NA: Flieg weg mit mir, zee ozer German Flieger

Van harte gefeliciteerd met deze hoogvlieger! Voor mij is een cleane plaat wat te “bloot”, persoonlijke smaak, dus deze vlieger doet het wel voor mij als moderne interpretatie van een classic.

Toppertje!

1 like

Ja, ook ik vind 'm onverwacht toffer dan ik eigenlijk kon vermoeden.

Het glas op mijn Klassik 39 is niet ontspiegeld, maar het saffier van deze Pilot heeft AR aan de binnenkant. Dat maakt een wereld van verschil. Kast is grappig genoeg bijna hetzelfde, toch een totaal andere uitstraling.

Dank, allen.

Ja, dat “Gezocht” topic was ook hilarisch.

Misschien omdat ik ze een mailtje had gestuurd wat geparafraseerd neerkwam op “WTF, stuur op dat ding, I wants it, the precious”. :slight_smile:

Kijk! Daar is ie! Ik kan 'm missen hoor, die wijzerplaat was fantastisch, ook al was hij qua banden wat moeilijk voor me. Nou had ik 'm nog nooit op taupe gezet zoals jij daar doet. Coole onder de radar combo!

Ik zou bijna zeggen als je er vanaf wilt… :slight_smile: Maar dat moet ik niet zeggen.

Yup. Het is, in tegenstelling tot de Yema, gewoon een 20mm band.

Komt nog een Sinn 356 Sa II Flieger chronograaf aan. Dat ding vervangt mijn SBGV245 GS. In zalmroze. Maar da’s een ander topic.

Dat vind ik wat steriel ogen zelf, dus van Archimede of Stowa had ik allebei de Logo versie het liefst gehad. Ik bedoel, die Ikarus die @Stell nu heeft is toch ook prachtig in balans.

Exact dat, en geloof ik ook de manier waarop @Kaan er in stond. Ik kom morgen nog met een beter rondje foto’s, na dat ding wat schoon te wrijven van m’n vette vingers en zo.

:+1:

Da’s zowaar een understatement. In real life is het echt een tof en discreet ding. Als me mekaar nog eens in het Taphuys zien of zo neem ik 'm wel mee.

6 likes

Mooi ‘clean’ horloge. En gezien de koper en voortraject heb ik geen enkele twijfel aan de kwaliteit.
Veel plezier van deze!

1 like

Prachige Flieger deze! Het totaalpakket klopt helemaal! Lekkere foto’s erbij, mooie afsluiting van een Teams-dag hier in Twente. Overigens zelf nu ook wat incoming…

1 like

Dank je. Maar ik speelde een beetje vals, ik ben al bijna vier jaar eigenaar van de Archimede Klassik 39 die op de foto’s staat. Die is ook geweldig mooi, en heeft één van de betere banden die ik ooit op een horloge geleverd kreeg.

Qua kwaliteit zit het bij Ickler / Archimede wel snor, ook de Outdoor Protect die ze ooit aan @anon50762135 uitleenden was erg mooi van bouwkwaliteit en afwerking.

Sterker nog, ik weet uit ervaring dat Lisa Ickler en haar klantendienst geduld hebben, netjes communiceren en uitermate vriendelijk zijn. Ik vind het leuk zaken doen met Archimede.

Hahahhaa… Ja, je wordt er moe van zo onderhand, die warme oortjes van die headset.

Ik zie jouw NA ook graag tegemoet, dat wordt een prachtige klatser. :+1:

2 likes

Zekers! Maar ik heb eerst nog een zoethoudertje incoming, zie hier

1 like

Eindelijk een echte flieger. Ik ben blij voor je knul :partying_face::pray: Mooi ding!

1 like

Rood, met wat heel erg coole details! Smakelijk hoor. Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden, da’s heel anders dan de anderen die je hebt. Gefeliciteerd! Ik zit even door m’n likes heen, die zijn opperdepop.

Zonder duikboot er op! Ja ja, ik dacht al dat je trots op me zou zijn. Dank!

2 likes

Mooi horloge man. :ok_hand: En zoals altijd een plezier om jouw bijdragen te lezen. Merci! :slightly_smiling_face:

1 like

Geweldig mooie review.
Prachtig verhaal hoe tot je doel komt.
Mooie reis met een geweldig horloge.
Geniet er van in goede gezondheid.

1 like

Heel mooie moderne interpretatie van de flieger. Archimede stond nooit zo op m´n radar, moet ik toegeven.

Draagt de Archimede op de pols merkelijk compacter dan de Yema, of is het verschil minimaal?

Enjoy!

1 like

Dank je!

Yup! Ik twijfelde lang, maar ben nu blij dat het de Archimede werd.

Nou, je zou vermoeden, met een hoogteverschil van maar liefst 2,7mm, dat de Yema veel minder comfortabel is. Toch merk ik dat geen van twee noemenswaardig “schuiven” tijdens het dragen. Ik stoor me niet aan de hoogte van de Yema. De lug to lug lengte en diameter zijn vrijwel identiek, trouwens.

Evengoed: je voelt de Archimede vrijwel niet. Mijn polsomtrek is 17,5cm, en ik kan niet anders zeggen dan dat de banden van Archimede echt goed zijn, zich snel naar de pols vormen en je het horloge van onder de cm dikte niet of nauwelijks voelt op de pols.

Echt fantastisch. De Stowa was 10,2mm dik als je een automaat pakte, en die was ook al erg comfortabel, maar de geringe lug to lug van zowel de Yema als de Archimede maakt het een superieur draaggevoel.

Ik zou 'm, gegeven de maten, ook voor dames aanbevelen. Er is natuurlijk een Archimede Pilot 36 die een lug to lug lengte van 43mm heeft, da’s nog een trapje comfortabeler om de minder brede pols.

Ik heb getwijfeld, maar ben zelf toch een staalman.

Maar inderdaad, die is zo cool.

2 likes

Veel plezier met je flieger.

Ergens vind ik het een beetje eng dat je er 1 met 10 ATM hebt uitgezocht. Piloten hoorden niet met hun piloten horloge om in t water te belanden :wink: .

1 like

Toch zal het tijdens de Battle of Britain regelmatig gebeurd zijn. Al denk ik dat je dobberend in het Kanaal, omringd door boze Britten van de Royal Navy, wel andere problemen had dan water in je horloge. :slight_smile:

Maar als Sinn, Damasko, Mühle Glashütte en zelfs Fortis hun Fliegers waterdicht maken… Dan kun je van een trend spreken.

200m WR. Misschien toch nog eens eentje van aanschaffen, nu je het zo zegt.

2 likes

Je laat me daar de eerste fortis zien die ik wel aardig vind denk ik.

2 likes

In alle eerlijkheid: Ik was ook verbaasd. Want ook ik heb niks met Fortis, maar specifiek deze vind ik leuk. :slight_smile:

Potverdikkie wat een klatsert!
Geniet er van!

1 like

Mooi horloge hoor. Laatst al lekker gemaakt met uitgebreide NA’s van Damasko en Sinn, nu weer zo’n gave Archimede. Er is wel wat te kiezen zeg.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change.

Fijn hoor. Doe je t weer. :innocent:

Net als met de Nomos (paar uur geleden bericht gekregen dat die bij de Ad ligt, mja de komende pakweg 1.5 week geen mogelijkheid om m op te halen)

Maar nu zit ik ook een beetje te loeren naar een 36mm Archimede. Toch wel wat goedkoper dan de Stowa maar met blued hand helaas uitverkocht. :nerd_face:

1 like

Schitterende afwerking en een pracht van een horloge!

1 like