🚨 NA: Het lelijke eendje onder de Speedmasters?! Apollo XVII 40th...

Prachtige aanwinst :ok_hand: Erg leuk verhaal erachter… Geniet van deze toffe Speedmaster

1 like

Inderdaad een ander eendje, maar zeker bijzonder. Leuk je verhaal weer te lezen.

1 like

Fijn foto-heavy verhaal van deze Quirky Speedy.
Hoop deze ‘pols plaquette’ spoedig i.r.l. te mogen aanschouwen.

1 like

Ieder hartelijk dank voor de leuke reactie én extra kudos voor iedereen die het volledig heeft gelezen! Leuk dat ik enkele sceptici toch een beetje hebt kunnen overtuigen haha.

Klaar ben ik er wel voor, alleen moet nog wat vaker de vintage proberen. Die nét iets kleinere maatvoering maakt wel het verschil denk ik.

Waar schrik je van? Dit is ongeveer 1mm dik en 20x vergroot :slight_smile:

Ja helaas wel haha. Dat vraagt ook weer om een nieuwe oplossing :sweat_smile:

Dat denk ik wel of toch die gouden… :innocent:

Wat heb jij met Apollo 15? De derde generatie uitvoering blijft ook gaaf

7 likes

Dank je voor het delen van dit mooie verhaal, ik vond het erg interessant om te lezen en ook de foto’s zijn erg knap! Proficiat met de aanwinst!

1 like

en Le Voiture natuurlijk

3 likes

UIT!
Prachtig (verteld) verhaal. Wat een ervaringen die dan uiteindelijk leiden naar dit speciale model.
Dank voor het delen ervan en de prachtige foto’s.
Vind ik het een mooi horloge? Who cares, want

Perfect verwoord.

2 likes

10+ voor de fotografie! Leuk om voor even deelgenoot te zijn van dit bijzondere horloge. Zo ‘immersive’ zie je een NA topic zelden.

3 likes

Wat een prachtig verhaal om te lezen over deze bijzondere speedy.

1 like

Wat een goed verhaal. Bedankt voor het delen en geniet van deze bijzondere Speedmaster!

1 like

Prachtig verhaal, ik heb het met veel plezier gelezen. Bedankt!
En uiteraard proficiat met deze unieke NA.

Uit nieuwsgierigheid. Heb je het horloge op jouw eigen schaalmodel en/of dat voor dhr Aeschlimann nog aangepast naar een Speedmaster zonder tachymeter bezel?

1 like

Mooie bijdrage :ok_hand: Hiervoor kom ik op HF!

Aan het horloge zelf moet ik nog even wennen. Ik moet eerlijk bekennen dat, ik na jaren op het forum, nog steeds de klik mis met de Speedmaster maar dat kan nog komen, hoor! Ik geef het nog niet op

1 like

Wat een top verhaal weer om te lezen, erg leuk en wat een bijzonder horloge! Veel plezier ermee!

1 like

Aparte figuren die speedy liefhebbers hier op HF met Jordy als eindbaas…

1 like

Hartelijk iedereen! Met name @Nickjackelson @Cav @Colnago en anderen voor de extra moeite om iets waardevols te typen!

Owja natuurlijk! Je past deze niet vaak of zelden in het Speedmaster topic dus had deze niet goed opgeslagen in de bovenkamer! Geslaagde mod! De lunar rover lonkt nu ook meer.

Zo is het! :muscle:

Dat is eigenlijk iets wat ik mij pas realiseerde toen ik dit topic maakte. Ik weet ook niet precies wanneer de lunette eraf is gesprongen en ik denk dat de externe lunette ook wel op een Speedmaster hoort. Het was immers het eerst model met deze “feature”, ook al hadden de astronauten er helemaal niks aan.

:rofl:

Dat is toch ook prima? Het lijkt mij heel saai als we allemaal hetzelfde horloge mooi vinden. Als ik door “wat draag ik vandaag” scroll heb ik met 95% ook helemaal niks.

3 likes

Het feit dat er op een 2 à 3 K€ horloge dat intussen voor 8 à 9 K€ list verkocht wordt, gestampte onbewerkte oppervlakken zitten. Daar schrik ik van.
Ook al zijn ze 1 mm dik en is dat niet met het blote oog te zien.

Maar dat heeft niets met jouw exemplaar specifiek te zien, ik vind het een hele leuke rariteit!

1 like

La voiture, toch?

Heel aparte Speedmaster waar ik toen ze in de etalage lagen niks van begreep.

Anyway gefeliciteerd en bedankt voor het mooie verhaal!

1 like

Wat een verhaal :+1:
Dagvullend verhaal

Lijkt me een sensatie aan je pols,
Van lelijk eendje tot prachtige zwaan.
Geniet ervan.

1 like

Hartelijk dank!

Horloge loopt dus nog prima! Onderhoudshistorie was onbekend, dan is dit wel een fijne conclusie.

2 likes