Fijn om te lezen, en een mooie Longines
Mooi informatief verhaal.
Als liefhebber van de rechthoekige kastvorm een mooi klokje om te zien.
Nog mooier zou het zijn geweest als het uurwerk niet een standaard rond werkje zou zijn. Als purist vind ik dat in een rechthoekige kast een rechthoekig uurwerk hoort te tikken.
Daar ben ik het van harte mee eens, ware het niet dat de laatste Alpina die dat met NOS uurwerkjes deed 5000 Euro moest kosten.
Dit topic heb ik even gemist. Gefeliciteerd met deze (impuls)aankoop! Heerlijk art-deco en die âcasualâ band vind ik ook een fraaie touch. Die Reverso ( of AmĂ©ricaine?
) komt er vast ook nog wel, maar ik denk dat die twee elkaar niet in de weg zullen zitten ondanks hun overeenkomstige rechthoekige kast. Geniet ervan!
Het liefst een Cintrée in geelgoud met Breguet wijzers. Helaas. Dat gaat bruin nooit trekken. We gaan voor de Reverso, en dan vind ik het goed. Als er een Santos, Longines en Reverso zijn vind ik een extra tank weinig toevoegen, waarbij een Basculante natuu⊠Oh. Wacht.
Maar dit dus:
Dan moet ik toch eerst een klappertje van een jackpot winnen in een loterij waar ik nu nog niet aan mee doe.
Ja de cintrée is echt een paar stappen indrukwekkender dan al haar rechthoekige neefjes, maar voordat ik daar aan kan gaan denken
En ik doe niet aan loterijen.
Een Basculante is ook heel tof, er staat een mooie te koop bij AWCO. Jammer dat je ze hier op het forum eigenlijk niet ziet.
Ook een Reverso Grand Taille trouwens⊠Maar ik zou voor geelgoud gaan als ik jou was (al gok ik dat je voor een stalen zoals dit exemplaar gaat indien hij er komt).
Fase rechthoekig, fase GS, dan weer een fase mooie wijzerplaten ala citizen. Ben benieuwd wat de volgende fase wordtđ
Ik had een mooie Grand Taille gezien in Frankrijk. Voor een schappelijk bedrag. In staal uiteraard. Dus ik vrees dat het exact dat wordt, omdat ik niet om geelgoud geef, per se. Ik vind het ook niet erg, maar toch. Ach. Volgend jaar eens.
Ik vrees dat ik nog midden in de GS fase zit. Ik denk dat ik wel een stuk of wat horloges kan slachtofferen voor een Reverso, maar daar zit geen GS bij. Mogelijk wel de Citizen met washi plaat en een Limited King Seiko, al ben ik daar nog niet mee in het reine.
Wat een heerlijk geschreven NA weer, thanks!
Perfect! Zo lekker aan de hobby, niks mis met een beetje irrationele, ondoordachte keuzes die top uitpakken.
Veel plezier met je kuthorloge!
Hehehe⊠Dank je!
Nog even deze post bezocht. Maar wat een fotos! Fantastisch
Door zijn bijzondere kenmerken ben je toch overstag gegaan, das leuk om te lezen. Heel veel plezier met je mooie NA.
Thanks man, ik doe mân best.
Tegen bijna list prijs. Toch right in the feelies. Zoals velen opgemerkt hebben is het allemaal niet zo rationeel.
@HarveySpecter heeft gelijk gekregen. Ik zit nu naar allerlei rechthoekige horloges te loeren, van Reverso Grande Tailles tot aan Tank Americaines⊠Heel naar.
Er staat hier een leuke Must te koop.
Daar is niks leuks aan. Mijn vrouw heeft een Must Large, en ik vind de gewone Tank gewoon een kutding op mijn pols. Op haar pols ziet het er prima uit, en op de kleinere herenpols ook wel. Daarom heb ik de Santos gekocht.
De Tank is naar mijn smaak veel te gedrongen. Mohammed Ali droeg ook zoân ding, en als ik die fotoâs zie dan vind ik dat dat als een lul op een drumstel slaat. Daarom was Steve McQueen the king of cool, en Mohammed Ali gewoon een boxer. Die man had, zoals men kan vermoeden, best forse armen, en dan past zoân postzegel niet.
Tank Basculante vind ik een leuk flipper/draaier ontwerp, maar die zijn mij ook te klein en gedrongen, dus ik kom uit op de Cintree, de Americaine, of een Reverso. Die verzameling kan dus god zij dank na drie horloges ook klaar zijn voor me.
Zal ik volgende week eens proberen. Ben er oprecht benieuwd naar.
Deze NA had ik volledig gemist.
Maar die brengt zowaar deze Dolce Vita terug in het vizier en op de wishful thinking lijst. Had ik eigenlijk al afgevoerd. Weet nu eigenlijk niet goed meer waaromâŠ
Prachtig horloge, proficiat!
Monacođ
Toffe aanwinst @Fate_Amenable_To_Change gefeliciteerd ermee. Ik vind een van de toffe dingen aan deze hobby dat horloges je bij het passen ineens een heel ander gevoel kunnen geven dan je van tevoren had gedacht en dat daarmee een âgrailâ ineens afgeserveerd kan raken en iets dat je eerder weinig deed, ineens een schot in de roos kan blijken.
Geniet ervan
Mooi stuk, wederom. Het muziekje past echt perfect bij het verhaal en de fotoâs. Goed uitgezocht!
Erg mooi horloge ook. Ben zelf niet van de rechthoekige horloges maar wellicht omdat ik er nooit echt 1 heb gehad (behalve een 60âs Zenith Respirator welke ik slechts een maand in bezit heb gehad) en gedragen.
Mooie aanwinst!