NA: Eén is geen, denk ik dan maar

Dit wordt een kort verhaal. Maar niet zonder muziekje voor de sfeer:

Kort en goed, mijn vrouw was heel erg enthousiast over dit horloge:

En ja, dan ga je zitten loeren. Nu kwam ik in Japan een mint mint mint exemplaar tegen. De sticker zat nog op de caseback, alles zat er bij, boekjes nog verzegeld in zak, doos, omdoos, drie extra schakels. En nog voor minder geld van mijn exemplaar ook.

De GCAZ011 dit keer. Hetzelfde 8J86 uurwerk met onafhankelijk verstelbare uurwijzer, dezelfde 35x8,1mm kast, dezelfde fijne bracelet, maar nu met een sneeuwwitte wijzerplaat met crosshatch patroon en romeinse cijfers:

Het enige probleem is dat ik moeite heb om te beslissen welke van de twee mooier is. Er is voor allebei de wijzerplaten wat te zeggen:

Maar goed, mijn vrouw is blij. Ik ben blij, en we hebben plotseling ook vijf schakels over voor die twee bracelets. Fantastisch.

giphy

100 likes

En zo heb je er ineens twee. Kan hard gaan.
Mooi gevonden zo’n mint exemplaar.
Gefeliciteerd.

1 like

Ik ben blij dat jij blij bent :heart:

2 likes

Heel gaaf hoor, deze is wat mij betreft iets klassieker dan de eerste. Nog een goede tip waar je dit soort mooie credors op de kop kan tikken?

1 like

Hele mooie klassieker :ok_hand:t3:

1 like

ANWB setje, maar dan op hoog niveau :wink:. Mooie vondst en bijzonder naast elkaar. Gefeliciteerd beide

3 likes

Gaaf man, gefeliciteerd! Het kan snel gaan. :grin:

Dat dus! :joy:

2 likes

Heel fraai, gefeliciteerd!

1 like

Hier word ik wel blij van, als Credor adept. Fraai exemplaar heb je gevonden. :ok_hand:t2:

1 like

Wederom een plaatje Chris. Draag m in goede gezondheid!

1 like

Nou ja, om er nog maar 'n uitdrukking bij te halen…
image

Dus eh, gefeliciteerd! :partying_face: :clinking_glasses:
Komen er vast nog wel 'n paar bij, gok ik zo! :wink:

1 like

het wordt nu wel een credor onderonsje bij jullie :smiley:
geniet ervan

1 like

zeg maar nee, dan krijg je er 2 :muscle:

1 like

Prachtig horloge, wat een dial :drooling_face:.
Jammer dat het zo mini is :blush:.

1 like

https://www.chrono24.nl/seiko/near-mint-wbox-seiko-credor-8j86-7a00-silver-qz-mens-watch-from-japan-z163--id44766493.htm

Ja, gewoon voor een scheet en een knikker op Chrono24. Kijk altijd even wat de diameter is, en vraag even na hoeveel links er bij de bracelet zitten.

Yup. Al heb ik ze bij de ANWB nooit zien liggen. :slight_smile:

Dat kun je wel stellen. Maar eerlijk is eerlijk, hij staat haar goed, en happy wife betekent happy life.

Nja… Het houdt ooit op. De Credors waar ik nu nog naar kijk zijn van een prijsklasse die ik wat, eh, moeilijk vind.

Nee man. 35mm is de shit. Althans, op mijn 18,5cm brede meisjespolsjes. Maar dat betekent wel dat minstens 60% van het forum hem zo kan dragen, want gemiddelde lag op 17,5cm toch, als ik het me goed herinner?

5 likes

Haha, dit word een lange discutie :slightly_smiling_face:.
Het is je gegunt :wink:, enjoy!

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinsten :ok_hand:t2:

1 like

Mijn beste,

Wederom een markante “binnenkomer”!!
Chapeau.:ok_hand:

Ik wens je er een glansrijke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik vrees dat er nog twee NA’s aan komen.

4 likes

Lekker bezig hoor, 2 Credors, Credori, Credoren… of wat dan ook. :thinking:

Heel tof in ieder geval! :ok_hand:

1 like