NA: Certina DS Action 38mm two tone, groene bezel (Dao)

Het begin

In dit topic zocht ik naar een stoere toolwatch, eventueel iets military, €500-€900, 34-38mm en nog wat eisen. Na veel tips bleek dat ik van de bekende merken alles in die klasse wel al had gezien en het vooral op de microbrands uit zou komen. Dat was niet mijn voorkeur.

Tot iemand opnieuw mijn aandacht vestigde op de


Foto’s van de webz.

Damn… :heart_eyes: dat was waar ook, die had ik eerder gezien in het topic van @AA-79 die daar vervolgens ook de gouden tip had: een link naar een Finse site.

Dat is echt heel mooi van je. Maar voor €575 in plaats van €815 zonder een poging te doen tot online afdingen, was ik over de streep. En zo’n 3 dagen later binnen. En terwijl ik dit schrijf en de link nog eens bekijk, zie ik dat de korting verlopen is. Wow. Trigger op het juiste moment overgehaald dus.

Was nog best geinig. Dat Fins lijkt echt nergens op en (op mijn mobiel) geen vertaalknop, dus toen ik over de streep was met behulp van Google translate steeds screenshots en delen tekst vertaald :sweat_smile: Best een spannende manier om vervolgens €600 naar over te schrijven. Maar creditcard en goede ervaringen op WUS, dus ik geloofde het wel.

En daar is die dan

Eerlijk waar, ik heb die foto’s hierboven van het web gehaald omdat mijn eigen foto’s hem eigenlijk geen recht doen. In het echt vind ik hem mooier.

De bezel is groen, maar mooi subtiel. In de avond lijkt het bijna zwart:

En buiten lekker groen:

En alles daartussenin:

Ligt bij mij prima op de pols (van 16,5 cm):

En alles gebrusht, waardoor ook het gouden PVD er niet te shiny uit ziet en het ondanks de flamboyante kleurstelling tot op zekere hoogte nog wel ‘toolwatch’ blijft uitstralen.

Blauw lume:

Claps en je ziet ook de halve schakels die erbij zitten:

Met ‘diver extension’ waar ik niet goed van wist wat het was, en nu nog niet het praktisch nut van in zie (maar ach, alsof ik de 300WR ga benutten). Dit zit onder de clasp verstopt, wel gestanst, geen idee wat normaal is.

Zal zeker sterk genoeg zijn voor de daddy life:

Even van de pols af:

En er snel weer op:

De specs

En wat een specs heeft die! Ik zal niet alles opnoemen, maar alleen het meest relevante of in mij ogen bijzondere:

  • 38mm diameter, iets meer dan 12mm hoog
  • 300m WR en ISO gecertificeerd
  • 80 uur gangreserve (!)
  • Balansveer van speciaal materiaal dat minder gevoelig is voor magnetisme

:exploding_head:
Alsof het niet al bijzonder genoeg is om een duiker van dit niveau in 38mm te vinden.

4 kleuren opties

Ik heb zoals je ziet voor de two-tone met groene bezel insert gekozen. Die sprak me echt direct aan. De zwarte, blauwe en zwarte two-tone zijn gewoon… ja gewoon hetzelfde als zoveel submariner achtige duikers. Maar damn, deze kleurstelling tilt het voor mij gewoon naar een next level.

Om het af te sluiten!

Bedankt voor het kijken!

144 likes

Mooi ding. Ik kende 'm niet in deze kleurstelling :+1:

1 like

Prachtig horloge met een schitterende bezel :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Prachtige kleurencombi :ok_hand:

1 like

Erg mooi! Certina heeft echt een paar pareltjes in de collectie, dit is er één van zo te zien. Geniet van de aanwinst!

1 like

Mooi hoor. Heb er zelf ook naar zitten kijken totdat ik las 38mm. Op jouw pols en op foto’s ziet dat er goed uit maar zelf wil ik duikers van minimaal 42mm.

Zelf zou ik ook voor deze kleurencombinatie gegaan zijn!

2 likes

Je foto`s zijn mooi genoeg ! gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtige combo idd👌

1 like

Mooi hoor. Ook hier een 16.5 pols dus deze heeft mijn aandacht! Wellicht een mooie om de lente mee in te luiden.

2 likes

:grin: Ha mooi, een lotgenoot!

Veel plezier ermee man, ziet er schitterend uit en dat voor een bizar goede prijs!

1 like

Hahahaha! ring ring ring

Hoor ik daar de prijs voor de (PVD-gecoate) gouden tip!? :crazy_face:

Veel plezier ermee Dao! Ik voeg me ergens dit jaar hopelijk bij je in de bezittersclub :wink:

2 likes

Proficiat! Heb zijn grote broer gehad 43 mm, maar viel erg groot op mijn 16,5 pols. Met name door de grote L2L.
Deze lijkt perfect in verhouding!

1 like

Veel horloge voor mooie Finse euros!
Geniet!

1 like

Back for buck! Gefeliciteerd, staat je goed

1 like

Erg gaaf! Geniet ervan, mooie maat deze duiker!

1 like

Ps wat is het gewicht?

Deze is wel echt lekker man :smiley: Gefeliciteerd @Dao !

1 like

Prachtige klok :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Ziet er top uit !

1 like

Bij mijn Longines Hydrconquest is de diver’s extension ook een beetje flut. Werkt prima, maar ten opzichte van de mooie, stevige band komt het wat cheap over. Maar ja, zolang je hem niet gebruikt, merk je daar niks van. Toen ik hem nieuw binnenkreeg, moest ik hem zoeken :joy:. Ook ik zal hem niet snel over m’n duikpak dragen. Die heb ik namelijk niet.

Maar jouw aanwinst, heel erg mooi! Staat je goed, en inderdaad wat uitbundiger dan de zwarte en blauwe varianten. En ook nog een mooie deal, mooi dat je je horloge gevonden hebt! Enjoy!

1 like