NA, een 18+ horloge: Tudor Black Bay S&G

Dit noem ik nou een p0rn0 horloge!

Hoe het allemaal begon….

In de afgelopen 1,5-2 jaar ben ik met het vele thuiswerken tot de conclusie gekomen dat ik mijn horloges tijdens het werken overdags vaak af doe. Belangrijkste inzichten:

• ik draag niet meer de dressers die ik normaliter met mijn kantooruitrusting van 7 tot 19u draag
  • ik ben een fan van “sporty” horloges

Zoals bij velen van jullie begint het flippergevoel dan te op bouwen

Ik begon mijzelf ook aangetrokken te voelen door goud-stalen/two-tone horloges. Ik raakte op een gegeven moment “opgewonden” van horloges met fleugjes goud er in en dat voelde in het begin…fout…lekker….bah…huh!?.. want dit soort horloges hadden in het verleden het imago dat ze alleen gedragen konden worden door dubieuze autoverkopers, mannen die dames-vlees verkopen dan wel nachtapothekers…en dit terwijl ik naar de maatschappij een zakelijk nette imago moet uitstralen.

En ondertussen blijft het goud mij net zo aantrekken als een gouden ring Gollum aantrekt…
images (2)
En dan ga ik rondkijken met de belangrijkste wensen: exclusief, sporty, TT en relatief betaalbaar. De horloges die ik heb overwogen:

• Omega SMP 300 TT (nope, ik heb al een 50 shades blauwe versie)
  • Cartier Santos TT (nope, onvoldoende sportief)
  • Rolex DJ TT ( nope, te dressy, imo overpriced),
  • Rolex’s overige sporthorloges →(nope, enerzijds imo overpriced, anderzijds met alle fakes die er op straat mee rondlopen (naar inschatting >50%) alles behalve exclusief)
  • Tudor BB58 (nope, te weinig goud en niet exclusief genoeg)

En toen kwam de Tudor BB S&G om de hoek kijken. Ik weet nog heel goed dat ik dit horloge zo’n twee jaar geleden voor het eerst zag en dat ik het wel de mooiste TT vond. Dit was nog voordat een andere p0rn star het boegbeeld van Tudor werd…

Toen ben ik verder gaan kijken omdat ik destijds het gevoel had dat zo’n TT horloge vanwege het foute imago niet bij mij paste (naïef van mij…)

Inmiddels ben ik dankzij corona tot het besef gekomen dat dit horloge prima bij mij past. Ik heb de afgelopen jaren veel persoonlijke ontwikkelingen meegemaakt en kwam tot de conclusie dat helemaal OK is om naast een rolmodel vader, saaie manager, een studie-tijger ook een snelle auto-en motorrijder, vechtsport-beoefenaar en een p0rn0 ster te zijn.

Wat mij vooral aan dit horloge aantrekt:

• perfect gebalanceerd design (goud/staal/zwart allemaal in harmonie met elkaar)
  • sporty
  • eigen identiteit, ondanks de overpopulaire broer
  • veelzijdig draagbaar
  • mooie kroon
  • draagt geweldig
  • moderne en tegelijkertijd vintage looks
  • en niet te vergeten exclusiviteit (ik heb zelfs het gevoel dat deze types binnenkort discontinued gaan worden…)

Ik had dit horloge afgelopen week bij een grijze handelaar online als occasion gekocht. Het horloge is vandaag binnengekomen.

En als kers op de taart heb ik net te horen gekregen dat ik voor een zwaar internationaal examen waar ik geen vertrouwen meer had ben geslaagd!!!

Nou, genoeg geluld, hierbij wat foto’s van vandaag:

100 likes

Ik ben benieuwd naar de foto’s, ik persoonlijk zie namelijk niets.

Nu dus wel, fraai horloge.
Veel draaplezier :+1:

1 like

Nice mooie aanwinst! Geniet ervan :sunglasses:

1 like

Leuk geschreven en toffe aankoop. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit 1 gezien in S&G, maar het ziet er goed uit!
Maakt gelijk een minder saaie manager :wink:

1 like

Heel mooi :ok_hand:

1 like

Erg mooi horloge :slightly_smiling_face:
Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Lekker hoor. Die moet zeker eens in het echt bekeken worden!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel plezier ermee!

1 like

Pfff, als ik dit zie dan kriebelt het weer… Die BB is prachtig in two tone!

Maaaarrrrrr… S&G verveelt altijd zo snel terug bij mij. De eerste 2 weken is dat dolverliefd en dan ben ik het weer beugezien. Maar ik ben dan ook een “speciaal geval”. :rofl:

Kortom; geniet ervan, het is een beeldschoon horloge! :ok_hand:t2:

3 likes

Makker koop u dan een BB58 die heb je nog niet gehad dacht ik
En die gaat beter staan op de “nieuwe pols” :grin:

2 likes

Sst! Ik heb al een Tudor en mijn OCD laat niet toe om er 2 in de verzameling te hebben (max 10 “grails”)! Dus dan moet ik weer keuzes maken :rofl:

2 likes

Erg mooi horloge, bijna helemaal mijn ding …
Het goud is geen (massief) goud, dat vind ik echt balen!

1 like

Oef lekker joh! Geniet er van!

1 like

Hé ik woon niet te ver he je hoeft maar te sturen :joy: ik wil die chrono ook wel eens passen :heart_eyes:

2 likes

Nou, het is best wel massief hoor. Niet gold plated, maar gold “capped”. Dus daar zit toch nog een behoorlijk dikke laag goud op.

Je krijgt het ook anders niet geregeld als je die prijzen bekijkt…

1 like

Prachtige Tudor :smiling_face_with_three_hearts: veel plezier er mee. Mag best een beetje bling :sunglasses:

1 like

@ all, dank jullie wel!
@Kaptein, je weet mijn adres :wink:
@Hollywoodted, zien =💯 meteen op je short list

1 like

@Cobretti, ik begrijp jou. In mijn geval is het geen een-nacht-ijs-besluit , dus voor mij wordt het waarschijnlijk een lange relatie
@W2them, deze zat op de short list, maar afgevallen door te weinig p0rn-gehalte😉
@Stp, wat voor jou balen is voor mij een plus: het draagt bij aan de sporty-feeling. Deze bezel, inserts en crown zijn massief goud, de centerlinks caped (naar inschatting 1mm dik, dus doe krijg je echt niet weg na een poetsbeurt). Hiernaast is het horloge als two tone sporty tov concurrenten optimaal geprijsd (voor mij dan)

1 like

Had ik gelezen :grinning_face_with_smiling_eyes: mijn bericht was gericht naar cobretti :innocent:

1 like