NA: een Certina? Certainly! 🐢 Certina DS Action Diver 38mm

Wat ik van “Action” weet vragen deze hippe rappers!? Nouja best een hoop, als ze tenminste doelen op de Certina DS Action Diver en niet op de winkelketen!
Dat is immers m’n meest recente NA en tevens de ex van HF mod-koning @Dao. En laat deze beste Dao nou al een uitmundend NA-topic over exact dit horloge geschreven hebben die ik voor aankoop uiteraard extensief heb doorgeplozen:

Waarom een wiel opnieuw uitvinden? Beter goed gejat dan slecht bedacht! :thinking: :sweat_smile:
Nee dit wordt dan ook geen uitvoerig NA topic zoals ik wel vaker heb geschreven. Dao heeft alle belangrijke punten en feitjes omtrent dit horloge al haarfijn opgeschreven, dus zal ik me voor nu beperken tot wat hoofdlijnen en uiteraard fraaie plaatjes van deze gave two-tone duiker!

Goed, de Certina DS Action Diver 38mm en wel de two-tone variant (staal en PVD goud) met groene bezel, aka de C032.807.22.051.01.

Precies weer zo’n aankoop die ik vooraf weer eens niet zag aankomen, maar na een tig keer het blauwe topic van deze schoonheid te hebben bezocht niet meer onderuit kon komen: ik moest hem hebben. Wat zat er immers nog niet (genoeg) in de collectie: iets op staal met een zwarte plaat, en hé groen en goud is en blijft een fantastische kleurencombi als je hem mij vraagt. Laat dit nu allemaal samenkomen in dit heerlijke horloge! En met de 38mm ook top draagbaar, ook voor een duiker die in principe wat forser op de pols mogen.

Ja, zou ik hieronder nog door kunnen ratelen over de 300m WR, het bijzondere Powermatic80 uurwerk met 80uur gangreserve, de mooie blauwe lume, de fraaie opgelegde indices met gouden omkadering, de gave Certina schildpad caseback, de heerlijke bezelaction… (oh nou doe ik dat toch) :wink:.

Nee, daarvoor lezen jullie de verzamelde werken van @Dao maar.
Beter is het nu tijd voor wat plaatjes en genieten van deze staal/goude Zwitserse klatser! :star_struck: :turtle:

47 likes

Heeft even geduurd, maar eindelijk ga je voor goud :sunglasses::+1::+1:. Heel erg tof!

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst :+1::+1:

1 like
2 likes

Van harte met deze knaller!
Veel plezier er mee.

1 like

Heel gave duiker van een super leuk merk! :+1: Geniet ervan, man! :beers:

1 like

Gaaf, zeker voor two tone goud! Het is de groene bezel, maakt het toch classier…

1 like

Da’s een mooie zeg, veel draagplezier! :grin::facepunch:

1 like

Gefeliciteerd, leuk ding!

VVS on der wrist ich bin Frosty. Ice, drippin’, cool, drippin’, kalt ja ja ja ja.

Nondeju, da’s gelukt. :+1:

Ik grossier in 39mm duikertjes, en ik ben om. Klein is fijn.

Gewetensvraag: Heeft het glas AR?

3 likes

Mooie aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

Volgens de Certina website eenzijdig AR ja. Maar merk met foto’s maken dat het toch nog flink reflecteert (als dat is waar je op doelt haha).

1 like

5 likes

Meine gute wat is dit dan voor een kabaal haha, geweldig!

2 likes

Toffe uitvoering! Geniet ervan :+1:

1 like

Teemong werkt samen met Fresku en met Killer Kamal. En ik meen te horen dat hij ook achter de knoppen van dat nummer zat wat jij aanhaalde.

Dorito’s, G! Dorito’s for life.

3 likes

Jemig wat slecht :joy::joy:

2 likes

Dat is correct. Maar pas op. Het blijft toch hangen.

Net als die Certina DS two tone. Super cool. Frosty!

2 likes

Gefeliciteerd met deze leuke two tone. Fijne NA

1 like

3 likes

Hahha welke gek heeft dit prachtige ding aan je verkocht…!

Oja dat was ik.

Mooi man, blijft een gewelding ding en goed om te weten dat hij bij het juiste HF lid is geland :ok_hand:t2:

Geniet ervan!!

7 likes