NA: hommage of keiharde kopie

Wat heb je tegen Daniel Wellington? Die klonen de meest generieke dress horloges op zo’n manier dat er geen ontwerp aan af te leiden is, niet eens een max bill of zo, en verkopen ze. Ik vind Daniel Wellington minder aanstootgevend dan complete rip-offs, zoals het bovenstaande horloge.

Maar goed, ik zou ook liever een Daniel Wellington dragen dan een originele APRO. Man, zijn die dingen niet mooi.

In de jaren '80 van de vorige eeuw kreeg je als leerling een 0 (nul) bij het vak Nederlands als je het waagde het woordje “ik” te gebruiken in een opstel.

Tegenwoordig begint elke zin met “ik”.

2 likes

Dat was in de zestiger jaren ook al zo :upside_down_face:

1 like

Verder heb ik weinig tegen Daniel Wellington, popte als eerste merk in me op om mijn punt te maken.

En eens, 100% ripoffs zoals hierboven zijn veel erger

1 like

ok, boomer(s).

3 likes

Een mening over iemands mening hebben (op deze wijze), vind ik iemand een (andere) mening opdringen…

Zucht, als je humor moet uitleggen is het niet leuk meer.

En je doet het nu zelf ook :slight_smile:

1 like

Klopt misschien wel, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel…
Overigens niet verkeerd bedoeld

1 like

Vinden dat een mening hebben over iemands mening, iemand een mening opdringen is, is iemand een mening opdringen denk ik. Geen mening hebben over iemands mening is je kop in het zand steken. Ingewikkeld hoor :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

In algemene zin heb je volkomen gelijk, maar lees ook de (…) tekst…Dan klopt imho jouw stelling niet.

1 like

Mijn opmerking was bedoeld als geintje. Jij slaat vaker aan als mensen een ongezouten mening ventileren en dat lijkt mij persoonlijk op een toetsenbord heroes discussie forum onbegonnen werk :wink:. Maar in het geval van Drebin wel weer terecht. Dat is een beetje een ettertje :joy:

2 likes

Die moet je bijbestellen, inderdaad.

2 likes

Oeh, “een beetje” !
Progress… Geef het nog een paar maanden en je gaat van me houden :heart_eyes:

1 like

Dat “een beetje” was alleen om te voorkomen dat ik van Jo op mijn donder zou krijgen :wink:

2 likes

Welnee. Het is een lieve jongen.

Daar heb je hem ook. Nu hebben we bijna alle ettertjes bij elkaar. @louis als jij ook nog ff aansluit is de club compleet :+1:

1 like

:flushed:
Is het weer de week van de maand ?

1 like

Ik ben dat op zich met je eens, hoewel de band anders is, het gepolijste deel van de kast anders is, de maatvoering anders is. Laat ik het houden op een kopie met aanpassingen.
Daarbij vraag ik me wel af waarom een, laten we een voorbeeld nemen, Bulova Seville dan over het algemeen wel wordt gewaardeerd?
Misschien vanwege de sporen die Bulova al had verdiend, de afwerking van het horloge?
Maar uiteindelijk is dat toch ook een keiharde kopie of zoals jij het noemt 100% ripoffs?
Ben heel erg benieuwd.

Yup