NA: Grijze muis, de GS voor de zombie apocalypse

Heel speciaal horloge :star_struck:
Op foto’s lijkt het vrij groot maar de afmetingen zijn toch vrij bescheiden. Lug to lug is slechts 46,6 mm vond ik op internet.

1 like

Ja

2 likes

Wat een details! :heart_eyes:

1 like

I saw it …

2 likes

Mooi verhaal en dito foto’s! :pray:t2:
Snap wel dat je heel blij bent met deze NA!

Toen ik de review can @Zulu las was ik gelijk om. Wat een prachtig en stoer horloge :heart_eyes:.

Veel plezier er mee!!

1 like

Dat klopt, de l2l is een prima maat, ook voor de niet al te grote pols. En het horloge is niet dik, 11,8mm, en het horloge ligt doordat de zijvlakken ver doorlopen heel dicht op de pols. Dus hoekig, en meerlagig, maar niet heel dik.

2 likes

Ja, het horloge is kort. 3mm langer dan de Mini Turtle, maar toch draagt ie op de pols net zo. Deze maat doet het op mijn plattere pols erg goed, als de band geen bordkarton is. Om dat te illustreren, hier een schaamteloze cross post van de GS op een Hirsch Performance, eh, George, als ik me dat goed herinner:

en hier de Mini Turtle.

Die zijn vrijwel identiek qua draagcomfort. En waterdichheid. Al is de lume van de Mini Turtle beter. :slight_smile: :slight_smile: Maar ja, de GS is platter en anti-magnetischer.

Klopt. De styling van de kast had ik nog nooit gezien in een GS. En eerlijk gezegd doet ie me aan een one-off van Rolex denken: De Oysterquartz kasten hebben ook zo’n scherpe lug. Om maar te zwijgen van de Seiko Samurai:

Die vormtaal kom je niet vaak tegen bij GS. Of ze bij KS en vintage GS wel voorkwamen… Die laat ik graag aan @koekoek over.

Kom op mannen… Ik vind 'm niet. Waar dan? En kom niet met fanboi aan, da’s heel erg zoals het heurt. :slight_smile:

3 likes

Ok, ok ok. Komt ‘ie dan. ‘halfgrof brushing patrook’.
@cdg Eensch? :wink: Eilaasch, het moet gemeld. :sweat_smile:

2 likes

Fuck. Gemist. Drie keer zelfs. :slight_smile: Dank. Nu kan ik 'm toch niet meer editen.

1 like

Mooi, heel mooi. Gewoon ontzettend mooi. Heel veel plezier van deze GS.

En leuk geschreven verhaal!

1 like

Ontzettend leuke review en geweldige foto’s.
Heel veel plezier met je nieuwe aaknoop!

Voor een vriend :innocent:: waar heb je die groene band vandaan?

1 like

Oeeeeeeeh im blinded by the lights !!! Kan ook niet anders met de reflectie van die hoeken, man oh man! Wat een mooi ding. Jij hebt mij ook nog aan GS doen denken door die 239 :wink: Blijf ik een mooi ding vinden

GEFELICITEERD! En veel plezier ermee.

p.s. misschien die band lostrekken en mee friemelen, buigen etc. onder het thuiswerken/tv kijken :stuck_out_tongue: ? keertje op de vensterbank leggen in de zon wil daar ook nog wel mee ondersteunen misschien? Werkte voor mijn cordura iig goed!

1 like

Deze had ik niet eerder gezien wat een beauty.

Perfecte clean dial, hou ik wel van… zo"n spring drive is leuk en aardig maar ik zou me er ook kapot aan storen ivm symmetrische stoornissen van me.

Keeper!

1 like

Dank! De Colareb.it ligt er even uit, maar dit kan ook:

Ga ik zeker doen. Ik had 'm al wat gebogen, ik zal er nog een keer mee onder de hete douche springen, kijken wat ie doet als ie om de pols opdroogt. :slight_smile: Al wordt de vouwsluiting er niet anders van.

1 like

Correct :+1::joy:

2 likes

Jullie moeten je schamen! Hoor je dat, @Anacharsis. Jullie hadden scepsis gemist ten faveure van een typo. :slight_smile: :stuck_out_tongue:

1 like

Mooie aanwinst Chris!
Ook leuk geschreven.
Seiko rulezzzz…:+1:t4::wink:

1 like

Schrijffout is schrijffout. En wie zegt dat we scepsis gemist hebben? Die had jij zelf wel snel gevonden.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

So much for koelanse veur taalnaties onder mekaar. :grin:

2 likes

Allereerst feli met je nieuwe aanwinst. Vorig jaar in augustus ook al naar zitten staren. Iemand was mij net voor toen hij te koop was bij Pange.

De stugheid van de band is inderdaad een dingetje bij veel Seiko banden. Heeft de band een lederen binnenkant ? Bij mij werkt het altijd om, 'm lekker te laten dragen, hem zeiknat te maken en 'm dan omhouden totdat hij droog is. In de meeste gevallen zit de band dan als gegoten.

2 likes