NA: Grand Seiko SBGR321

Nou, daar is hij dan… Mijn eerste Grand Seiko. Nooit verwacht dat ik ooit een GS zou kopen. Alvast een foto voor de sfeer:

Ik zocht een mooi dagelijks horloge, omdat ik deze jongen niet dagelijks wil dragen

Het horloge moest aan de volgende eisen voldoen:

• voldoende gangreserve om het weekend door te komen
  • datumfunctie
  • elegant, maar geen dresser
  • taps lopende band
  • niet te dik
  • luxegevoel

Vervolgens begon de zoektocht. Ik heb redelijk wat zaken bezocht en de nodige horloges gepast. Hierbij een paar foto’s:

En nog een stuk meer, maar het idee is wel duidelijk denk ik. Stuk voor stuk mooie horloges, maar ik miste het wauw gevoel. Dat gevoel waarbij je niet kunt stoppen met kijken naar je horloge. Het frustreerde mij enorm, dat ik niets iets kon vinden wat mij dit gevoel gaf.

Tot ik vorige week gebeld werd door de juwelier dat de witte Seamaster 300m met de witte plaat was binnengekomen. Op de foto’s en filmpjes vond ik deze wel wat hebben. Ik dezelfde dag nog in de auto om het horloge te bezichtigen. Vond hem in het echt alleen super tegenvallen. Enigszins teleurgesteld liep ik de winkel uit tot ik ineens een GS zag liggen. Het horloge pakte mij direct en ik was verliefd. Na wat foto’s gemaakt te hebben en wat te hebben gekletst ben ik naar huis gegaan. Ik baalde er van dat ik het horloge zo te gek vond, want ik had niets met het merk GS. Het gaf mij niet het luxegevoel wat ik zocht in het horloge.

In de dagen die volgden kon ik het niet laten rusten en bleef maar naar de gemaakte foto’s staren. Pfff die plaat. De indecies. Hij voldeed aan al mijn wensen. Het polijstwerk is prachtig, maar hij is niet te.

De twijfels begonnen langzaam te veranderen naar “ik wil hem”. De laatste twijfel zat hem nog in de kleur van de plaat. Mijn sub is ook blauw en wilde eigenlijk ook wel iets anders voor de afwisseling.

Fuck it!

Ik heb het horloge gekocht, want ik voelde aan alles dat ik er spijt van ging krijgen als ik hem niet zou kopen. Stiekem is de kwaliteit van de plaat nog beter dan die van mijn Rolex. Dus bij deze ben ik de trotse eigenaar geworden

Het enige negatieve wat ik nu kan melden is het ontbreken van een fijnverstelling. En ach, als dat mij gaat vervelen krijgt deze weer wat draagtijd

91 likes

Mooi ding! Niet over één nacht ijs gegaan en veel gepast en dan en passant even een GS mee grabbelen :+1:

2 likes

Mooi horloge zeg :kissing_smiling_eyes: :ok_hand:

Ik had bij de meeste van je foto’s het wauw gevoel :smile:

3 likes

Nice GS! Geniet ervan.
Inderdaad al op de foto een lekker kleurtje als wijzerplaat.

1 like

Prachtig horloge, en wat een mooie wijzerplaat :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Hopelijk een beetje rust in de kop. Maar ben er bang voor :wink:

1 like

Zo, hé! Daar kwamen toch even serieus wat mooie horloges langs, in de OP. Maar deze GS is zeker erg goed gelukt! Bijzonder fraai ook, die blauwe wijzerplaat! Gefeliciteerd!

1 like

Klopt. Zitten echt beukers tussen, maar ik ben echt een zeikerd :wink:

1 like

Gefeliciteerd, prachtige GS. Die blauwe rotor is ook wel een heel gaaf detail! Veel plezier ermee.

1 like

Mooi, mooi, mooie GS.
Schitterende plaat.
Proficiat met je NA.

1 like

Heel gaaf zeg! Gefeliciteerd! En je hebt uit een rijtje gekozen waar niet de minste in staan. Vraag: hoe verhoudt zich de Tudor royal met al dat andere geweld?

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Uhm. In de basis niets mis mee, maar het ligt denk ik volledig aan wat je zoekt. Zoek je een instapper binnen het luxe segment, dan zou ik hem kopen. Ben je net even wat kritischer dan zou ik hem overslaan. Vind de geamputeerde drie echt super kut. De sunburst deal is niet van een denderend niveau en het uurwerk is naar mijn mening niet geweldig. Draagt wel mega comfortabel en dat is een groot voordeel . Dit was overigens een 38mm variant en die viel verrassend goed, aangezien ik normaal niet kleiner dan 40mm ga

1 like

Proficiat inderdaad zaten er niet veel verkeerde keuzes bij

1 like

Dank je voor jouw zienswijze!

1 like

Ik zie dat ik één hele belangrijke eis ben vergeten te vermelden. Het horloge mocht niet TE opvallend zijn.

1 like

Erg mooi en perfect under the radar zeg maar :ok_hand:t3: (die groen aqua terra mag er ook wel wezen)

1 like

Gefeliciteerd. Gs blijft prachtig

1 like

Mooie keuze!

1 like

Hij mag er zeker zijn, alleen voor mij net niet. Want, de gangreserve vind ik net aan en het meest erge vind ik de geamputeerde urenwijzer :wink: