NA: Grand Seiko SBGA467

In 2011 werd ik lid van dit forum en een Grand Seiko heeft sinds het begin op mijn wensenlijst gestaan. En dat het een spring drive moest worden, was me ook wel duidelijk.

Nou mensen, het is zover. Hierbij mijn nieuwe aanwinst. Een Grand Seiko SBGA467 :smiley:

Perfecte maat met 40mm en de glossy zwarte wijzerplaat vind ik prachtig. De soepel glijdende secondewijzer is een genot om naar te kijken. Het heeft een zeer comfortabele band met de - voor mij inmiddels verplichte - kleine sluiting. En de afwerking is uiteraard subliem. Wat draagt dit fijn!

Ik ben blij :smiley:

158 likes

Piede, dit is een prachtige, dressy watch met ubercoole sportieve kast! De kast valt me nu pas voor de eerste keer echt op, heul vet!

Veel draagplezier van deze knaller!

1 like

Gefeliciteerd :star_struck: Geniet er van.

1 like

Prachtig exemplaar! Geniet ervan

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Ziet er magnifiek uit.
Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis.
Chique, met een frisse uitstraling. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Schitterend hoor, proficiat :star_struck:

1 like

Hopla! mooi ding die samen met zijn blauwe broer ook hoog op mijn verlanglijst staat. Spring Drive is ook geweldig en zo GS! :ok_hand:

2 likes

Nice :ok_hand:, geniet ervan :wink:.

1 like

Prachtig! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Geweldige horloges!
Ik heb deze zelf ook in de champagne variant, gaat nooit vervelen, hier ga je veel plezier aan beleven.

1 like

Geweldig. Een lang naartoe gewerkte aanwinst…dat zijn de mooisten. En dan nog eens een Grand Seiko spring drive ook. :ok_hand::ok_hand: Ik herinner mij nog heel goed het gevoel bij m’n 1e SD…heel bijzonder om te ervaren. :muscle:

Geniet ervan!

2 likes

Gefeliciteerd! Beste en mooiste uurwerk ooit :wink:

2 likes

Heerlijk! Wat een plaatje! :ok_hand:t3:

Veel draagplezier!

1 like

Prachtig Peter, nogmaals gefeliciteerd!

Ik ben erg benieuwd hoe de GS en The Citizen(s) zich gaan verhouden tot elkaar.

image

7 likes

Mooi dat het nu zover is dat je hem eindelijk hebt. Gefeliciteerd met deze prachtige GS!:grinning:

1 like

Heel gaaf! Grand Seiko staat ook bovenaan mijn wensenlijst.

1 like

Lekker hoor! Gefeliciteerd met deze aanwinst :+1:

1 like

Prachtig!

1 like

Snap ik! Eerste indruk is dat Grand Seiko zeker niet onder doet voor The Citizen :wink:

De banden van The Citizen komen wat verfijnder over, maar dit kan ook door het titanium komen. Het glas van The Citizen is meer ontspiegeld. Hierover nog een interessant gesprek met @koetsjh gevoerd in het Astron topic. Verder zit het qua afwerking voor mijn gevoel echt op hetzelfde niveau. Het spring drive uurwerk is natuurlijk wel bijzonder :slightly_smiling_face:

6 likes

Gefeliciteerd! Veel draagplezier.

1 like