Yep… 39.7 meen ik, is de eerste uitvoering van de PanoLunar
Net terug van service, nog steeds heel blij mee😉
Tsja, sorry, ben niet zo goed thuis in de mores en gewoonten hier.
Ik zag allemaal NA’s, ik dacht: daar past dit wel tussen.
Als 'ie er is zal ik wat plaatjes en tekst plaatsen.
Maar de plaatjes worden nooit mooier dan op het web:
40 mm diameter.
Prachtig!!!
Eerste horloge was een Citizen; een echt ‘jongenshorloge’ volgens mijn vader.
Daarna volgende een horloge dat mijn ouders voor mij uitgezocht hadden (NOOIT doen): technisch erg mooi, maar ik kon er de schoonheid niet van inzien.
Die ben ik kwijtgeraakt (per ongeluk, echt waar!), en toen ging ik zelf rondkijken. Kwam uit bij een Tissot Automatic PR 516 GL. Wat een mooi horloge! Heb ‘m nog steeds.
Daarna kwam er (plm. 20 jaar geleden) een Oris BC3 day date.
Tussendoor nog een Victorinox Airboss Mach 3 gehad, maar die alweer verkocht.
En toen werd het Kerst. Diner bij zwager, en die liep zomaar ineens met een bepaalde IWC Portugiese om de pols.
Hè? Ja, hij keek al jaren naar horloges (hè?), en had deze tweedehands via Chrono24 gekocht. Helemaal tevreden.
Toen herinnerde ik me dat ik ooit aan m’n opticien gevraagd heb: Wat draag jij nou? Een Van der Gang Classic GMT, dus. En dan begint er ineens van alles te schuiven. Gewoon, alleen maar om eens te kijken, een bezoekje aan Dokkum (Van der Gang) gebracht (vrouw ook mee (om te shoppen in Dokkum): Zijn die duur? Ja. Hoe duur? Erg duur. Meer dan 1.000 euro? Ja. Enzoverder enzovoort. Maar ze ging mee kijken, en moest toegeven dat het wel erg mooie hortloges waren), en toen mijn vrouw eindelijk inzag dat het niet onredelijk was dat zij ook een stuk meebetaalde aan de nieuwe (tweedehands weliswaar) auto, en aan het gap year dat zoonlief grotendeels in Canada doorgebracht had, en toen ook nog de dertiende maand binnenkwam: tsja: dan is een en een drie.
De rest is geschiedenis.
Als het meezit komt ‘ie morgen.
Leuk verhaal en een mooie groei in je collectie.
Nu begrijp ik alleen nog niet waarom je geen Van der Gang hebt besteld in plaats van de Glashutte.
Heb je de Glashutte daarnaast al ooit ergens gepast of gezien? Ik vind het echt een prachtig horloge maar ik zou zo’n bedrag toch niet uitgeven aan een horloge dat ik nog nooit heb gepast of in het echt heb gezien… of mis ik nu iets. Hoe dan ook. Wij zijn benieuwd naar de foto’s
Het is niet de bedoeling dat de collectie verder groeit: die andere twee zijn voor als de PML net iets te duur is om om te doen (sport, vakantie etc.)
Ik vind de PML gewoon veeeeel mooier en meer waar voor het geld bieden ivm. de VdG. Hoewel dat ook een hele mooie klok is.
En ja, inderdaad, het is een heeeeel klein beetje een gok: ik heb 'm nooit gezien / om gehad.
Maar, mijn Oris is ook 40 mm, dus dat kan niet fout gaan, en verder zou ik toich echt stomverbaasd zijn als hij in de praktijk zou tegenvallen.
Over een paar uur weten we meer: hij komt tussen 17.00 en 21.00 . . .
Uitgebreide update binnenkort, maar ik kan melden dat hij plm. 21.15 is geariveerd.
Uitstekend verpakt, alle papieren, goed beschermd, stickers, helemaal goed.
En ik kan niet anders zeggen dan dat de verwachtingen waargemaakt worden.
Een werkelijk schitterend horloge.
Ingetogen, bescheiden schoonheid, maar in alle opzichten grote klasse.
Eerste indruk is een beetje als die van hele goede hifi, dat je denkt: mooi, maar is dit alles?
Maar als je iets langer luistert (kijkt), kom je er achter hoe goed en mooi het echt is.
Zoiets gold (althans voor mij), hier ook.
(Over luisteren gesproken: hij klinkt ook echt mooi.)
De verschillende elementen op de wijzerplaat zijn iets kleiner dan ik verwacht had, maar de kast is voor mij precies groot genoeg.
