NA: een sub voor 15 euro...

Het is al weer een hele lange tijd geleden dat ik hier iets heb gedeeld. In de schaduw wel nog wat meegelezen, maar het afgelopen jaar is bij ons thuis, zacht uitgedrukt, een ramp jaar geweest.

Vorig jaar had ik een redelijk spaarpotje bij elkaar gespaard en overwoog ik m’n eerste “dure” horloge te kopen. Echter had mijn vader nog een datejust in de kluis liggen met flink wat zoutwaterschade die ik ook kon laten maken eventueel. Helaas kun je geld maar een keer uitgeven, maar het horloge van mijn vader laten maken, zodat hij deze weer met trots kan dragen, genoot toch mijn voorkeur. Ik hoop dat het nog heeeeel lang gaat duren, maar op een dag zal ik dat mooie horloge waarschijnlijk zelf om mijn pols hebben.

Op 21 juni 2023 heb ik dan ook een draadje geweid aan de DJ met de vraag waar ik deze het beste kon laten maken. Jullie HF leden waren vrij eensgezind over waar het horloge naartoe moest, maar daarover binnenkort in een ander draadje meer…

Zonder er te veel over uit te weiden hebben we aardig wat kosten moeten maken voor de gezondheid van mijn zoontje afgelopen jaar. Het moge duidelijk zijn dat een mooi horloge leuk was geweest, maar er niets kostbaarder is dan je kind. De keuze om mijn potje stuk te slaan voor zijn gezondheid was dus een no brainer.

Ondanks dat dit betekende dat ik voorlopig nog niet bij de financiële middelen zou hebben om een mooi horloge aan te schaffen of de DJ te laten fixen bleef het dagdromen en plaatjes kijken van mooie horloges doorgaan.

Een aantal weken geleden zorgde het algoritme van mijn socials er dan ook voor dat ik reclame kreeg van een of andere loterij die wel eens wat mooie horloges verloot (thanx Google).

“Dat moet een scam zijn…” zei mijn gezonde verstand. Maar exact zoals reclame op socials bedoeld zijn, bleef ik het elke keer weer zien. Blijkbaar ben ik hier gevoeliger voor dan ik zelf dacht, want ik besloot uiteindelijk super impulsief toch een lootje te kopen a €15. Die €15 kon me geen buil aan vallen was het idee.

Het lootje was ik inmiddels alweer vergeten want de rest van de week was ik weg voor het werk. Toen ik op vrijdagmiddag weer thuis kwam, plofte ik naast mijn wederhelft op de bank. Ik was nog geen vijf minuten binnen toen ik een pop-up kreeg op mijn telefoon dat de trekking van de loterij zou beginnen. Helemaal vergeten!

Terwijl ik mijn telefoon opende begon mijn vrouw licht geïrriteerd dat ik de hele week weg was en nu al weer op m’n telefoon zat. Toen ik zei dat ik alleen even de trekking van een loterij wilde bekijken kreeg ik te horen dat ik toch nooit iets win, riep ze iets over dat loterijen belasting zijn voor domme mensen en er kwam nog iets uit over een scam. Terwijl zij nog midden in haar “zonde-van-het-geld-betoog” zat kwam in beeld ineens bovenaan het rijtje winaars mijn naam te staan! Zag ik dit nou goed? Droomde ik dit misschien?

Eventjes was ik stil, mijn vrouw keek mij vragend aan, want stil ben ik zelden. Na een minuut of 2 drong het door… Ik had gewonnen! Nog steeds vol vragen vroeg mijn vrouw wat ik dan had gewonnen en of ik niet gewoon was opgelicht?! Inmiddels kwamen er ook kinderen uit de buurt kijken of alles weg goed ging bij ons thuis omdat er “iemand” heel hard aan het juichen was… Ik kon mijn geluk niet op.

Op 21 juni 2024, exact een jaar nadat ik op HF vroeg waar ik het beste de DJ van mijn vader kon laten maken, was het zover. Mijn nieuwe horloge werd gebracht. Na alle ellende van het afgelopen jaar leek een Rolex heel ver weg, maar vandaag zou het toch echt gebeuren. Het feit dat het exact een jaar na de DJ post was voelde een beetje als een duwtje in de rug van het universum. Een soort klein goedmakertje voor alle ellende die we gehad hadden.

