NA: Houston, we’ve got a problem (Bulova Lunar Pilot)

Prachtig horloge blijf ik het vinden alleen voor mij net even te groot. het is jammer dat ze het niet in 41 a 42mm konden gieten. Dan had ik het meteen gekocht! Veel plezier ermee.
Groeten,
Marijn

2 likes

Oké hij valt dus best groot, dat snappen we. Maar wellicht ook handig je pols size door te geven. Misschien zijn je polsjes juist te klein/dun :stuck_out_tongue:

Ik heb een 18.5 cm pols, zou die hem kunnen hebben? Ben namelijk erg gecharmeerd van dit klokkie.

1 like

Op een 19.5 pols

3 likes

Ik draag hem dus op een 20cm pols. Zeker niet tè groot voor mij. De lug lengte is vooral fors… Kun je hem niet ergens passen? Of op proef bestellen?

1 like

Geen probleem. Op een 18 cm pols:

Ik heb de leder/Nato-versie gehad en heb nu de metalen versie. De metalen versie vind ik beter in balans. Door de smalle bandaanzet (20 mm) lijkt de kast bij een lederen band een stuk groter dan met de metalen band.

5 likes

Leuk geschreven en een zeer mooi horloge ook! Veel draagplezier

1 like

Gefeliciteerd , prachtige n.a. en een lekkere weglezer! Voor dit soort posts kom ik naar HF. Puur genieten!

Dit zou zomaar eens een nieuwe N.A. kunnen worden in de nabije toekomst!

1 like

Stoort het overigens niet dat de lange “seconde wijzer” wat dus geen secondewijzer is in dit geval niet loopt? Lijkt een beetje in de weg te staan :confused:

Dit is bij een chronograaf normaal en ook gewenst. De andere optie is dat een subdial gebruikt wordt voor de secondewijzer van de chronograaf maar dat is veel lastiger aflezen voor seconden of zelfs 1/10 van een seconde. Vandaar dus dat de grote secondewijzer wordt gebruikt voor de stopwatch.

Duidelijk. Beetje noobvraag dus :sweat_smile:
Chronograaf was nooit echt mijn ding maar deze en uiteraard de Speedy begin ik steeds leuker te vinden.

1 like

Het stoort mij zeker niet. Geeft wel een mooie uitlijning om 18.00uur bijvoorbeeld.

3 likes

Blijft wel een erg mooi horloge, maarja… dat formaat😅

3 likes

Heel mooi, ben benieuwd hoelang de batterij mee gaat.

2 likes

Leuke historisch verhaal over dit horloge. Was mij niet bekend :blush:
Als jochie volgde ik die Apollo 15 maanlanding op de voet, we wilden toen allemaal astronaut worden. Het verhaal van dit horloge gaat nog verder op een beetje vreemde manier:

Ja raar verhaal! Had ik ook gevonden, maar vond het niet echt wat toevoegen haha.

Ik voel me nu wel een beetje bezwaard dat ik met de aanschaf van mijn horloge Scott emotioneel zo heb beschadigd :rofl:.

Hahaha vergeet niet dat hij met de verkoop alleen al 1,6 miljoen dollar mee verdiende he. Zal wel meevallen met die emotionele schade.

Mooie NA en jammer dat je hem wegdoet maar pas op dit horloge is net een boemerang. Na mijn NA:

heb ik hem maanden later ook weggedaan. Maar man man man wat was dat een stomme keus. Inmiddels heb ik hem alweer een hele tijd terug. In mijn geval de stalen versie.

1 like

Mooi geschreven NA!

Herkenbaar met veel horloges. Het is ook echt zo’n twijfelgeval. Ik draag hem graag maar wil echt weer eens wat anders. Als hij niet voor een redelijke prijs weggaat houd ik hem gewoon lekker hoor haha!

1 like

Snap helemaal wat je bedoeld.

1 like