NA Heuer Carrera 1964

Een maand geleden kreeg ik ineens een Heuer Carrera re-edition 1964 witte plaat in mijn gedachten en die ging er niet meer uit…

Vintage vind ik altijd tricky, maar jaren 90-00 durf ik nog wel net aan. Best wel wat aanbod van de 1964 re-edition op chrono, veel Duits. Uiteindelijk ook via forum hier bij een Nederlandse verkoper terecht gekomen. De Heuer gezien, verliefd erop geworden en gekocht. Foto daarvan ook hier gepost een paar weken geleden. Maar…

Hij was gepolijst. Dat ben ik echt gaan haten over de jaren. Het is voor mij - naast doublé en IWC - een absolute no go. Zelfs mijn vrouw zag dat sommige lugs van de Heuer veel ronder waren dan de andere, mooi scherpe, lugs. Retourneren bleek mogelijk, ik heb geen seconde getwijfeld.

Ok… Heuer Carrera loos blijkt het leven nog steeds mooi te zijn. Maar wilde toch díe 1964 re-issue vinden. Chrono24 handelaren benaderd. Elke klok bleek wel wat te hebben. Te duur, toch gepolijst, niet gepolijst volgens verkoper maar niet ongepolijst volgens mij, vlekjes op wijzers, die er volgens verkoper niet waren (maar een macro foto sturen, ho maar!) enz enz…

Kort het idee van de Heuer nog overboord gezet en serieus gekeken naar een Breitling Top Time (veel dank @ReneJK voor jouw inzichten en meedenken!!). Maar die Heuer…

Een deep Google search of zeven verder stuitte ik op de site van juwelier Pijnenburg in Tilburg.

Tekst: “Heuer horloge chronograph, handopwinder, de voorganger van Tag Heuer wordt nieuw geleverd met een lederen band en doornsluiting, 38mm CS3110”.

Het zal toch niet… Nieuw?? Ik dacht dat de band en sluiting nieuw zou zijn, maar het horloge zelf… Prijs was er wel naar… Met enige zenuwen gebeld naar 013. Heuer was er nog. Had jaren in een la gelegen, ze waren al 10 jaar geen Heuer dealer meer.

Nee, niet alleen de band was nieuw. De hele set was nieuw: horloge, uiteraard originele band en sluiting. Nieuw! Het horloge is al 16 jaar uit productie.

Dat soort verhalen lees ik wel eens op fora, maar het blijkt mij ook te kunnen gebeuren. De krachttraining van de afgelopen weken kwam goed uit bij de prijsonderhandelingen. We zijn er dan ook uitgekomen! Vandaag opgehaald! Superblij! Wristshots komen nog (met 36mm eindelijk geen kritische uitlatingen hier op het forum mogelijk of het horloge niet te groot is voor mijn pols, Haha!)!

Twee foto’s als opwarmertje van mijn HEUER!

Nog niet met een zacht doekje vertroeteld, dus sorry voor wat vuil, de foto’s van de site van de juwelier, May I present to you all:

De Heuer Carrera 1964 re-issue NOS!!:

130 likes

Dat is toch wel een serieus mooi horloge! :open_mouth:

1 like

Wat een verhaal! Gewoon nieuw uit de la, dat het nog kan.
Echt super mooi. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Dank!!

Gefeliciteerd, erg mooi bijzonder horloge!

1 like

De droom van elke horlogeliefhebber, proficiat!

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Wat een vondst zeg! Veel plezier ermee

1 like

Schitterend @Warroo!
Geniet van deze speciale aanwinst :thumbsup:

1 like

Prachtig! Ik zou bijna bang worden om 'm te dragen zo nieuw ziet ie er uit.

1 like

Mooi verhaal, maar vooral een mooi horloge!

Veel draag en kijkplezier ermee!

1 like

Wat een super verhaal! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig!! Bedankt voor het mooie verhaal :+1:.

1 like

Beetje misleidende titel :upside_down: wel, :wink: maar een van de mooiste re-issues die er zijn - en met een mooi uurwerk. Prachtige wijzerplaat! Ook deze worden al serieus zeldzaam. Mooie vondst!

2 likes

mooi

1 like

Heerlijk man, zo mooi! Dat zijn de pareltjes binnen onze hobby​:+1:t2::blush:

1 like

staat al enkele weken op mijn shortlist

serieus mooi horloge, jaloers !

1 like

Grappige is dat de jaren 60 Carrera een Valjoux c72 uurwerk had, in competitie met Lemania (de “321”).

Voor deze reissue werd juist gekozen voor Lemania, de 1861 (net zoals in de Speedmaster zit). Bron: http://chronomaddox.com/heuer/articles/carrera_article/_carrera_pt5.html

6 likes

Gefeliciteerd, wat een ongelooflijk fraai horloge!

1 like

Heel fraai, veel plezier met deze aanwinst!

1 like