NA: Gedraai van de bovenste plank.

Geweldige NA @Fate_Amenable_To_Change :clap:. Daar is die dan eindelijk :tada:.

Tldr commentaar

Vind je? Ik vind het typerend voor

Want het is een KS

Die moet simpel en robust zijn.

Geen extra zaken die complexiteit en extra onderdelen toevoegen die stuk kunnen gaan bij

bedankje

Bedankt… Na het lezen van je NA, bekeek ik de JLC site en zag dit;

https://img.jaeger-lecoultre.com/product-slider-mobile-4/74894eae10df40490588ee503338a028ccc1b142.jpg

Even aangepast op ong mijn zomer kleur;

Net nu je denkt een pad te gaan bewandelen, gooit HF weer roet in het eten.
Gelukkig is de prijs absurd, dat helpt in het loslaten :sweat_smile:

Mooi man. En fijn dat je vintage Memovoxen cool vindt - veel verder kom ik niet in de JLC-familie met mijn draagkracht. :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige reverso. Heel mooie wijzerplaat en een monoface is nog eens super cool.

1 like

Dank voor de interessante en mooi uiteengezette geschiedenisles.
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :ok_hand:t3:

1 like

Goed om te zien dat er meer zijn die door enthousiasme en passie er een veel te lang topic van maken :smile::ok_hand:t3:. Goed verhaal en gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Heel mooi iconisch horloge.

1 like

Dat noemen ze acquired taste, zoals Gary Oldman in Slow Horses… Zo’n acteur die het gros helemaal niet opvalt, maar die nog overtuigend een tuinhek kan spelen. In dit geval perfect gecast.

1 like

Meer charme ga je in een horloge niet vinden. Supertof ding! Geniet ervan nu die er eindelijk is…

1 like

Ja hoor, daar is hij toch!! Lekker hoor, gefeliciteerd! Een prachthorloge!

1 like

Tja, Nomos heeft de moeite genomen om hacking in te bouwen toen ze de Peseux 7001 omkatten naar de Alpha.

Je zou van JLC verwachten dat ze sinds 1931 geleerd hadden om te hacken. Of toch zeker sinds 1972, als je de productiestop in acht neemt.

Daar heb ik het ook zeker om gedaan. Ik weet dat een beurt me rond de 1000 Euro kost, en zou m’n hart ook vast houden als het een complex horloge was. Los van het feit dat die dikker worden en zo.

Natuurlijk man. Zowel de Memovox als de Cricket, laat ik eerlijk zijn. Dat zijn erg toffe horloges. Wie zou dat niet cool vinden, denk ik dan, maar ik ben oud.

Dat is. Hij heeft veel diepte.

Die rol is misschien wel ƩƩn van de coolere uit z’n carriĆØre, in mijn optiek. Geweldige show ook, verder.

Dank!

1 like

Je NA-topics zijn bijna even indrukwekkend als de horloges zelf! Genoten van de geschiedenisles en van de persoonlijke tocht die je hier heeft gebracht. Draag en geniet in volle gezondheid!

2 likes

Gefeliciteerd! Past inderdaad goed in je collectie. Mooie keuze, en weer wat geleerd :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met dit fantastische horloge.
Past feilloos in je collectie.
En dankjewel voor het zeer illustratieve verhaal en foto’s.
Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop en wat een leuk verhaal! Dank voor het delen. Zo’n JlC staat ook al lang op mijn verlanglijstje, maar dan met (deels) goudkleur. Maar die prijzen…:grimacing:

1 like

Mooi verhaal, bloeiend en interessant.
Lees graag je bijdrages.
Prachtig horloge!
Echt heel mooi.
Hoop zelf ooit die Longines te mogen bemachtigen.

Geniet van je aanwinst

1 like

Dank jullie wel!

Dat is echt een cool horloge. Ik ben daar zeer over te spreken, ik had 'm laatst weer om, en echt een prima keuze! :+1:

Gelukkig gaat daar bij het juiste tweedehands exemplaar heel wat vanaf, ten opzichte van de nieuwprijzen.

1 like

Mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Ik houd me aanbevolen voor een goede tip :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtige exemplaar :heart_eyes: en bedankt voor uitgebreide extra info.

1 like

Warempel, dit topic zie ik ondanks de vele reacties nu pas. Een heerlijke aanwinst die absoluut bij jou past, Chris! Draag hem in goede gezondheid en schroom niet om ons te verblijden met meer plaatjes zodra je hem met andere bandjes test. Proficiat! :smile:

1 like

Dank!

Sorry man, ik ben geen vintage expert. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik wachtte tot ik op Chrono24 de juiste advertentie voorbij zag komen waar ik een goed gevoel bij had qua prijs, staat, verkoper.

Mijn tip? Staar je niet blind op doos en papieren.

Dat is erg waar gebleken. Er blij mee, dank je.

De bandjes zijn een probleem. Ik had een Nomos Cordovan besteld, maar die zijn niet roodbruin meer, maar chocoladebruin, en hebben te weinig taper.

Ik ga maar eens bij Molequin kijken voor een Saffiano.

3 likes