Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Ik snap je helemaal. Als er ooit een relatief betaalbare 38 mm SD zonder power meter Grand Seiko komt dan is het (denk ik) meteen een hit.

Ik ben benieuwd wanneer de SBGW297 bij de Nederlandse juwelier ligt.

1 like

Wel gezien maar niet opgevallen dat ie “maar” 10bar waterweerstand heeft. Voor zo’n klont van een sporthorloge had dat wel wat steviger gemogen toch?
Wel erg benieuwd hoe die dial in het echt uitpakt, die lijkt gaaf :ok_hand:

1 like

Denk dat het swastika-horloge het toch minder goed gaat doen op de niet-Aziatische markten.

1 like

Wanneer kom jij op meer dan 100 meter diepte? Ik bedoel, ik hoor wat je zegt, maar als het goed genoeg is voor ISO6425 is het goed genoeg voor mijn snorkel-neigingen.

Mijn grootste probleem met dit vehikel gaat zijn dat het te groot, te hoog en te dik is.

En ziedaar:

Het is titaan, zo blijkt, maar evengoed vind ik een lengte van 51mm bij een dikte van bijna 15mm en een doorsnee van 45mm gewoon super lomp.

Dan heb ik liever een Nomos Zürich weltzeit naast m’n SPB317. Heb ik ook nog geld over.

3 likes

Daarom, zoiets lomps moet z’n formaat ook waarmaken. Of je het nou gebruikt of niet :man_shrugging:

A propos formaat:

Ik krijg vaak te horen dat ik niet diep genoeg ga, begin jij ook al?

3 likes

Misschien is de SBEJ009 dan een betere optie?

200 meter diep!

Ter vergelijking:

Er is ook nog een prijsverschil…

2 likes

En wat kies jij?

Keuze SBEJ009 OF SNR053
  • A SBEJ009
  • B SNR053
  • C Geen van beiden,ik kies iets anders
  • D Voor mij géén SEIKO

0 stemmers

O ja, even het prijsverschil…

De bovenste SBEJ009 kost ongeveer
€1400

De onderste SNR053 Kost ongeveer
USD 5.500

2 likes

Mag ik van de SBEJ009 de zwarte prefereren? Vind het contrast daarvan mooier, de gouden GMT wijzer geeft 'm net dat beetje je ne sais quoi

1 like

SBEJ009 met 20% korting, mocht er iemand geinteresseerd zijn. Nieuw van Seiko.nl.

100% de SBEJ, en bij voorkeur de groene. Ik zie alleen ook afbeeldingen voorbij komen waarbij de kleur van de bezelinsert niet zo lekker overeenstemt met de wijzerplaat, dus misschien is de zwarte beter.

Maar omdat ik ook geen baat heb bij een GMT functie denk ik met m’n SPB207 helemaal geen SBEJ nodig te hebben :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Release 10 november:

Grand Seiko SBGC273.

43,516,151,2

9R86

Een lekker dikkertje, m.i.

2 likes

eerder lomp.

4 likes

Er worden wereldwijd 20 exemplaren gemaakt van dit " dikke lompe ding " :sweat_smile:

1 like

Gelukkig maar, want ze zijn groot genoeg om onze baan om de zon geweld aan te doen.

2 likes

Morioka Seiko Industries Co. Ltd. employees Hideto Yamazaki and Katsuo Saito have both been awarded the Medal with Yellow Ribbon recognizing their work in the watch making industry. This award is one of the highest awarded by the Japanese government and it is given to professionals who are recognized as role models within their industry.

Hideto Yamazaki (pictured lower) is one of the industry’s top-class technicians who works on the manufacture of ultra-precision press dies for minute parts used in high-end mechanical watches. He was previously honored as an “Outstanding Technical Worker (Contemporary Master Craftsman)” in 2021. Yamazaki-san joined Morioka Seiko in 1988 and moved to the mold manufacturing department in 1996. He is pictured wearing a Grand Seiko SBGV011 on a bracelet.

Both employees join an elite group within Seiko who have received this highest honor recognizing their skill level and their contribution to the industry.

Foto van Yamazaki-san aan het werk:

Let op de hamer…!

:rofl:

5 likes

Veel belangrijker, let op zijn horloge.

1 like

De SBGV011

@amusicar heeft er eentje:

1 like

Das vast om de achterdeksel goed stevig op zijn plaats te krijgen.

1 like

Dat zijn heel erg grote inbus boutjes. :rofl:
Daar heb je geen microscoop voor nodig. :face_with_monocle:

1 like