NA Grand Seiko SBGW253 - meer dan een reissue van de eerste GS

Ik moest vandaag in de woonplaats van @whisky zijn. En omdat je nooit een kans voorbij moet laten gaan om een unieke Grand Seiko te kunnen bekijken had ik met hem afgesproken voor de SBGW253. Ik had er wel bij gezegd dat de kans dat ik hem over zou nemen klein was, ik heb al teveel Grand Seiko’s, maar dat ik misschien wel helemaal overdonderd zou zijn door het horloge, dus wie weet.

Lang verhaal kort:

Ja ik snap wel dat mensen zeggen: te wit, te steriel, te duur. Met meerdere oud-eigenaren contact gehad. Aan de andere kant maakt deze voor mij alles goed wat ik in de SBGW231 net miste. Die was te creme, te klein, te bol, heeft voor mij de verkeerde wijzers…

Nee dan deze. Perfect formaat, wijzers zooooo lang, er komt geen eind aan die geblauwde secondenwijzer en de prachtige dauphine uren- en minutenwijzers tussen het gebolde box-saffier en de witte wijzerplaat. En de kast, geweldige strakke klasse. En de band is ook geweldig.

Dus ja. Pak hem maar in dan. In het toch echt weer veel mooier dan op de plaatjes. Hoeveel je er ook van kijkt.

Voor het overige:

• 38mm
  • gelimiteerd tot 1960 stuks
  • hereditie van de eerste Grand Seiko uit 1960
  • volledige set
  • handopwinder met 72 uur power reserve
  • loopt binnen Grand Seiko normen, die strakker zijn dan COSC
  • 19mm bandaanzet
71 likes

Erg mooi! Zo zie je maar weer, less is more! Gefeliciteerd met je NA.

2 likes

Zo dan! Heerlijk, gefeliciteerd.

1 like

Hele mooie GS! Die gaan we vast nog veel terug zien in het GS topic. Veel plezier ermee!

1 like

Chique! Mooie aanwinst!

1 like

Toppertje

1 like

Mooi hoor, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd, prachtige dresser!

1 like

Oehhhh NICE!
Enjoy!

1 like

Wat een prachtig horloge, gefeliciteerd!

1 like

Prachtige aanwinst.

2 likes

Proficiat !
prachtig horloge :ok_hand:!

1 like

Heel geslaagd :ok_hand: Mooie proporties

2 likes

Heel gaaf man :ok_hand:

1 like

Tof man.

Steriel? Ik zie een oceaan van rust. Mooi font ook.

Veel plezier er van!

1 like

Schitterende horloges die Grand Seiko’s, Zeker deze in retro stijl.
Helemaal mijn stijl.
Veel plezier ermee.

1 like

Erg fraai, Frank.
Proficiat en geniet ervan.

1 like

Nou kan @amusicar foto’s van de zijkant gaan maken wat ie wil… en die zijkant is mooi, wat ik je brom, maar lume? Kijk nog eens terug. Dat ding is lekker lume-loos. :slight_smile:

Maar een setje extra foto’s zou geen kwaad kunnen. Ook niet van de achterkant. :+1:

2 likes

Chic!

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi!

1 like