Beste broeders en zusters van het het horlogesgilde,
Daar is ie dan! Na een maandje elke keer verliefd toekijken als @pasd hem een upje gaf keek hij mij dit weekend iets te lang aan. Met mezelf had ik afgesproken om te gaan sparen voor een BB58. Dat gaat gewoon door, maar ik kon hem gewoon niet meer laten liggen!
Het merk Smiths spreekt mij al lange tijd aan. Als je je gaat verdiepen in de geschiedenis van het merk, dan krijg je daar vanzelf warme gevoelens bij! Smiths is vooral bekend van de eerste expeditie
op de Mount Everest. Smiths leverde samen met Rolex horloges aan het expeditieteam. De wegen van Smiths en Rolex hebben elkaar dus in die tijd gekruist.
Deze Smiths is een prachtig uitgevoerde hommage van de Rolex Commando 6429. Één van de meest onbekende Rolexen. Maar twee jaar in de productie geweest, omdat Rolex deze horloges maar niet verkocht. Van dit horloge is weinig bekend en daarom is het ook moeilijk in te schatten hoeveel er nog van zijn. Dat zorgt ervoor dat de Rolex Commando’s die te koop staan voor behoorlijke prijs te koop staat. Misschien als ik een extra hypotheek neem dat ik er aan eentje kan komen…
Geef mij dan maar deze prachtige Smiths! Ik houd van horloges die een verhaal hebben en een ode brengen aan vintage horloges. Een merk met een rijke geschiedenis die een eerbetoon brengt aan een ‘vergeten’ Rolex.
Bedankt @pasd voor dit mooie horloge. Als een kind zo blij. Ik ga hem met trots dragen! En net zoals jij ga ik lekker veel straps uitproberen!
Buiten de rijke historie van het merk en het feit dat Smith tijdens Everest Expeditie haar wegen met Rolex gekruist heeft, vind ik dit gewoon een heel mooi horloge. Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd, is een heel best horloge. Ben zelf niet zo bekend met Smiths behalve dat ik weet dat Dan er 1 of 2 gehad heeft maar dat is ook het leuke aan dit forum. Ik leer elke dag wel weer iets nieuws