NA: Eindelijk een rechthoekige rakker. Van Longines.

Leuk verhaal en horloge :+1:

1 like

Oh god nee, ik vind een 29mm Tetra van Nomos al fors, de Monaco is gewoon, eh…

d52a3ccc-d9df-4e4f-8f45-f678991c0d03_text

Dank, heren!

4 likes

Heb zelf twee recente Longines Spirit modellen. Erg blij mee, maar wist vantevoren al dat de waarderetentie zwaar k*t is. Als je de winkel uitloopt, zijn ze nog nog hooguit 60% waard.
Ik vermoed dat het met dit model niet anders zal zijn.

1 like

Ook als je hem met een korting koopt?

1 like

Dat is correct.

Ja, tenzij het een forse korting is, zeg 25%, dan valt de schade mee.

Er zijn een paar Spirit en Spirit GMT modellen die nu een momentje hebben en wat gewilder zijn, maar de Dolce Vita is bijvoorbeeld zo courant als een natte vaatdoek.

1 like

Zo dan. Ik denk dat in hetzelfde schuitje stap met een Frederique Constant hoor.
De Seiko GMT bracht nog 81% op incl. een 6.5% naar Chrono24.

1 like

Tja, ik denk stiekem dat ik deze niet weg ga doen, want ik vind 'm veel te leuk en net goed gelukt allemaal. Als die FC (is het ook de vierkante? Die zijn cool) ook zo’n blijvertje is zit je toch goed?

Afschrijving is voor wie verkoopt.

1 like

True.

Ik ben nu 12 maanden bezig met de hobby en horloge nr. 15 komt eraan. Tijd voor bezinning?

2 likes

Meh, valt nog wel mee hoor. Zelf heb ik een volle horlogedoos met 24 stuks, maar er zijn er zat op dit forum met veeeel meer exemplaren. Alhoewel, in een jaar tijd 15 stuks is een aardig tempo.

Leuk hoor, zit ik met een soort net ontkiemende nieuwsgierigheid naar rechthoekige horloges te koekeloeren, kom ik dit stuk weer tegen…

Het lijkt mij eens leuk om bij wijze van probeersel een rechthoekig model erbij te nemen. Voor wènahg -want probeersel- maar wel een beetje leuk. Niet te serieus, misschien te combineren met een wat frivoler bandje.
Nu ben ik volledig groen als het op rechthoekige kasten aankomt en ben jij natuurlijk HF’s beruchte matennaaier - als verbasterd synoniem van afmetingen en mierenneuker uiteraard :wink:. Mij viel op dat de maatvoering van jouw Longines wat ruimer valt dan een model wat ik op de korrel heb. Ik vind dit namelijk wel een aardig startpunt, een Lip T24:

Afmetingen 42x24mm, 20mm band. Leuk ding, geen regelrechte Cartier kopie, relatief goedkoop, beetje interessante wijzerplaat. Maar, die 42mm leek mij wat ruim, maar jouw Longines is met ca 28x44 zelfs ietsje groter nog.
Eerder heb ik de Seiko SWR052…

… nog afgeserveerd omdat 28x38 mij nogal fors leek. Geeft een beetje een “blote-billen” plaat: veel vlak, nogal bleek. Los daarvan is de bandbreedte met 23mm ruk als het op bandswappen aankomt.

Doorgaans volg ik jouw mening betreffende afmetingen van horloges wel; wat denk jij, zijn die afmetingen van die Lip een beetje lekker draagbaar? Passen is weten uiteraard, maar waarschijnlijk betreft het hier een beperkt onderbouwd thuiskoopmoment met weinig geduld… Misschien heb je andere ideeën, hoe dan ook, ben benieuwd!

3 likes

Kijk aan, daar ga je :crazy_face: . Voor een man die blijkens zijn bijdragen hier op het forum ook wel een liefhebber van goede stijl is, is het een perfecte match.

De mijne gaat nooit meer weg :sunglasses:

3 likes

Perfect. De mijne had goed een paar mm kleiner mogen zijn, maar niet zo klein als de Longines midden-maat.

27x43.

Het is niet de grootste kast. Die had ik niet genomen, die is te bonkig. Scheelt een millimetertje, maar da’s meer dan je denkt, bij rechthoekig.

Valt op zich wel mee, maar ik vind het gedrongene van een Tank bij mij niet staan.

Terecht. Mooi man! Maar ik vrees dat voor mij de Reverso toch eerder in de rij staat.

De Americaine is in de “ooit” hoek geparkeerd, waar hij naast de Cintree en de Breguet 5157 staat.

1 like

Daarom, geen gevoel bij. Thanks voor de info :+1:

Nitpicking, maar daar houden we van:

Daar heb ik die wijsheid vandaan :man_shrugging:

1 like

Logisch! In jouw collectie denk ik ook de ‘logischere’ keuze. :smile: En als je dan toch bij dat hoekje aankomt, zou ik zelfs eerder voor die Breguet gaan dan de Américaine :wink:

1 like

Ach, aan het beantwoorden van die vraag kun je zoveel criteria ten grondslag leggen:

• doet het pijn in je beurs?
  • vind je het leuk?
  • is het compulsief?
  • is het een bevlieging?
  • leid het tot eventuele echtscheidingsperikelen?
  • heb je vaak spijt van je aankopen

Etc. Etc.

1 like

image

Pardon, ik dacht dat je de grote maat bedoelde… 28,2 x 47mm, zie ik nu. Da’s een flinke jongen. Dat ik naar beneden afrondde moet je me vergeven. :slight_smile:

Evengoed was een klein tandje kleiner, maar niet een te groot tandje, nog net iets beter geweest. :slight_smile:

De FC en Alpina zijn bij mij ook nogal aanwezig, zoals we al hadden opgemerkt in dit topic:

Het enige wat ik jammer vind aan de Lip is het mineraalglas. En ik weet niet of de wijzers proper geblauwd zijn. Ik vermoed van niet.

1 like

Dan wellicht voor de t18 gaan? Daarvan is de kast 39mm lang. Zit er zelf stiekem ook naar te gluren. Ik kom er alleen niet achter of de blauwe wijzers hitte-geblauwd zijn of geverfd.

2 likes

Ik meen uit de renders al op te maken dat dat geverfd is. Dat kan ook bijna niet anders, voor 180 piek.

2 likes

Ja, dat zal waarschijnlijk wel zo zijn ja. Ik vind dat overigens niet per se een fatale afknapper. Bij de seagull 1963 bijvoorbeeld vind ik het er prima uitzien.

2 likes

Wat een schitterend verhaal om te lezen! Ik werd helemaal tot in Milaan meegesleept. Bedankt voor het delen, en proficiat met de NA!

1 like