NA Eindelijk eerste horloge!

Ongeveer 4 maanden geleden bedacht dat het misschien wel leuk is om mezelf een horloge cadeau te doen. Ik heb altijd al van sieraden gehouden, dus leek het me wel passend.

Ik wist totaal niks van horloges en kom ook niet uit een familie waar mensen horloge gek zijn dus is er ook niemand die überhaupt iets of iets moois om zijn/haar pols draagt. Ikzelf kende eigenlijk alleen het merk Rolex en wist dat tommy en fossil ook horloges maakte. Mijn budget lag boven die modemerken dus heb ik daar weinig naar gekeken. Als eerste kwam ik uit op een open heart hamilton jazzmaster, die vond ik er erg gaaf uit zien.

Ik kijken naar reviews en info en toen ben ik op dit forum gestrand, vrijwel meteen een account aangemaakt en een topic gestart met mijn vraag wat voor horloge kan ik halen van een budget tussen de 500-1000 euro. meteen heel veel reacties en suggesties maar eigenlijk zat er niks bij wat me echt aansprak behalve de seiko sarb017. Alleen niet echt geschikt als dat je enige horloge is.

Daarna ben ik eigenlijk elke dag op dit forum actief geweest om te lezen en af en toe eens wat te plaatsen en ik ben ook naar verschillende juweliers geweest om eens wat te passen. daardoor ben ik er ook achtergekomen dat een horloge op een plaatje er toch heel erg anders uit ziet in het echt om je eigen pols, vaak in positieve zin waardoor mijn zoektocht eigenlijk alleen maar moeilijker werd. Ook mijn budget was behoorlijk instabiel, de ene dag dacht ik dat het een goed idee is om al mijn geld uit te geven aan een horloge en de andere dag leek dat toch een stuk minder geniaal.

Het was voor mij een ieder geval wel duidelijk dat in aangestoken ben met het horlogevirus, zo was ik al plannen aan het maken voor mijn horlogemuur en het verzamelen van vintage advertenties terwijl ik zelf nog niet eens een horloge om mijn eigen pols had. Tot het punt dat ik me soort van begon te irriteren aan het feit dat ik zoveel met horloges bezig was maar er niet eens een had.

Nu ben ik deze week 18 geworden en vroegen mijn ouders of ik nog een horloge wilde kopen of niet aangezien ik dan ook wat verjaardagsgeld kon gebruiken om in het horloge te stoppen. En dat het dan nu misschien wel een goed moment is om dat te doen voor je 18e verjaardag. Dat leek mij ook wel een goed idee om nu iets uit te gaan kiezen want ik had ook wel door dat ik nog jaren kan kijken zonder iets te kopen.

Dus zijn we gisteren naar Horlogerie van Manen gegaan in eigen plaats (veenendaal) om daar iets uit te kiezen en misschien wel naar huis te gaan met een horloge. Samen met mijn moeder zijn we daar erg goed geholpen en zijn we verschillende horloges gaan passen. Alleen kwam er maar niks langs wat me erg aansprak of het was way out of reach dus had ik weinig hoop dat we nog iets zouden vinden. Totdat we bij Certina stonde en naar alle horloges met stalen banden zaten te kijken (wat ik niet wilde) en toen zag ik ergens in de hoek een horloge met een leren band die me erg aansprak. Die gepast en en eigenlijk meteen enthousiast over het horloge. na nog een aantal horloges gepast te hebben viel ik telkens weer terug op de certina dus was het eigenlijk wel duidelijk, dit wordt 'm.

Toch wel spannend want ik had eigenlijk nooit naar certina gekeken online dus wist er ook niet heel erg veel van af en wist ook niet wat de mening van dit forum over het merk zou zijn. Dat vond ik eigenlijk juist wel positief want nu koop ik een horloge dat ik alleen maar koop omdat ik het een gaaf horloge vind en niet perse omdat andere mensen het mooi vinden of omdat het een bepaald merk is.

Uitendelijk wat research thuis gedaan en erachter gekomen dat certina ook gewoon een supermooi merk is. Niet dat het uit had gemaakt maar is toch altijd fijn na 700 euro uit te geven.

Oke genoeg geluld hier een aantal foto’s van mijn eerste horloge en waarschijnlijk niet mijn laatste :hugs:

horloge: Certina DS-1 Day-Date
[tijd/datum stond nog niet correct]


138 likes

Knappe eerste aanwinst, je bent een stuk verder dan ik was op jouw leeftijd!

3 likes

Mooi! Goede keuze!

1 like

Mooi eerste horloge hoor! Lekker modern, maar ook een goede knipoog naar het verleden. Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Goed dat je je eigen mening gevormd hebt !
Mooi stuk !

1 like

Cool!
Leuk verhaal en goede keuze :+1:

Maar je weet, het duurt minstens 10 jaar om van het horlogevirus af te komen.
En misschien wel nooit :grin:

1 like

Certina hoef je je niet voor te schamen. En wat een mooi horloge als je 18 bent. Veel plezier ermee!

1 like

Erg stijlvol, gefeliciteerd

1 like

Wat een mooi horloge man!
Goed uitgekozen inderdaad.
Geniet ervan!

1 like

Mooi horloge, geniet van je aanwinst.
Het eerste horloge blijft bijzonder.

1 like

CrossHair dial :sunflower:

1 like

Gefeliciteerd en een prachtige keuze.

1 like

Mooi horloge ! Veel draag plezier :smile:

1 like

Goede keuze! Certina is een mooi merk en dit is zeker een geslaagd model.

1 like

Toppertje hoor, gefeliciteert

1 like

Mooi man, niks mis mee!
Draag wat je mooi vindt.
Veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

top hoor, enjoy

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Prachtig horloge; goede keuze :+1::+1:
Mijn eerste serieuze horloge komt ook bij van Manen vandaan; al is dat inmiddels bijna 25 jaar geleden. :smile:

1 like