In 2011 werd ik lid van dit forum en een Grand Seiko heeft sinds het begin op mijn wensenlijst gestaan. En dat het een spring drive moest worden, was me ook wel duidelijk.
Nou mensen, het is zover. Hierbij mijn nieuwe aanwinst. Een Grand Seiko SBGA467
Perfecte maat met 40mm en de glossy zwarte wijzerplaat vind ik prachtig. De soepel glijdende secondewijzer is een genot om naar te kijken. Het heeft een zeer comfortabele band met de - voor mij inmiddels verplichte - kleine sluiting. En de afwerking is uiteraard subliem. Wat draagt dit fijn!
Geweldig. Een lang naartoe gewerkte aanwinst…dat zijn de mooisten. En dan nog eens een Grand Seiko spring drive ook. Ik herinner mij nog heel goed het gevoel bij m’n 1e SD…heel bijzonder om te ervaren.
Snap ik! Eerste indruk is dat Grand Seiko zeker niet onder doet voor The Citizen
De banden van The Citizen komen wat verfijnder over, maar dit kan ook door het titanium komen. Het glas van The Citizen is meer ontspiegeld. Hierover nog een interessant gesprek met @koetsjh gevoerd in het Astron topic. Verder zit het qua afwerking voor mijn gevoel echt op hetzelfde niveau. Het spring drive uurwerk is natuurlijk wel bijzonder