🚨 NA : Een geboortehuishorloge?! Eindelijk de 18K Speedmaster 345.0802BA in de collectie.

Een prachtig verslag voor een bijzonder horloge, goed gedaan man !!

1 like

Goed bezig!

Super leuk verhaal weer om te lezen,

What’s next ?

1 like

Prachtig!

1 like

Wat een prachtig horloge! :heart_eyes: Van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!

1 like

Wat een karaktervolle gouden beauty! Geniet van je honeymoon :honey_pot: :full_moon_with_face:

1 like

Wat een verhaal en wat een horloge!! :star_struck: :star_struck: :star_struck:

1 like

Haha, sprak hem vandaag nog! De advertenties komen tzt nog jouw kant op. Ben bang dat ik iets te snel was. :wink:

Enjoy je NA! Echt een prachtig horloge!

1 like

Van harte met dit unieke horloge! Ik heb wederom genoten van je NA topic. Mijn comolimenten. Bedankt.

1 like

Heerlijk J! Vooral weer een leuk avontuur, en wat een figuur die klaus😂

1 like

Hartelijk dank ieder voor de leuke reactie en nogmaals respect voor wie het het helemaal heeft gelezen! De toets is morgen… :smiley:

Klopt! Standaard 18 karaats goud is altijd een legering. Het moet altijd 75% puur goud zijn en 25% andere metalen zoals zilver of koper. Nu verkleurt zilver servies ook en dat is wat je nu ook ziet. De koper zorgt weer voor een ander soort kleurspeling denk ik.

De originele! Zie ook:

Mooie gouden Constellation?

2 likes

Al had je een na topic gemaakt met niet meer dan 1 zinnetje en 1 lelijke foto had ik hem alsnog een like gegeven want WOW wat een gaaf horloge heb je gescoord.

Hulde aan het verhaal en de fotos.

Gefeliciteerd

2 likes

Monsterpost en geheel terecht. Heerlijk verhaal om te lezen en wat een prachtige Speedmaster. Heel vet :+1: Dank voor het delen!

1 like

Wat een beauty!!! Wow!
Bedankt voor deze mooie post en foto’s. draag hem met heel veel plezier! :+1:

1 like

Wat een leuk (passievol) verhaal om te lezen. Prachtige aankoop voor het leven! Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig, ook de close-up foto’s! Gefeliciteerd!

1 like

Dat was een geweldige (lees)reis met een meer dan fraaie uitkomst! Klaus is wel een Typ. :smiley:

1 like

Leuke reacties! Hartelijk dank!

Nog een foto van het uurwerk, net gemaakt om te laten zien wat het maximale bereik van de iPhone 16 Pro macro is. De echte macrofoto’s zijn gemaakt met iPhone 10 en Moment 10x lens. Daarmee krijg je echt zuivere macrofoto’s in plaats van deze crop.

5 likes

Nog een kleine update (want waarom niet toch?):

Ik heb de BA145.022 wijzerplaat naast die van de BA345.0802 gezet, om mijn theorie over de Mk1 wijzerplaat te laten zien. Beiden hebben kortere S en R en Swiss made onder de ‘minute track’

Stafford
Vandaag kwam NASA-Speedmaster-kenner Philip uit België met leuke informatie over Thomas Stafford, de Apollo en Soyuz astronaut. Stafford heeft in 1969 tijdens het gala BA145.022 nummer 13 ontvangen van Omega. Helaas werd dit een ongeluksgetal, want in 1985 werd zijn gouden Speedmaster op het vliegveld van Dallas-Texas gestolen. Omega vond dit zo vervelend nieuws, dat ze hem een BA345.0802 (uitgegeven op 1984) cadeau hebben gedaan. Deze heeft de Mk2 wijzerplaat en klopt dus met de bevindingen dat pas na 1981 de Mk2 wijzerplaat gebruikt is. De Mk2 heeft dus de lange S en R en Swiss Made boven de ‘minute track’.

En na het doorspitten van mijn eigen archief, kwam ik nog een exemplaar tegen met een Mk3 wijzerplaat. Dit is dus de serviceplaat, want bij alle andere veilingen/verkoopadvertenties/vlogs etc van de afgelopen jaren is deze niet gespot. Waarom deze een Mk3 wijzerplaat heeft is onbekend, wellicht fout in de productie of waterschade? De Mk3 is te herkennen aan de lange S en R, Swiss made onderaan de ‘minute track’, geen accentlijnen om de subsials én ‘30’ en ‘60’ zijn horizontaal uitgelijnd.

7 likes

Hij’s fijn, errug fijn!

3 likes

Wat een gaaf verhaal om te lezen zeg. En wat een passie voor een specifiek model!

1 like