Vandaag ben ik verrast met een geweldige NA. Mijn vrienden en familie weten hoe gek ik ben op horloges en vaak snappen ze niet volledig waar de hobby vandaan komt of waarom het nou zo’n mooie hobby is. Ongeveer een week geleden heb ik (voor de 4e keer nu) covid gekregen en heb ik helaas mijn vader hier ook mee besmet. Hij was er goed ziek van, dus heeft hij veel op bed gelegen en naar youtube video’s gekeken. Toen kwam hij opeens video’s tegen over het restaureren van vintage horloges in zijn ‘aanbevolen video’s’ pagina. Hij draagt zelf nooit horloges, maar is wel altijd geïnteresseerd geweest in de techniek erachter. Nadat hij uren video’s had gekeken over het restaureren van oude horloges heb ik mijn vader naast covid-19 volgens mij aangestoken met het horlogevirus. Ook hij waardeert nu de charme en de kunst erachter net als ik (en jullie). Ik verbaas me er trouwens over hoeveel kennis hij heeft opgedaan binnen een week.
Vanochtend overhandigde hij mij een doos, in verpakkingspapier van de lokale juwelier. Ik vroeg me af waarom hij ineens kwam met een cadeau, ik was immers niet jarig geweest en de kerst is natuurlijk ook al voorbij. Blijkbaar plande hij dit al een tijdje maar wist hij niet zo goed wat hij mij precies wilde geven. Ik heb vorig jaar een bachelor diploma aan de universiteit behaald en hij wilde mij hiervoor iets bijzonders geven, waar ik jaren van kon genieten. Tja, dan is een horloge natuurlijk de ideale keuze. En ook belangrijk; mijn moeder mocht er niks mee te maken hebben. Een echt cadeau van vader op zoon dus.
Ik weet niet precies welk youtube kanaal mijn vader heeft gekeken, maar hij heeft echt de perfecte keuze weten te maken: een Tissot PRX. Die stond toevallig bovenaan m’n lijstje met horloges die ik graag nog een keer zou willen bezitten. Ik ben namelijk groot fan van de integrated bracelet. En dan ook nog eens met de donkerblauwe geblokte wijzerplaat. Ik ben er super blij mee en ga dit horloge met heel veel plezier (nog jarenlang) dragen. 2024 begint in ieder geval goed. Ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mijn moeder hierachter komt. En bijgevoegd nog wat mooie plaatjes.
Fijne avond beste forumleden!