shit.

Absoluut wel. Die stond 18 uur per dag zn dubbel cd mooi was die tijd te promoten.

En van de borrelnootjes ken ik alleen Gerard Cox, hij’s fijn.

2 likes

Oh zijn eigen CD. Verdomd het begint te dagen. Dat is die paradox hè? Je bent oud dus herinner je je Chiel Montagne nog. Maar je bent oud dus kun je je die tell sell reclame niet herinneren.

2 likes

Voila heer beer: https://youtu.be/nqLlMvCpwRc

Je hebt volkomen gelijk. Ik was in de war met deze vent:

1 like