eerder lomp.
Er worden wereldwijd 20 exemplaren gemaakt van dit " dikke lompe ding "
Gelukkig maar, want ze zijn groot genoeg om onze baan om de zon geweld aan te doen.
Morioka Seiko Industries Co. Ltd. employees Hideto Yamazaki and Katsuo Saito have both been awarded the Medal with Yellow Ribbon recognizing their work in the watch making industry. This award is one of the highest awarded by the Japanese government and it is given to professionals who are recognized as role models within their industry.
Hideto Yamazaki (pictured lower) is one of the industry’s top-class technicians who works on the manufacture of ultra-precision press dies for minute parts used in high-end mechanical watches. He was previously honored as an “Outstanding Technical Worker (Contemporary Master Craftsman)” in 2021. Yamazaki-san joined Morioka Seiko in 1988 and moved to the mold manufacturing department in 1996. He is pictured wearing a Grand Seiko SBGV011 on a bracelet.
Both employees join an elite group within Seiko who have received this highest honor recognizing their skill level and their contribution to the industry.
Foto van Yamazaki-san aan het werk:
Let op de hamer…!
Veel belangrijker, let op zijn horloge.

Veel belangrijker, let op zijn horloge.
De SBGV011
@amusicar heeft er eentje:
Zugestelt. Dat zegt de site van de Oostenrijkse postdienst. Wat! Zugestelt? 16.48. Ik was thuis, heb niets gehoord. Hoezo Zugestelt!!! Ku… afzender mailen dat ik hem niet gehad heb? Hij was toch voor 2.000 verzekerd? Een handtekening kunnen ze niet hebben. Of zouden de kinderen…? Nee, geen pakje te zien. Intussen is het gaan regenen. Het zal toch niet? Schuin kijk ik door de ruit van de voordeur. Een pakje, half in de regen, half onder het afdakje. Zugestelt dus. Tja, zo kan het natuurlijk ook…

Let op de hamer…!
Das vast om de achterdeksel goed stevig op zijn plaats te krijgen.
Dat zijn heel erg grote inbus boutjes.
Daar heb je geen microscoop voor nodig.
Wat een enorme pushers ook! Voor mensen die graag symmetrie willen niet een ideaal horloge, maar vind het idee wel tof moet ik zeggen.

Gelukkig maar, want ze zijn groot genoeg om onze baan om de zon geweld aan te doen.
Tata Steel moet er overuren voor draaien

om onze baan om de zon geweld aan te doen.
Chris, ik las dit terwijl ik net een slok van mijn koffie nam. Ik heb zojuist mijn tafel schoongemaakt van de koffie die ik van het lachen niet binnen hield
Typisch zo’n ding waarvan je maar moet hopen dat het ‘in het echie’ wél goed smoelt…
Grappig genoeg heeft een forumlid zijn donkere versie van deze GS ooit meegenomen naar een GS diner. Ik vond hem kolderiek tot ik hem om de pols klapte. Wel in titanium, want in staal wordt dit een ondraagbare klomp.

die niet echt limited is
Als alle Seiko fans los gaan op zo’n model kan 4.000 nog wel eens best limited zijn. @Hotseflots, lees je nog mee? Geen PS logo.
Hmm vet! Best weer wat anders qua band en bezel. 6L, ook mooi. Zal geen prijspakker zijn…
Jeetje…die zien er echt goed uit. Goede maten ook! En dat datum venstertje daar kan ik zeker waarderen!
Ik heb eigenlijk dat het een compleet “normale” wijzerplaat is zonder motief, maar denk dat er een patroontje op staat.
Edit: o