Net zoals velen hier waarschijnlijk, kijk ik al jaren met veel plezier naar de content van JOMW op YouTube. Toen Jody een eigen horlogemerk startte was ik benieuwd. Iemand die zo veel horloges gereviewed heeft, zal vast een idee hebben over hoe je een goed horloge “maakt”.
Het eerste model, een duiker, was niet zo mijn ding. Maar toen vorig jaar de Ascent uitkwam vond ik die wél erg interessant — alleen met 39mm helaas te fors voor mijn pols. Dat de reviews van andere YouTubers en blogs allemaal zeer positief waren over het horloge, maakte dat ik baalde dat er geen kleinere versie was.
En toen kwam daar in februari ineens de aankondiging dat de Ascent er in meerdere maten zou komen, waaronder een 36mm versie. Ook werden er nieuwe kleuren aangekondigd waaronder de Blue Mother of Pearl dial én ik wist direct: die moet ik hebben.
Nog even mijn vanuit m’n hoofd proberen te redeneren en wat reviews afgewacht, maar iedereen was unaniem zeer positief dus ja, toen lagen hoofd en hart op één lijn…
Kon nog gebruik maken van een mooie pre order deal, dus de creditcard maar getrokken en toen begon het wachten.
Tot vandaag, want ineens stond DHL op de oprit. Vanaf het eerste moment dat ik het horloge zag, was het liefde op het eerste gezicht, want dit overtreft alle verwachtingen. Vooral die dial
Ik heb ‘m de hele avond gedragen en hij draagt heerlijk; licht, maar robuust, de band is top, micro adjustment werkt goed én de wijzerplaat is echt fantastisch: bij elke lichtval ziet hij er weer anders uit. Ik vind de indices ook prachtig, de secondewijzer en zelfs het datumvenster stort mij niet voor de verandering. Het helpt natuurlijk ook mee dat die op 6 zit én color matched is.
Ik snap nu helemaal dat verschillende reviewers dit echt een geweldig horloge vinden. Zeker voor het geld ga je niet snel iets beters vinden qua specs, afwerking en feel.
Wat zijn die specs dan? 36mm breed, 11mm dik, 42mm lug-to-lug, double domed saffierglas met AR-coating, BGW9 Super-LumiNova, 100m water resistance en het harde werk wordt gedaan door een Miyota 9015.
Plaatjes bij de praatjes: