NA: hommage of keiharde kopie

Dat hele anti homage gemeut is gewoon decadent ge-OH.
Nothing more nothing less.
Als alle zure types nou eens het ‘origineel’ kopen dan. Oh wacht…

3 likes

Mooie klokkies, ben niet zo van de vintage.
Heb de invicta dus aangeschaft.

2 likes

Ja toch. Veel horloge voor weinig geld.
Gewoon 20 bar WR. Leuk calibertje met mooie specs. Schroefkroon. Lekker zorgeloos dragen.
Alle Zeurpieten kunnen de originele, net als ik trouwens, niet eens betalen.
Maar wel zeuren natuurlijk, zeuren is gratis.

4 likes

Ik vind dat @Drebin hier wel een valide punt heeft. Jammer dat dat punt dan op minder prettige wijze wordt afgeserveerd.

1 like

De goede man heeft vandaag wel heel veel punten, valide of niet :innocent:

Wees blij dat hij geen klant van me is: levert twee extra punten op. In het algemeen zware punten overigens.

1 like

Man, man, man… totaal niet vergelijkbaar qua segment, je gaat toch ook niet roepen dat een Toyota MR2 een ripoff is van een Porsche Boxster (oh nee, dat was omgekeerd :grin:)… of als je in de IKEA loopt je goedkope kasten ziet in de lijn van dure designmerken?

Voor elk prijssegment is er vraag en dus ook aanbod van bepaalde designs. Het “geld verdienen over de rug van” is dan ook overtrokken.

1 like

Eensch. Als het de critici uit komt dan is niets te gek, als er hier mods gepresenteerd worden die bijna niet van het origineel te onderscheiden zijn, dan zijn er niet genoeg superlatieven aan te slepen om deze te prijzen! En als een fabrikant zoiets in de markt zet dan is het azijn zeiken geblazen.

3 likes

Ah. Je twijfelde tussen een Rolex van 50k + en een Invicta van 100 euro en het feit dat een van de twee vintage is heeft de doorslag gegeven :smile:

2 likes

:joy: :joy: :joy:

1 like

Een jubileum. De 250ste hommage discussie.:tada::tada:

afbeelding

8 likes

‘Leuk voor het geld’ is een argument waar ik niets van begrijp.

4 likes

Nee, het is een andere prijsklasse misschien maar hetzelfde ontwerp. En door dat ontwerp is het horloge meer gewild dan anderen in zijn klasse. Terwijl het merk het ontwerp niet zelf heeft bedacht, maar gewoon slecht gekopieerd.

1 like

@TimeLapse Ik ben geen ettertje, ik ben een lul.

2 likes

Haha. Net als 4 wiel sturing. Porsche in 2014 was echt zo van woooahhhhh kijk wat we hier hebben terwijl de oude Nissan Gtr uit de 90s het ook had haha.

Aan de hand van welke criteria bepaal jij dan wat je koopt?

Ik koop wat ik mooi vind, maar ik heb ook wel een idee van hoeveel geld ik aan een horloge wil uitgeven aan de hand van de looks en hoe vaak ik een horloge nodig heb van dat ‘type’.

3 likes

Je vindt iets leuk of niet. Dat je een horloge leuk vindt als ie weinig geld kost, maar niet als ie veel geld kost is inderdaad wel raar.

1 like

Dat vind ik niet. Ik vind vostoks leuk omdat het zorgeloze tankjes zijn.

Een vostok van 5k zou ik ook laten liggen.

3 likes

Ik koop iets omdat ik het mooi vind en om wat voor reden dan ook begeerlijk. Iets kopen omdat het goedkoop is, maar eigenlijk niet heel mooi of goed, snap ik niet. Ik koop kwaliteit of anders niets.

Ik denk dat dat het grote verschil is. Ik denk dat veel mensen hun keuzes op andere dingen moeten baseren dan alleen de kwaliteit die ze willen.