NA Grand Seiko SBGW231 met beads of rice band

Dit is een bijzondere NA… Ik heb namelijk een horloge teruggekocht dat ik vorig jaar aan een forumlid had overgedaan. Ik was niet van plan het terug te kopen, maar ik zag een paar dagen geleden ineens een Grand Seiko ‘beads of rice’ band te koop staan. Een bor band. Zo gezien, zo gekocht. Zonder dat ik een horloge had waar het op paste. Op zoek naar een SBGW001, een 031 of een 231!

Waarom: Omdat ik vorig jaar twee Minerva’s had weten te kopen. Eentje daarvan was me wat klein, maar zat op een originele Minerva stalen band. Dat was dit topic:

Met dit als een van de twee Minerva’s:

Deze was me wat te klein, en heb ik snel weer verkocht, maar de combi van een dressy horloge met een elegante stalen band bleef hangen. Dus toen ik een GS bor band te koop zag, wist ik dat ik het eens zou moeten proberen. Nu of nooit. Een SBGW235 trouwens heeft al een bor band, maar die wijzerplaat is me altijd wat te donker, tenminste op de foto’s lijkt dat zo.

Dus nu had ik een bor band voor een 001/031/231, en moest er een horloge bij. @HanDavinci had er toevallig eentje te koop, dus even contact gehad, maar mijn voorkeur lag eigenlijk bij een double logo versie, de 031 dus. Dat dit een 231 was betekende voor mij niet per se een premium, dus daar kwamen we nog even niet uit. Intussen had ik op chrono e.d. al alle 001/031/231 gecheckt en op het punt gestaan een 001 uit japan te kopen.

Toen een long shot. Vorig jaar had ik mijn SBGW231 verkocht aan @edbro, dus hem gevraagd of hij er toevallig weer vanaf wilde en ik hem terug zou kunnen kopen. Hij moest er een dagje over nadenken, maar gelukkig kreeg ik positief bericht en heb ik hem vandaag opgehaald in dezelfde staat als waarin ik hem vorig jaar aan hem over had gedragen.

En op de terugweg bleek ik ook de bor band op te kunnen halen bij @wouterwatch, en zo is het verhaal in één middag helemaal compleet.

Nog even, wat is het verschil tussen de:

  • sbgw001: dichte achterkant, eerdere versie uurwerk, double logo en grand seiko op de wijzerplaat in relief
  • sbgw031: glazen achterkant, iets nieuwere versie uurwerk met mems onderdelen, double logo, grand seiko op wijzerplaat gedrukt
  • sbgw231: glazen achterkant, nieuwere versie uurwerk met mems, single logo, grand seiko gedrukt

Dus dit is hem geworden! Toch een 231, maar wel eentje die ik kende, want zelf verkocht, en in perfecte staat. Met een bor band. Die heerlijk zit (alhoewel er geen half-links bij zitten), en die me precies dat gevoel geeft van ‘dressy op elegant staal’ dat ik bij de Minerva had.

65 likes

Mooi man! Veel plezier ermee.

2 likes

Geweldige combinatie!!! Gefeliciteerd! :heart_eyes:

2 likes

Mooi verhaal Frank en een leuke zoektocht, mooi dat alle puzzel stukjes ineen vallen :wink: veel plezier ervan, mijn GS blijft nog voorlopig in mijn collectie :grin:

3 likes

Mooi! Geniet ervan!

1 like

Prachtig :slight_smile:

1 like

Ik vind de 231 met de bor band er goed uitzien.
Staat je ook goed Frank.
Geniet er lekker van.

1 like

Prachtige upgrade en “oude” nieuwe aanwinst. Geweldige aan vulling qua band die bor. Markant dat je erachter komt dat je een vorig horloge terug wilt kopen, en dat dit gewoonweg ook kan. Mooie hobby tochhh, enjoy!!

1 like

Mooie NA, en gaaf zo op die band! En goed geregeld zo op de zondag :top: :relaxed:

1 like

Echt mooi :ok_hand: zo wil ik hem ook

1 like

Schitterend in al z’n eenvoud :ok_hand:

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd :smiley:

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Prachtig! Zeer geslaagd op de BOR. :ok_hand:

1 like

Heel mooi gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Staat m goed. Gefeliciteerd

1 like

Prachtig! Heel gaaf die bor band.

1 like

Heel mooi, zeker ook met deze band. Congrats!

1 like

Heel mooi :+1:

1 like

Altijd lekker als je je eigen horloge terug kunt kopen.

Maar zo’n Bor op deze GS? Mijn stijltje is het niet.
Overigens wel een hele mooie Bor.

1 like