Sowieso afzeiken in het algemeen. Alles en iedereen staat tegenwoordig klaar om te zeggen wat ze ervan vinden.
Oh hou op man gezeik forum. De enigste reden waarom ik maanden geleden ben gestopt met het kijken op HF. Helaas door verveling weer een beetje begonnen sinds vorige week. Maar ben er nu al weer moe van.
Ik vind hem tof!
We weten natuurlijk allemaal wat de inspiratie was, maar ik ben toch van mening dat ze met de band en de verhoudingen het horloge iets van een eigen gezicht proberen te geven. Veel plezier met dit spec-bommetje
Zeker een leuk ding! Ikzelf zou echter voor een klokje in die prijsklasse liever iets hebben dat niet zo overduidelijk āgeĆÆnspireerdā is op zoān specifiek exclusief model. Maar dat is persoonlijk.
Eerlijk gezegd zie ik dit niet in de ātopicstartā terug.
Ben het sowieso eens met eenieder die vindt dat het taalgebruik hier op het forum zeker wat genuanceerder zou kunnenā¦Ook op zoān wijze kun je aangeven dat het niet jouw keuze zou zijnā¦
Het is interessant om te zien hoe de strategie bij Seiko veranderd is. Voor de NH35/36 zag je zelden een niet-Seiko horloge met een Seiko uurwerk, tegenwoordig heeft Seiko met SII de plaats ingenomen die Citizen een aantal jaar geleden had met Miyota als het gaat om het leveren van uurwerken voor goedkopere automaten van alle merken.
Ik vind er een stap zitten tussen een design namaken en je eigen logo erop zetten (en een heel duidelijk andere afwerking dan AP), en een echte kopie maken (incl. het logo).
Heb hier geen last van. Ik koop het alleen zelf niet.
Zeker waar. Maar het doel van een hommage is eer doen aan het origineel. Deze beide horloges doen dat absoluut niet. Het enige doel van deze merken is geld verdienen over de rug van Audemars Piguet, en dat vind ik jammer.
Volgens mij worden deze horloges überhaupt white label geleverd. Voor sommige kanalen met AP logo, voor andere kanalen kan dat niet en wordt een generiek logo gebruikt (bijv. Cadisen, Parnis, Corgeut). Wil jij een āeigen horlogemerkā starten? Dan kun je vast beginnen door een paar 100 stuks van deze te bestellen met een door jou aangeleverd logo erop.
Exact, merken zoals Daniel Wellington doen zo al jaren zaken.
Ze zijn succesvol dus jeej voor hun. Ik vind het als horloge liefhebber niet kies en benoem dat ook op dit forum.