NA Grand Seiko SBGV011

Zugestelt. Dat zegt de site van de Oostenrijkse postdienst.

Wat! Zugestelt? 16.48. Ik was thuis, heb niets gehoord. Hoezo Zugestelt!!! Ku… afzender mailen dat ik hem niet gehad heb? Hij was toch voor 2.000 verzekerd? Een handtekening kunnen ze niet hebben. Of zouden de kinderen…? Nee, geen pakje te zien. Intussen is het gaan regenen.

Het zal toch niet? Schuin kijk ik door de ruit van de voordeur. Een pakje, half in de regen, half onder het afdakje. Zugestelt dus. Tja, zo kan het natuurlijk ook. Gewoon een limited edition Grand Seiko bij de voordeur. Gelukkig woon ik in een goede buurt…

Dit is hem dus, de SBGV011. 900 stuks, 9F quartz uurwerk, ter herdenking van de 57GS selfdater van midden jaren 60. Geïntroduceerd meen ik op Basel 2014.

Wat kan ik er van zeggen. In het echt weer veel mooier dan op de foto. Zaratsu polishing rondom, geen geborstelde kastvlakken. Gematteerde vlakken op wijzers en indices (want een donkere wijzerplaat, dus dan doet Grand Seiko dat zo), opliggend plexi-achtig saffier. En 37mm diameter. Maar oh wat draagt hij mooi! De SBGW031 die ik had, maar heb verkocht, was meen ik ook 37mm, maar deze heeft meer “formaat”.

Mooi hoor!

106 likes

Lekkerrrrr!

Mooi hoor…
Onwijs mooi !!!

Gefeliciteerd. Mooi. En gelukkig lag die er nog haha

Mooi , lekkere “chunky” kast.

Enjoy!

Mooie kast zo!!!

Heel, heel fraai. Snel op leer ermee zou ik zeggen.

Veel plezier ermee. Zoniet, dan stel ik een berichtje op prijs :wink:.

2 likes

Gaaf en ook een mooie maat. Hier ga je veel plezier van hebben! :+1:

Hele fraaie! Had zelf de zuster SBGV009. Wordt hier nog af en toe gemist… Enjoy deze beauty!!

Proficiat! Heel fraai.

Heel mooi !!!

Ja dat idee heb ik ook. Hij zit mooi, plat, maar geen ultra thin ofzo. En niet te klein, niet te groot. Maar wel met een mooie presence.

1 like

Screw down crown?

Prachtig! Gefeliciteerd!

Mooie maat!

Heel erg mooi!

Die heb ik nog overwogen toen ik hem te koop zag staan, maar toen toch niet gedaan. En nu stuitte ik op deze.

Ik dacht ik zet hem nog eens op de foto, maar de flonkering is gewoon niet te vangen!

1 like

Mijn beste,

Sublieme schoonheid in een robuust onderkomen!!
Proficiat dan ook met deze begeerlijke aanwinst!!
Ik wens je er een solide tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Wat een facetten zeg! Heel mooi! Geniet ervan. :smile: :+1:

TOP TOP TOP wat een prachthorloge :ok_hand:t2:

Veel draagplezier :+1:t2:

Gefeliciteerd. In de zon is de plaat mooi grijs. Genieten!