Toch is het wel een mooi horloge geworden.
De verpakking vind ik ook gaaf.
Gefeliciteerd en geniet er van.
daâs âverplaatsenââŠ
Mijn meest memorabele reis was met de motor naar ItaliĂ« met 2 vrienden⊠1 had in zuid Duitsland een Lege accu⊠mijn accu over gezet in zijn motor⊠ik was op de 750, met Carburateurs⊠die kun je zonder accu nog wel aandrukken⊠in Liechtenstein vielen we weer stil⊠weer lege accu⊠bleek een kapotte stekker te zijn⊠Kroonsteentje erop⊠en door⊠toen begaf mijn koppeling het⊠dus zonder koppeling naar Bolzano gereden⊠daar een nieuwe O-ring erin⊠en door naar Misano⊠op de terugweg blies de ander zijn uitlaatpakking eruit⊠nieuwe pakking gemaakt van Alufolie van Yoghurtbekertjes⊠half uurtje sleutelen⊠en doorrrr⊠op de terugweg brak er een stekkertje van mijn ontsteking⊠dus de laatste 80 Km op 1 cilinder gereden⊠eenmaal thuis was het euvel in 5 minuutjes gefixtâŠ
Reizen is een avontuur⊠al het andere is âverplaatsenâ
Haha! Een goede comment om mij te prikkelen kan ik wel waarderen, maar jij kan beter dan dit Marcel. Breng je A-game naar de tafel!
Wat goed dat je deze reis bent aangegaan Ronald!
Ik vind het zelf een erg mooi ontwerp en die koffie lepeltjes vind ik ook gaaf bedacht, maar het horloge vind ik echt wel een beetje matig afgewerkt voor het geld. Natuurlijk wil ik jou wel heel veel draagplezier wensen met dit bijzondere horloge
Nee.
Nee.
Deze bijdrage hebben jullie denk ik even gemist:
⊠oeps, mijn centen zijn op! Nou ja, ik hoef geen gelijk te krijgen.
Als ik dat zo lees houd ik het maar bij verplaatsen dan
Ik vind het een gaaf horloge, natuurlijk moet die haar en dat stof er even uit maar los daarvan is het een eigenzinnig en knap vormgegeven titanium horloge. Macroshots nemen en dan zeuren over oneffenheden is te makkelijk, het is geen Grand Seiko en dat hoeft ook helemaal niet. Op een of andere manier zitten hier veel gefrustreerde types die Jan continue de maat willen nemen.
Ik probeer me een beetje te verplaatsen, je hebt je eerste eigen horloge bij je eerste klant afgeleverd met een haar op de wijzerplaat. En wat is je reactie ?
Een verhaal over een motor rit met veel panne, best lastig dat âverplaatsenâ mij lukt het nietâŠ
Is er iemand met een vervelende toon dan? Anders is het behoorlijk tegenstrijdig namelijk
@Arie_Kabaalstra
Beste Jan,
Je hebt het ondanks alles toch geflikt. Hiermee verbaas je vriend en vijand. Oké: het is hier en daar een wat ruwe diamant, maar hij ligt wel om een blije pols.
Jan: je hebt het niet altijd makkelijk en hebt het jezelf ook niet bepaald makkelijk gemaakt. Wij kennen elkaar goed. Maar je Instrument 3 is verdorie toch maar âevenâ een feit geworden. Van harte.
Dit horloge bekritiseren is tot daar aan toe, ik zie ook wat dingen, maar hem plat afbranden is ronduit bot en getuigt van weinig empathie en respect. Als gast op een bruiloft geef je de bruid complimenten, ook al is het een lelijke hork en riekt ze uit haar mond. Het is gewoon niet zo netjes dit ongevraagd te uiten en je dan te verschuilen achter de boom die âeerlijkheidâ heet. Weinigen zitten hierop te wachten.
Ik heb dit al eens eerder geroepen: er zijn veel leden die blazen over hoe het allemaal moet, er zijn maar weinig leden die ook maar een klein beetje creëren/toevoegen op horlogevlak, er zijn extreem weinig leden die de guts hebben om een eigen merk op te richten en hiervan zijn er hooguit een handjevol, waarbij dit ook nog succesvol is.
Los van de kwaliteitissues, die ingezien en in overleg met de koper opgelost worden, verdien je het respect van dit forum. Basta. Mijn respect heb je.
@Ronald geniet van de reis en het horloge.
Klasse!
Ik vind het leuk dat dit gedeeld wordt! Nadat de topics waren verwijderd en er niks nieuws kwam dacht ik eigenlijk dat de handdoek in de ring was gegooid. De presentatie, met de theelepels in die mooie kist, moet toch wel een goed gevoel geven bij de afnemer. TS is er blij mee en de maker lijkt de laatste afwerkpuntjes te willen herstellen.
Na een best lastige bevalling lijkt me het toch eind goed al goed. Veel plezier met de NA!
Die houden we erin Hans!
Ik vind het een mooi handmade,dus uniek,horloge geworden veel plezier ermee
Mooie NA, een speciaal horloge en goed dat je er blij mee bent. Jan kennende zal die nog wel kijken naar de indexen.
Geniet er van!!
@Arie_Kabaalstra; Gefeliciteerd met je eerste levering, dat er nog maar veel mogen volgen.
Gefeliciteerd met de unieke aanwinst. Veel plezier van dit mooie ontwerp en geniet van de verdere reis (v2 wijzerplaat).
Voor zover ik weet zijn er weinig of geen merken die bij HF een verzoek neerleggen om hun product te evalueren. Als we dus niet meer ongevraagd onze mening over Seiko, Rolex of welk ander merk dan ook mogen geven, dan wordt het hier heel stil.
@Arie_Kabaalstra heeft hier heel lang heel hoog van de toren geblazen over zijn horloges. Dan is het mijns inziens terecht dat mensen - zeker gezien de levertijd - kritisch zijn op het resultaat. De kritiekpunten die ik heb, zijn hierboven al door anderen beschreven, en het lijkt me niet nodig om ze te herhalen.
Daarom wens ik @Ronald heel veel plezier van zijn aanwinst. Ik hoop oprecht dat Dumet met deze eerste uitlevering een belangrijke drempel over is en dat de kwaliteit en snelheid nu als een speer omhooggaan.
Houd je in jongen, houd je in
Haha, âŠ
Opgelost!
Complimenten geven over een lelijke hork die uit haar mond riekt? Nee, dan feliciteer ik haar en maak ik dat ik uit haar geurzone kom. Voor je het weet gaat ze naast haar schoenen lopen
Mensen die hun mening geven op een forum? Het moet niet gekker worden. Ik zie niet in dat je je zou moeten schamen voor je mening, en al helemaal niet op een kritisch horlogeforum. Het is een controversieel horloge geworden, dus kritische noten zijn niet gek. Het hoeft niet allemaal ja en amen te zijn, Hans.
Niet mee eens. In dit geval is het niets meer dan het benoemen van een fouten/gebreken/verbeterpunten. De boom van ârespectloosheidâ, om in je eigen beeldspraak te blijven, lijkt hier op het forum bijna een bos te zijn geworden.
De mening over het horloge hoeft natuurlijk niet gelijk te zijn aan de mening over de inspanningen, het project, of noem maar op. Ik heb respect voor Jan dat hij alles heeft aangedurfd, maar dat betekent niet dat ik per definitie een positieve mening hoef te hebben over het eindproduct. Het is wat mij betreft een cumulatie van een aantal jaren âberichtenâ vanuit Jan, met een teleurstellende conclusie waarover ik val.