Wow wat een mooi horloge. Spectaculair in zijn eenvoud. Er gebeurt niets op het horloge maar toch ook veel. En dan die supergave onderkant ook. Wat een afwerking. Verfijnd in alles.
Heel veel draagplezier gewenst!
Wow wat een mooi horloge. Spectaculair in zijn eenvoud. Er gebeurt niets op het horloge maar toch ook veel. En dan die supergave onderkant ook. Wat een afwerking. Verfijnd in alles.
Heel veel draagplezier gewenst!
Het wordt wat eentonig, maar de reacties zijn duidelijk: een interessant, leuk en goed geschreven verhaal over een schitterend horloge. Daarmee ben ik het, als liefhebber van JLC, heel erg eens. Ik hoop alleen dat het merk nog eens met een iets kleinere uitvoering van dit model komt, bv. 36 à 37 mm. Juist door de strakke ‘kale’ wijzerplaat doet hij voor mensen met een gemiddelde pols al gauw te groot aan. Het is tenslotte een dresser.
Maar niettemin: een prachtige keuze Kristof!
Erg leuk om je toedracht te lezen. Prachtig horloge. Heel veel plezier ermee.
Eerstens maar even feliciteren met een prachtige klok! Mooi hoor!
Leuk verhaal en degelijke foto’s ook👏.
Goed gedaan!
Dat gezegd hebbende, een kleine kritische kanttekening. De metafoor van het witte overhemd vind ik niet bij de deze klok passen. Hij is eigenlijk het tegenovergestelde van veelzijdig en past vrijwel nergens bij, behalve nette en/of kantoorkleding. Voor casual en sportieve kleding is het klokje simpelweg te netjes. Betreft desing is het klokje ook niet echt veelzijdig en past het het best bij middelbare tot oudere heren. Kortom, zeker niet het beoogde witte overhemd die iedere man in zijn collectie zou moeten hebben.
Om maar even uw metafoor te gebruiken, het witte overhemd onder de horloges is toch echt de Submariner. Die past écht overal bij.
Van Smoking, tot kantoor, casual en sportief.
Van jong tot oud. De absolute alleskunner.
De enige echte allrounder, en wat mij betreft de verdediger, drager en titelhouder van hét witte overhemd onder de horloges!
Mooi geschreven. Gefeliciteerd met de JLC!
Whahahahaha, goeie dit.
Onze meningen lijken nogal te verschillen.
Ik zou met een wit hemd niet gaan duiken of gaan zeilen.
Haha ja onze meningen verschillen zeker. Maar dat mag de pret niet deren! Het is allerminst negatief bedoeld en ik vind uw horloge erg mooi hoor!
Inhoudelijk: Duiken doen we inderdaad niet in een overhemd, dat lijkt me duidelijk. Zeilen is echter een kwestie van wat voor een zeilboot men heeft. Om maar eens toepasselijke woordspeling te maken: Op de grotere luxere zeilboten valt een wit overhemd zeker niet buiten de boot…
Doch ging het hier niet om een letterlijk wit overhemd maar om een metafoor.
Oftewel, waar een wit overhemd voor staat:
Een kledingstuk dat vrijwel overal bij past en iedereen in zijn collectie zou moeten hebben.
In die context is het geschreven en inherent ook beantwoord
Ondanks de pracht in al zijn eenvoud, vervult dit chique horloge niet die rol.
Voor mij toch echt wel.
Ik kan een proper horloge bij alles dragen, ook jeans en T-shirt, het valt nooit uit de toon.
Zodra ik een geklede vest aan heb, valt een duiker als jouw submariner echter af. En dat gebeurt wel regelmatig.
Ik denk dat we elkaar wel begrijpen.
Dit is niet mijn eerste dress watch (maar mijn tweede).
Bij mijn eerste was ik eigenlijk verwonderd hoeveel het draagbaar was. Zodra je een lange mouw aanhebt is het eigenlijk inzetbaar. Zelf zou ik het ook niet met een t-shirt dragen, maar ik ken anderen die dat wel doen.
Er zit nu een zwarte croco op, maar zet die op een nette textiel band, of een saffiano lederen band, en je kunt zoiets echt cassual/chique maken. Een bruine croco zou hem ook dat tikkeltje meer casual maken.
Een beetje zoals een wit hemd met een hippe stof aan de binnenkant.
Nu, dat is niet de look waar ik naar op zoek ben, want daarvoor heb ik al 4 andere mooie chrono’s.
Nee, echt niet.
Ik vind dat een gekleed horloge heel goed kan bij casual kleding. Een Submariner echt niet bij een pak. En bij een smoking…
Precies dat. Niet ‘in your face’. Dat maakt hem juist zo stijlvol.
Ongelooflijk prachtig mooi wit hemd.
Ik ben ook langzaam aan het denken om in de toekomst een wit hemd te kopen, maar een nadeel van dit leuke forum is dat je heel veel witte en ook heel kleurrijke hemden te zien krijgt!
Qua witte hemden vond ik het aanbod beperkt. Zeker als je zichtbodem en zeer dun wil.
Oeh, erg mooi! Zo’n JLC is toch een beetje het nec-plus-ultra van de mechanische horlogerie; alles eronder komt niet in de buurt, alles erboven is overbodige protserij. Gefeliciteerd!
Klok? Een JLC dresser?
Kan ook prima bij informeel netjes en zelfs casual.
Ja die hebben in de loop der jaren een goede smaak ontwikkeld.
Of je begrijpt het echt niet of je zit gewoon een beetje te trollen. Ik denk persoonlijk het laatste met je
Schitterende foto van een schitterend horloge…
Proficiat! Prachtig horloge.
“Simplicity is the ultimate sophistication”, daar hoef je dus geen duiker voor te hebben.
Ik ben lichtelijk jaloers. Om een oude MvdT term aan te halen: “ik zou hem rocken”. Maar eigenlijk meer dan dat, was het niet dat ik dit pareltje niet kan betalen zonder een nier af te staan.
Wat betreft de opmerking van @LuckyStrike, als twintiger zou ik dit elke dag van de week kunnen dragen op een spijkerbroek en een shirt.
Simpelweg genieten dit!