NA : Dumet Instrument 3

Excuses voor het gevalletje ‘oude koeien’ maar ik moest zojuist hardop lachen toen ik dit stukje las met jouw reactie in dit topic in het achterhoofd.

3 likes

Dit was exact mijn advies ook aan Jan.

Case closed.

Hell yes , maken die bracelet.

Voor nu eerst maar eens de V2 wijzerplaat…
De Inst3 gaat vanzelf shinen Jan.
Wel doorpakken nu!

4 likes

:joy:

3 likes

Ho ho :joy::joy:

1 like

Dit is nog eens een NA…

Ten eerste gefeliciteerd met de NA @Ronald ! Je hebt er vast brokjes van in je keel :wink:

Daarnaast wil ik ook een lans breken voor @Arie_Kabaalstra . Sommige dingen kon hij vast slimmer aanpakken, maar hij heeft wel zelfspot. Van hem verwachtte ik het minst dat hij het OK vond dat ik hem op de hak zou nemen. En hij reageerde juist heel leuk.

Over de afwerking… dat is een proces. Laten we met elkaar eens zijn dat de leercurve van @stefanketelaars steiler is dan Super Man The Ride, maar dan nog is de afwerking van zijn laatste creaties weer een stuk hoger dan zijn eerste.

Heel veel plezier met het horloge en ik vind de kast echt super mooi!. Heel knap @Arie_Kabaalstra

22 likes

ik snap die verwijzing :+1:

1 like

Allereerst complimenten aan Jan dat het geheel gereed is gekomen maar eerlijk gezegd blijft het er toch allemaal heel erg hobbymatig in elkaar geknutseld uitzien en storen mij vooral de gebreken aan de wijzerplaat.
Maar goed andere noemen dat handwerk. :thinking:

1 like

Dit. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

@Ronald Geniet ervan. Gewaagd en uniek. :ok_hand:

@Arie_Kabaalstra een hart onder de riem.

En aan de “azijnzeikers” in ons midden:

Wabi-sabi hoeft niet alleen in Japan te gelden…

4 likes

Ronald gefeliciteerd met jouw NA. Jij hebt toch maar mooi een super uniek horloge om de pols.

2 likes

k zag bij Ronald ook al een tekening van jouw hand… we zijn dus beiden “geJurkt”…

3 likes

Zeker! Met veel plezier gedaan.
Nogmaals succes gewenst met de doorontwikkeling.
En heel mooi dat het gelukt is! Heel knap.

1 like

Eens. Omdat hier toch al her en der vergelijkingen worden geopperd (zoals tegelzetters) dan bij deze nog maar een. Ik ben een liefhebber van zwaarden. Ik hou van handwerk, in kleine serie geproduceerd door liefhebbers. Met aandacht en liefde gesmeden, en dat ga je altijd zien. Sporen van hamerslag op de kling, ondanks zorgvuldig polijsten. Een middengeul die niet perfect recht loopt. Een garde die niet 100% symmetrisch is. Naar mate de prijs van handgesmeden zwaarden omhoog gaat, gaat het afwerkingsniveau inderdaad mee. Als je een Albion museum line koopt (net geen Rolex moneys maar wel een nieuwe Speedy) dan moet je met een loupe kijken om de imperfecties te vinden. Maar ze zijn er wel.

Daarnaast zijn er ook perfect afgewerkte zwaarden waar niets op aan te merken is: die zijn zonder uitzondering machinaal in serie geproduceerd door de grote merken. Daar is niks mis mee en er zijn veel liefhebbers voor. Maar ik vind ze zielloos.

Gaat dit ook op voor horloges? Dat zal aan de persoon liggen, maar ook aan het horloge. Van een machinaal in grote serie geproduceerde Omega zou ik het onacceptabel vinden. Van een Dumet misschien niet.

Hmm. Ik vind de tactloze reacties ook jammer, maar je kunt je afvragen of dit inderdaad ‘ongevraagd’ is. Ik heb ooit een heel persoonlijk blog geschreven waarop ik veel bijval kreeg. Bijna uitsluitend mooie reacties, maar er was één negatieve. Iemand die ik niet ken die vond dat mijn keuzes getuigden van zwakte. Dat deed me om een of andere reden veel meer dan al die positieve reacties. Ik zei tegen een vriend dat ik het zo klote vond dat ik ‘ongevraagd’ kritiek kreek op mijn keuzes. Hij zei: “er staat toch een reactie button onder je blog? Dan kun je ook niet zeggen dat het ongevraagd is…dan had je reacties uit moeten schakelen”. Hoe meer ik daarover dacht, hoe meer ik vond dat 'ie een punt had.

11 likes

Het ging mij om de reactie dat het een verschrikkelijk ding om te zien is. Wat voegt zoiets in vredesnaam toe? Kritische opmerkingen over het afwerkingsniveau begrijp ik zeker wel. Of een NA-topic daar de beste plek voor is: nee. Vaak geldt: als je niks aardigs te melden hebt, meld het dan niet.

8 likes

Jan maakt zelf geen topic aan met duidelijke foto’s die mensen de mogelijkheid geven om hun mening te geven. Enige fotos die hij post zijn een wristshot en 4 of 5 foto’s van de doos. Denk dat je dan je koper ‘in bescherming’ zou moeten nemen en zelf een dergelijk topic moet openen. Dat had ik in zijn situaite in ieder geval gedaan.

3 likes

Niks inderdaad, en ik hou er ook niet van. Mijn punt is echter: je kunt niet een N/A op een openbaar forum plaatsen met een reactiemogelijkheid en dan beweren dat vervelende waardeoordelen ongevraagd zijn.

Het kan dan helpen om te realiseren dat zo’n opmerking precies niets zegt over het horloge, de koper of de fabrikant en uitsluitend iets over de plaatser ervan. En dan bedoel ik niet eens dat het een vervelend/tactloos persoon zou zijn, maar eenvoudigweg dat hij het niet mooi vindt. Ik merk dat ik, ook in het echte leven, steeds vaker gewoon “oké” antwoordt op zoiets.

2 likes

Schouders ophalen werkt inderdaad. Ik probeer het ook steeds vaker.

1 like

Ik denk eigenlijk dat de case daarvoor wel open moet. :thinking:

17 likes

Gefeliciteerd met je NA. Mooi horloge, hoop karakter en DNA van de maker.
Geniet ervan in goede gezondheid. Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!

image

Vanaf nu is dit mijn stijl. Super lief en politiek correct. Wil geen ban meer.

18 likes

Ik vind het verfrissend!

2 likes

Herkenbaar.

Het begrip eerlijkheid wordt vaak genoeg misbruikt om lompheid te bagatelliseren. Ook op dit forum.

Daarnaast moet je wel enorm aan zelfoverschatting lijden als je denkt dat je mening altijd iets aan een topic toevoegt. Wie de schoen past trekke hem aan :wink:

6 likes