NA: Gedraai van de bovenste plank.

moest ik dan weer om lachen.

Daarnaast graag je stuk gelezen. En natuurlijk ook je foto’s gezien.
Fijn dat het in the end toch is gelukt! Geniet er van Chris!

1 like

Gefeliciteerd, daar is ie dan (eindelijk)!

Met zo’n fraaie toevoeging is de collectie wel compleet. Toch?

Zonder twijfel, ik kan me geen kleur indenken die niet zou kunnen. Vlak leer of een exoot, alles kan zolang het maar geen nato of rubber is.

Dank, mensen!

Zo ongeveer wel ja. Mocht ik het ooit op m’n heupen krijgen dan kunnen de Serica en Hanhart er nog eens uit om een Credor Goldfeather te bekostigen, maar dan kom ik wel in de zone terecht die alleen maar dressy horloges bevat.

1 like

Mooi hoor, amper wat gelezen!
Welke maat is dit? Mn broer heeft ook de Reverso… is best groot.
Goed bezig pik!

1 like

De Grand Taille, als je wel wat gelezen had, werd keurig beschreven:

:wink:

Kan kloppen hoor. De maximale voor mij zou de huidige Classic large zijn van tegenwoordig, die is 27x45x9 of zo. De Reverso Tribute monoface in blauw, die is dan weer 24,5x40x9, en dat zou ik misschien nipt te klein vinden, of net goed.

Er zijn er ook van zo’n 30x50mm, en dan ook wat dikkere duofaces en chronografen, en die moet ik niet hebben, dat is too beaucoup.

1 like

Weer zo’n ouwewijvenklokje. Wat een rare trend is dat toch. Heb je er ook bijpassende @schoen’en en @jurk bij?

2 likes

Je gaat voor de corned beef look, zo te zien

2 likes

Beter dat dan een zultkop

1 like

Weer een geweldig topic over een prachtig horloge :ok_hand:. Mooi hoor…

Groet van zijn eenvoudige broer. Wat een schitterend exemplaar Chris. Die van jou heeft net iets meer relief en diepte in de wijzerplaat, prachtig. Dit lijkt me een blijvertje.

3 likes

Gefeliciteerd. Ik wist zelf ook dat het een Grand Taille kast moest worden, dus jouw zoektocht is heel herkenbaar. En ik heb er ook nog best lang over gedaan. Uiteindelijk ben ik voor de Duoface Night & Day gegaan, echt een topper en altijd leuk om mee te spelen…

1 like

Een mooi verhaal bij een mooi horloge :heart_eyes:
Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Dat laat ik je zien als we weer eens een borreltje of een rondje pool doen. :slight_smile:

Altijd een warm bad, Horlogeforum. :rofl:

Heh… Los van het feit dat je daar even met een microvezel-doekje langs moet mag die er zeker ook zijn. De cleane versie spreekt me ook aan, maar ik had nog geen guilloché, en bovendien zou dat veel de straf in het vaarwater van de Longines belanden.

Ik denk dat velen hier die al wat langer aan het verzamelen zijn in dat soort zoektochten belanden, in het begin kocht ik van alles om te proberen, maar het wordt mettertijd steeds specifieker. Ik probeer heel erg niet om dat ding als een fidget spinner te zien, want ik heb geen idee hoe robuust dat flip gebeuren is. :slight_smile:

Dank!

3 likes

Van harte Chris met jouw Djeezjer lekoeltruh (zo’n prachtnaam, voor een zeer mooi merk). De reverso kan ook mij zeer bekoren. Maar dan zou ik hem nieuw willen hebben,

Wabl Sabi heeft weliswaar dezelfde initialen als Wil Seiko, maar daar ben ik dus helemaal niet van. Doe mij maar een horloge “zonder karakter”. En aangezien ik dan weer te zuinig ben voor een nieuwe JLC, kwijl ik wel verder bij het aanschouwen van jouw exemplaar!

1 like

Tof ding Chris, hartelijk gefeliciteerd!

1 like

Verhip, da’s een mooie aanwinst Chris! Van harte en veel draagplezier👍🏻

1 like

Tja, als het horloge voor mijn doen in goeie staat is, en ik ga 'm daarna dragen, dan gaat dat nieuwe er vroeg of laat vanaf. Ik kocht mijn Santos nieuw, en iedere keer als ik nu naar de bezel kijk dan moet ik aan de GS van @Thijs9F82 denken. :slight_smile: Die draagt 'm lekker af, net zoals ik de Santos als GADA behandel.

Je ontwikkeld zo wel een band met een horloge. Ik denk dat het het samenzijn is, en niet het vertrekpunt, maar daar ga ik je niet van overtuigen. :wink: :pray:

Speak of the devil, dank je wel Thijs.

Dat is al ruimschoots goed gekomen. Sterker nog, hij verstoort m’n roulatie een beetje.

2 likes

Heel mooi horloge, een echt icoon. Leuk om te lezen dat hij even weggeweest is. En dus weer volop terug is in de line-up. Erg leuk geschreven bovendien. Top!

1 like

Wat mij verontrust aan dat verhaal is dat het dankzij figuren als Corvo is dat dit soort heritage bewaard is gebleven. Net als dat verhaal van Charles Vermot en hoe hij eigenhandig het El Primero uurwerk van de ondergang redde door z’n management totaal te negeren, en alle machines, tekeningen en handleidingen ergens op een zolder te verstoppen tijdens de quartz crisis, terwijl Zenith’s nieuwe management het allemaal wilde weggooien.

Dat zijn twee figuren die allebei een historisch relevant stukje horologie hebben gered. Daar komt natuurlijk ook het verhaal bij van Yoshukazu Akahane, die bijvoorbeeld 27 jaar lang aan het Spring Drive concept bleef sleutelen.

De toevallige drijfveren van eigenwijze mensen.

1 like

Eindelijk! Gefeliciteerd man. Een geweldig horloge :ok_hand:. Veel draagplezier!

1 like