De band voelt vooralsnog niet heel comfortabel, maar eens even aanzien hoe of wat.
Geen blijvertje, denk ik.
Het instellen van tijd, datum en maafase wacht ik even mee tot het overdag is; dat luistert vrij nauw.
Waar in het boekje met geen woord over gerept wordt is hoe je de vouwsluiting open krijgt.
Het lukt me wel, maar . . . Wat is de echte truc?
Geniet er van, zal morgenvroeg fijn wakker worden zijn!
Goed te horen dat hij binnen is. Na kan het genieten beginnen .
Wat de band betreft: de combinatie werkt inderdaad niet lekker op relatief smalle polsen. De originele band op een doornsluiting droeg voor mij prima. De vouwsluiting op een custom band zit voor mij ook erg lekker. Je moet er dan voor zorgen dat het korte deel van de band zo kort is dat de sluiting echt onderop de pols valt en niet (deels) aan de zijkant. Voor mijn pols van ongeveer 17,5cm heb ik banden met een kort deel van 5,5cm en een lang deel van 13,5cm.
Er is geen ‘trucje’ voor de vouwsluiting. Dat is gewoon een kwestie van het grootste deel vastpakken en naar boven en achter trekken. Deze beweging wordt wel tegengehouden door de band als deze onder de keepers zit. Het kan dus helpen om de band eerst onder de keepers vandaan te halen.
Enjoy!
Prachtig ding.
Die band, daar gaan we nog eens naar kijken.
Overweg toch om er een oranje aan te zetten.
Zat vanochtend even in een wachtkamer, pak het blad ‘Psychologie’; het eerste artikel waar mijn oog op valt gaat over waarom geld gelukkig maakt.
Om drie redenen: omdat je er (vrije) tijd mee kunt kopen (schoonmaakster inhuren), voor het kopen van ervaringen (reizen!), en om weg te geven.
NIET voor het kopen van (dure) spullen! . . .
Vanmiddag ga ik de datum en maanstand etc. instellen.
Erg mooi, zie de foto’s tegemoet😀!
Toch weet ik achteraf niet of dit (via Chrono24) nou de manier is om aan een nieuw horloge te komen . . .
Eerst zit je eindeloos te kijken: is dit inderdaad de epische klok waar ik m’n geld aan wil besteden, vervolgens mail je eerst wat met verschillende aanbieders ('t was allemaal nieuw voor mij), dan plaats je de bestelling, vervolgens moet je wachten, en ondertussen heb je dus al plm. een maand via YouTube en sites naar dat ene horloge gekeken!
Ik zal niet zeggen dat ik er het mooie al afgekeken heb, maar . . .
Die Tissot zag ik destijds (plm. 1977) liggen bij een juwelier in Enschede (we woonden in Almelo), en na even aarzelen (weekje) zei ik tegen m’n vader: “Dat horloge wil ik.” (van m’n eigen spaarcentjes, hè!).
Weer naar Enschede, en toen ik 'm eindelijk om m’n pols had (het weerzien!), voelde dat toch anders dan gisteravond . . .
Het is niet de schuld van Chrono24, van internet!
Internet verpest alles!
Maar waar zijn die foto’s nu?
Ja rustig . . .
Een doos in een doos in een doos en een doos . . .
En zo ligt 'ie dan op tafel.
Op foto 1 kondigt het zich al aan . . .
Binnenkort meer.
Bekend beeld
Schitterend, van harte met deze bijzondere aanwinst! Veel (draag)plezier ervan gewenst!
Erg mooi horloge, geen kat in de zak dus😀.
Veel en lang plezier er mee gewenst!
Ik vind hem erg mooi. Snap wel wat je bedoelt met het bestellen.
De romantiek gaat er een beetje vanaf aangezien het zo makkelijk is om het geld kapot te slaan online.
Daarnaast is het verlangen altijd groter dan het hebben he
Probeer er niet teveel aan te denken en geniet voor nu vooral van je prachtige horloge
Snap inderdaad ook echt wat je bedoeld. De hele voorpret is anders… Je kijkt het ene filmpje na het andere en onbewust vorm je het horloge in je hoofd. Tegenvallen is het niet maar zo’n gevoel van; heb ik me daar nu maanden mee bezig gehouden? Daarom ben ik ‘blij’ dat ik geen groot budget heb, de meeste horloge die ik in mijn financiële bereik heb, zijn op grote schaal binnen de landsgrenzen verkrijgbaar en dus zelf op te halen. Voor mij een deel van de voorpret om de ‘reis’ af te leggen richting pick-up point en dan ineens heb je m. Toch anders…