NA: Gevallen bloesems, drijvend op water

Prachtig! Wat een ontzettend mooie bijzondere dial :ok_hand:t2: heel erg veel draagplezier

1 like

Weer een prachtige aanwinst en dito verhaal Chris. Ik zit ook al een tijdje naar dit model GS te koekeloeren, ook naar het oorspronkelijke model uit de jaren ‘60. Eigenlijk mag een dergelijke Seiko bij mij niet ontbreken als liefhebber van het traditionele Japan.

1 like

Hele, hele, fraaie wijzerplaat en mooi inzicht gekregen in je afwegingen. Gezien de al uitgebreide collectie: gaat de Shunbun in de normale roulatie of zit hij op een prioriteitslijn?

1 like

Super gaaf!!

1 like

Proficiat met deze knappe GS

1 like

Zo eindelijk is die er dan! Als zoiets in je hoofd zit, gaat het er niet meer uit. Het is je gegund.
Wel grappig, jij hebt volgens mij 2 jaar naar dit horloge zitten loeren voordat je de trekker overhaalde. Bij mij was het precies andersom, op vakantie uit nieuwsgierigheid een GS dealer binnengewandeld en in de vakantie-euforie een impulsaankoop gedaan. Het risico is dan altijd dat je achteraf toch spijt krijgt maar dat is bij mij zeker nooit het geval geweest. Soms moet je goed nadenken, soms is het liefde op het eerste gezicht!

Welkom bij de Shunbun-club!

12 likes

@Fate_Amenable_To_Change

Wat een schitterende (voorlopig laatste) aanwinst.

Heb genoten van je long read en foto’s.

Draag m in goede gezondheid.

1 like

Leuk verhaal, super mooie foto’s en een prachtig horloge! Heel veel draagplezier :smiley:

1 like

Dank voor de heerlijke en onderhoudende long read. Gefeliciteerd met deze prachtige en voorlopig laatste NA. Top foto’s by the way

1 like

Prachtig!

1 like

Blijft chique , mooi , gefeliciteerd

1 like

Weer een prachtige aanwinst Chris!
En ook een mooi NA topic, maar dat is aan jou wel besteed.

1 like

Echt prachtig en een mooi verhaal! Geniet er van!

1 like

Als dat het enige is kan ik daar prima mee leven! :sweat_smile:

2 likes

Mooi verhaal en GS, geniet ervan :+1:

1 like

Dat kan zomaar geregeld worden! Doe gewoon een PB, dan regelen we dat.

Nee, maar je zult zien dat ik heel, heel sporadisch wat zal laten gaan, om dan heel, heel sporadisch zeer specifieke aankopen te doen. Mijn vintage cock and balls quartz zou zomaar volgens jaar weg kunnen voor een Hanhart 417, en dan liggen er nog maar twee dingen in de kist die ik zou kunnen laten gaan, zeg maar.

Dus dat wordt heel erg goed nadenken.

Dat klopt ook. Met een 44GS kast nogal wel. Hou er rekening mee dat dat qua automaat best een hoog horloge kan zijn wat zich niet leent voor leer of zo. Maar verder: prachtig.

Super mooi ding.

Op het eind van de rit zeker eens. :+1:

:rofl: :rofl:

Dank jullie wel!

Zie boven. We zijn in de “Blij met alles wat ik heb” fase aangeland, en veel van wat ik heb is niet zomaar te vervangen.

De eerste keer dat ik in 2017 in Düsseldorf de originele 2-logo Snowflake in handen had bij een obscuur Seiko dealertje in de stad waren zowel m’n vrouw als ik van de kaart. En we kwamen net bij Lange en co weg, in de dure buurt.

Spring Drive met een goede wijzerplaat heeft iets magisch.

Yup, dit is echt wat bijzonders. Dat is de Snowflake ook, maar met boxed crystal en een millimetertje minder past dit beter om mijn pols dan de OG Snowflake.

Stuur gewoon een PB dan regelen we dat.

Thanks man. Maar jij blijft de koning van de eigenzinnige verzamelingen hier.

4 likes

Van Harte! Prachtige presentatie!

1 like

Top voorstellling, waarvoor dank. Ik wens je veel draagplezier.

Vele mooie GS, maar de Shunbun is de enige die ik overweeg te kopen. Roze is niet mijn ding, maar dit subtiele roze doet het bij mij. Vorig jaar gepast bij Seiko Lille, net naast Swatch Lille. Schitterend mooi, maar toch niet de impuls om meteen te kopen.

De stijl, de kwaliteit, het verhaal en de Spring Drive verantwoorden de hoge prijs. Rolex zou dit 50% duurder verkopen.

Nadelen voor mij :

• pin en colar
  • geen snelverstelling

Seiko heeft vast goede of zelfs de beste redenen om pin en colar aan te houden, maar het zijn rotdingen. Ik draag de laatste weken een goedkoop horloge met snelverstelling. Zalig voor mij.

2 likes

Schitterend, gefeliciteerd met de aanwinst en bedankt voor de gedetailleerde beschrijving.

1 like

Dat is een voordeel. Schroeven, waar iedereen zo’n fan van is, zijn moeilijker los en vast te krijgen, als je je schakels niet af plakt heb je sneller een jaap in je band, en je kunt ze hetzij te vast draaien (tap beschadigen) of te los hebben zitten, waardoor ze uiteindelijk uit de schakel kunnen vallen. Dus moet je losjes aandraaien en met loctite gaan zitten klootviolen.

Een pin & collar daarentegen is als je het juiste gereedschap hebt liggen in 3 minuten op maat, en ik heb nog nooit een pin en collar los zien schieten. Ik weet dat mensen dingen anders kunnen beleven, maar ik snap gewoon niet waarom mensen toch zo van schroeven houden, sorry. :slight_smile:

Als ze met heel veel engineering iets konden maken wat de dikte en grootte van de clasp niet aan zou tasten zou ik het toejuichen. Dat wel.

Dank!

2 likes