Goed om te zien dat er meer zijn die door enthousiasme en passie er een veel te lang topic van maken . Goed verhaal en gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Heel mooi iconisch horloge.
Dat noemen ze acquired taste, zoals Gary Oldman in Slow Horses⦠Zoān acteur die het gros helemaal niet opvalt, maar die nog overtuigend een tuinhek kan spelen. In dit geval perfect gecast.
Tja, Nomos heeft de moeite genomen om hacking in te bouwen toen ze de Peseux 7001 omkatten naar de Alpha.
Je zou van JLC verwachten dat ze sinds 1931 geleerd hadden om te hacken. Of toch zeker sinds 1972, als je de productiestop in acht neemt.
Daar heb ik het ook zeker om gedaan. Ik weet dat een beurt me rond de 1000 Euro kost, en zou mān hart ook vast houden als het een complex horloge was. Los van het feit dat die dikker worden en zo.
Natuurlijk man. Zowel de Memovox als de Cricket, laat ik eerlijk zijn. Dat zijn erg toffe horloges. Wie zou dat niet cool vinden, denk ik dan, maar ik ben oud.
Je NA-topics zijn bijna even indrukwekkend als de horloges zelf! Genoten van de geschiedenisles en van de persoonlijke tocht die je hier heeft gebracht. Draag en geniet in volle gezondheid!
Gefeliciteerd met je aankoop en wat een leuk verhaal! Dank voor het delen. Zoān JlC staat ook al lang op mijn verlanglijstje, maar dan met (deels) goudkleur. Maar die prijzenā¦
Warempel, dit topic zie ik ondanks de vele reacties nu pas. Een heerlijke aanwinst die absoluut bij jou past, Chris! Draag hem in goede gezondheid en schroom niet om ons te verblijden met meer plaatjes zodra je hem met andere bandjes test. Proficiat!
Sorry man, ik ben geen vintage expert. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik wachtte tot ik op Chrono24 de juiste advertentie voorbij zag komen waar ik een goed gevoel bij had qua prijs, staat, verkoper.
Mijn tip? Staar je niet blind op doos en papieren.
Dat is erg waar gebleken. Er blij mee, dank je.
De bandjes zijn een probleem. Ik had een Nomos Cordovan besteld, maar die zijn niet roodbruin meer, maar chocoladebruin, en hebben te weinig taper.
Ik ga maar eens bij Molequin kijken voor een Saffiano.