Ben ik de enige die er 'm op de foto’s uit vind zien als een Ali special?
Dit is idd een schitterend ding. Weer iets om te onderzoeken. Had jij niet de ‘gewone Seiko’ variant (cocktail time) van deze GS?
Mooi formaat en opzich een prima prijs!
Jep klopt! Ik had deze:
Echt een prachtige dial, maar 40mm voor een dress watch was iets aan de grote kant vond ik. Het formaat van de GS daarentegen is fantastisch!
Op de irl foto’s zit de GS nog in de plastic verpakking.
Als jij Ali Specials kent die er zo uit zien mag je me een linkje sturen.
Ah ja, ik zie het. Dat zal wel schelen idd.
Op de Seiko promotie plaatjes vind ik 'm heel gaaf. Maar als ik alleen die foto’s zou zien… brrr…
Pas maar op met wat je zegt. Als ik dat Chinese hoekje op het forum zo af en toe bekijk lijkt het wel alsof de serieuze modellen per seizoen beter worden. “Hommage” of niet, op dit tempo duurt het niet lang meer.
Elke Chinees die ik ooit vast heb gehad kan bezien worden in het licht van de extreme kostenbesparing. Ten opzichte van een GS zijn altijd de wijzerplaten en indices extreem plat, waardoor het op een render of foto wel enige oppervlakkige gelijkenis kan vertonen, zo’n Addiesdive, terwijl in het handje het resultaat plat oogt en exact datgene is waar je voor betaalt.
Maar ja, als ik dan zie dat de SDGM- en Cocktailtime-wijzerplaten hier vergeleken worden met die gevouwen GS wijzerplaat, dan kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat degenen die dat doen niet bijster op de details georiënteerd zijn.
Maar inderdaad, als de details je niet bijster interesseren is het een goede keuze, zo’n hommage. Mocht die industrie zich zo ontwikkelen dat ze daadwerkelijk hoogwaardige shizzle gaan produceren, dan ben ik de eerste die die ontwikkeling zal toejuichen.
Ziet er zo gaaf uit!
Maar of het te druk oogt weet ik nog niet. Dan zou je m irl moeten zien. ( mij lijkt het zo een beetje druk )
Actuele stand bijgewerkt tot
28 oktober 2023
GRAND SEIKO DATABASE:
https://www.plus9time.com/gsdb
Tip:
Lees de handleiding:
Yep.
Sorry, wat een hoop lelijke modellen zeg…
ZOIDS! Afgelopen zomer in Hong Kong zag ik dat spul weer in de speelgoedwinkels
Volgens mij niet. Cool hoor.
Jawel hoor
Beetje opletten fatc…
Ach, ja, hoe heb ik het kunnen missen, die twee horloges die Seiko zo af en toe uitbrengt.
Ben benieuwd hoe hij (eventueel) gaat bevallen! Heb zelf ook niets tegen handwinders maar ben wel echt heel erg onder de indruk van de techniek achter de springdrive
Macros! Dat is toch wel tiener sentiment voor mij. Best een leuk model ook.