Maargoed, de organisatoren van de loterij kwamen bij mij thuis langs om zo’n felbegeerd groen doosje te brengen! Na de koffie en appeltaart formaliteiten mocht ik langzaam het doosje open maken. In het doosje zat een prachtig glinsterend horloge. “Deze is gewoon van mij!” ging er door mijn hoofd. Vanaf dit moment ben ik gewoon de trotse eigenaar van een echte Rolex Submariner no-date. En trots, dat was ik! Wat een super mooi horloge. En al zeg ik het zelf, wat staat ie mij goed zeg!

Aan mijn vrouw liet ik tussendoor nog even weten dat ik blij was dat ik €15 domme mensen belasting had betaald… Dit nemen ze me niet meer af in ieder geval.

Inmiddels is alles een beetje bezonken en heb ik de moed gevonden om daadwerkelijk het horloge te dragen. De beste man van de loterij zei vlak voor hij weg ging tegen mij: “het beste is om zo snel mogelijk een klein krasje op de band te krijgen, dan wordt het dragen daarna een stuk relaxter”. Ik snapte niet zo goed wat hij ermee bedoelde, maar nu er inmiddels een klein gebruikers krasje op de sluiting zit, begrijp ik wat hij bedoelde…

387 likes

Het geluk is met de dommen ( die belasting betalen) veel plezier met je 15€ sub :star_struck:

2 likes

Een gelukje mag ook wel na te horen een zwaar jaar :grin::+1:

3 likes

Als je er binnen 6 maanden vanaf wil dan hoor ik het wel hè :+1:

25 likes

Ik was bang dat dit over één of andere zielloze Ali Chinees zou gaan, maar wat een mazzel zeg.

Gefeliciteerd!

Maakt je zoon het goed?

14 likes

Dat was het titel lokkertje ook hé, haha! Maar met m’n zoontje gaat het op het moment gelukkig naar omstandigheden goed. We klimmen langzaam weer naar boven in iedergeval.

27 likes

Wat een heerlijk verslag en van harte gefeliciteerd met deze submariner.
Draag het horloge in goede gezondheid.
Hoe is het met de gezondheid van je zoontje?

3 likes

Gezondheid gaat boven elk horloge. Gefeliciteerd, geniet en veel draagplezier.

1 like

Wat een bizar en leuk verhaal, gefeliciteerd :clinking_glasses:

Naast dit geluk hoop ik van ganser harte dat het goed gaat met jullie zoon.

1 like

Het is je zeer gegund gefeliciteerd en hoop dat alles goed gaat met je zoontje.

1 like

Wat leuk! Gefeliciteerd en het beste voor je zoon toegewenst.

1 like

Schitterend nieuws, zo ongelofelijk hard gegund. Hopelijk gaat alles goed met uw zoontje. Geniet ervan!

1 like

Je hoeft er absoluut niet op in te gaan, maar ik verbaas me er over dat de zorg voor je kind niet uit de daarvoor bedoelde verzekeringen kon komen. Ik vind dat echt kut om te lezen. Niet omdat je je Sub niet kon kopen, da’s maar luxe, maar eerder omdat het gevoeld moet hebben alsof de staat er gewoon niet voor je was.

Moge het goed blijven gaan, en ik hoop dat je een vangnet ervaart.

Dat gezegd, Sub no-date wel de beste moderne sub. :slight_smile:

14 likes

Bijzonder verhaal zeg! Gefeliciteerd ermee! Misschien dat deze sub in de familie blijft en ooit ooit ooit naar je zoon(tje) gaat.

Veel plezier met zoon en sub!

1 like

Wat een verhaal! Ik hoop dat het beter gaat met je zoontje. Prachtig hoe de sub om de pols is gekomen… makes my day!

1 like

Poh wat gaaf zeg, geniet ervan! En alle gezondheid gewenst voor je zoontje natuurlijk. Hopelijk gaat alles goed.

1 like

Mooi verhaal en gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Er is voor ruim een ton door de verzekering uitgekeerd gelukkig. Op zich allemaal super netjes geregeld. Helaas is het zo dat voor aanvullende spullen thuis de verzekeraar van mening is dat je prima een kwartiertje kunt wachten op een ambulance. Als je dat zelf in huis wilt hebben voorzien ze daar dus niet in. Wij zijn echter van mening dat een kwartiertje wachten op de spullen die je nodig hebt een minuut of 14 te laat zou kunnen zijn.

30 likes

Na zo’n bewogen en zwaar jaar is dit stukje geluk je van mijn kant van harte gegund. Ik hoop dat je het lang in goede gezondheid kan dragen in gelukkig samenzijn van je gezin en je zoon in het bijzonder.

2 likes

Mooi verhaal en gefeliciteerd met de sub.

1 like