Dit zijn de beste horloges!
Gefeliciteerd met je aankoop. En ik heb genoten van je post
Dit zijn de beste horloges!
Gefeliciteerd met je aankoop. En ik heb genoten van je post
Wat een geweldig leuk verhaal, dank voor het nemen van de moeite!
Daar doen we het voor.
Ik dus ook. Ik hoop dat ze de goede weg ingeslagen zijn, en dat dan ook blijven doen zoals ze het nu doen. Er zijn meerdere modellen erg cool. Zelfs de ronde flagships, als ze een wat dunnere rehaut zouden krijgen, zouden erg tof zijn.
Jazeker zijn ze dat. Zoals ik schreef, daâs een fortĂ© van Swatch groep, want wat er op mân Hamilton zat was ook waanzinnig tof. Kijk dan:
Als Seiko dat nou ook eens ging doen op hun porseleinen horloges⊠Tja.
Thanks mannen, en dame uiteraard!
Gewoon eens proberen. Het ziet er inderdaad sjiek of netjes uit, zo je wilt, maar is prima te âdowndressenâ naar iets lekker casual. Het zijn vaak ook horloges met lichte plaat die overal bij passen. Nomos is natuurlijk avontuurlijker omdat ze funky kleuren doen in een volledig vierkante kast, maar net als dit kan goed op een grote pols:
En dit op de kleine pols:
Ik sluit ook niet uit dat er naast een JLC Reverso ooit nog zoân rooie komt. De Alpina is met brede kast en 22mm bandaanzet te groot voor mij, dat wel.
Dat moet jij inderdaad weten, want jij hebt ook een prachtig rariteitenkabinet waar ik erg goed op ga.
Dat klopt. We hadden ook wat tegenslag op vakantie, maar ook weer coole dingen, dus al met al een memorabele reis.
Dat was bij mij exact zo, eerlijk gezegd.
Dat is het leuke aan de rechthoekigen⊠Zelfs een Hamilton Boulton heeft al weer een heel ander karakter, uit dezelfde stal.
Je zit er ook niet ver vanaf, al is de dial van de Longines meer crĂšme.
Dat ga ik doen, leuk! Thanks!
Dank je!
Ik twijfel. Want rechthoekig wel leuk, en daâs mooi tussen al het ronde geweld in de doos.
Hahaha⊠een Longines-genoot. Mooi man, ik ga binnenkort wel in dat topic spammen.
Dat was inderdaad zo. Een verrassing. Ik stond letterlijk âwat doe ik nouâ te denken.
Ik zou zeggen ga er eens eentje passen, want ze zijn ook weer niet heel zeldzaam. En voor de oplettende burger: Ja, ik had 'm veel goedkoper van chrono kunnen vissen.
Leuke stad, eerlijk is eerlijk. Genoeg te doen, ook weer niet ten onder aan het gaan aan toerisme⊠Ik moet nog een keer terug.
Nja, ik houd 'm even dressed down voor het moment. Maar van de winter komen de donkere banden aan bod.
Dan heb je niet veel NA topics van me gelezen, er zit er vaker eentje tussen.
Dingen kunnen raar lopen als je het juiste tegen komt op het juiste moment.
Daar heb je misschien wel gelijk in. Legendarische stap-avonden waren ook altijd een soort van ad hoc gebeurtenis.
Dat zijn in zekere zin appels met peren en toch ook weer niet. De Cartier heeft ook een bagger slechte AR, geen lume, geblauwde wijzers en een skere geprinte plaat. Sterker nog, ik durf te stellen dat de wijzerplaat van de Longines mooier en dynamischer is.
Cartier blijft altijd Cartier, maar de Longines is in dit opzicht geen slouch. Je kunt ze allebei zowel bij een pak aan als bij een polo, en het zijn allebei ontwerpen van begin 20e eeuw. Ik zie ze als complimentair.
De grond in boren is niet chic in een NA topic, maar het zou je ook niet lukken als je het probeerde omdat dit ontwerp gewoon op zichzelf staat. Of rechthoekige horloges iedereens smaak zijn is een discussie die daar los van staat.
En in tegenstelling tot de Cartier wel chronometer gecertificeerd en met een silicium balansveer, he?
Gefeliciteerd man!
Leuk stukje weer. Veel draagplezier! Geniet er van
Mooi verhaal! Blijkt wel weer dat dit geen hobby is die met ratio te verantwoorden is, maar volledig afhankelijk is van het gevoel. En als het gevoel goed isâŠ
Uiteraard, een vergissing. Kan 'm niet meer editen, maar dank!
Daâs echt meer dan prima. Ik vind 'm bij me passen, kort en goed.
Ja hoor, feliciteren kan.
Ja, eerlijk gezegd. Ik ben niet van de mwoah, zeg maar. Nu helpt het ook niet dat ik een moeder had die dan dingen zei als âja, die lamp zou ook ooit eens vervangen moeten wordenâ zonder het ooit gewoon te vragen. Ik kon me daar dood aan ergeren. Dan riep ik âMens! Vraag toch gewoon of ik er een nieuwe in schroef, in plaats van dat passief-agressieve gelul om die brij heen!â. Het goede mens is er al vijf jaar niet meer. Ik zou me graag nog eens aan haar ergeren. Haar broer, wiens karakter heel erg in mij voortleeft, is er ook al niet meer.
Je weet het leuk te brengen. Gefeliciteerd met je NA!
Inderdaad. Bijvoorbeeld de Hydroconquest 43,
Mooi geschreven en uiteraard een mooi horloge ! Een Longines, soit, je moet er ooit aan geloven
Erg mooi verhaal. Bedankt voor het delen!
Lekker geschreven weer. Altijd leerzaam, onze ome fate.
Gefeliciteerd met de aankoop. Ben ook wel een beetje benieuwd hoe zoân type kast draagt.
Met alle respect ( ), ik snap er geen ene donder van, maar uiteindelijk is dit:
alles dat telt. Enjoy!
Bedankt voor wederom een interessante uiteenzetting, nu van dit mooie merk, en gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst.
Al al al⊠al weer een winnaaaaaaaaarâŠ!
Gefeli man!
Ik heb as usual niets gelezen .
Lekker verhaal, sierlijk horloge.
Je gaat er uiteraard achter komen. Wanneer staat er een broodje in de agenda?
Dat is één de holste frase van de Nederlandse taal, dat merk je terecht op, natuurlijk. Maar dat rechthoekige art deco stukken geen allemansvrienden zijn moge heel, heel erg duidelijk zijn. Voor mij is het ook iets waar ik 10 jaar geleden om moest lachen.
Je doet me pijn.
Cool ding! Gekocht, gepast? Watsgeburt? Ik vond de Alpina Carree te groot om mijn pols, want 22mm is me nog al wat als je aan 18-20mm bandjes gewend bent, maar ik vind deze Alpinaâs en FCâs geweldig. Echt mooie uitgaven.
Ik ga altijd een beetje heen en weer tussen vrolijk worden van Longines en teleurgesteld over nu tov vroeger⊠Maar ik zie wel dat de kwaliteit en positionering weer een beetje omhoog gaat de laatste tijd (nu weer eigen uurwerken die een beetje in een kast passen ). Ben wel benieuwd hoe deze je gaat bevallen. Naar welke kant je neigt na een tijdje dragen. Aan de wijzerplaat en de wijzers zal het iig niet liggen denk ik
Enjoy!