NA iedereen en zijn moeder heeft hem gehad

Je ‘oude’ verzameling zat vol karakter, maar bovenstaande kan ik me wel iets bij inbeelden. Wellicht is dit het persoonlijke onderscheid tussen een horloge als gebruiksvoorwerp beschouwen of als een vorm van kunst. In het eerste geval is het gebruik ongetwijfeld een hardere voorwaarde voor het behoud van een emotionele connectie.

In ieder geval gefeliciteerd met deze mijlpaal in je collectie, het is niet moeilijk om in te zien waarom dit zo’n alom geliefde klassieker is. Hopelijk houdt deze de vlam levend, geniet ervan! :slight_smile:

1 like

Proficiat Vincent met deze mooie aanwinst :star_struck:

1 like

Leuk om te lezen! En gefeliciteerd, man!

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA, ik heb het hele verhaal met plezier gelezen. Maar ik moet toegeven dat ik wel even moest gniffelen om het idee dat je zo mooi neerzet als minderen om meer gevoelshorloges te hebben om vervolgens af te sluiten met een waslijst aan wat er nog bij moet in je verzameling. De horloge hobby pur sang.

2 likes

Goed verhaal, lekker kort :wink:
Mooi setje zo!

1 like

Wat leuk om te lezen hoe je tot dit horloge bent gekomen. Fantastische keuze! Geniet ervan!

1 like

3861 altijd top! Ik geniet zelf meerdere dagen van de week van dit tophorloge en kan m niet genoeg aanbevelen!

Grappig trouwens… ik had eerder vandaag bij toeval ook besloten dat ik mijn collectie nog graag wil uitbreiden met een Sinn ezm3! Lijkt me een heerlijk horloge voor op vakantie…

1 like

Mooi man, Speedy altijd goed.

Verder grappig die onzinnige gesprekken, afwegingen en keuzes in je eigen hoofd uit te schrijven tot een verhaal om het voor jezelf te rechtvaardigen. Dat rechtvaardigen deed ik ook en soms nog wel. Maar uiteindelijk is het geen rationele hobby denk ik :laughing:

1 like

Mooie aanwinst en idem collectie zo. Geniet ervan!

1 like

Amen, mooi relaas op een regenachtige zondag. Én een mooie Speedy, ik ken het gevoel :slight_smile: . Geniet ervan!

1 like

Klassiekertje! Gefeliciteerd! Heel fraai :+1:

1 like

Mooi stukje proza, mooie bespiegelingen en natuurlijk een mooi horloge. Gefeliciteerd en geniet van de speedy!

1 like

ook ik heb het volledige verhaal gelezen,
en ook ik heb wel eens met de gedachte geweest om wat in te krimpen in de collectie maar als ik echt tot daden zou over gaan ga ik van de vijftig+ stuks naar de :thinking: (veertig+?) gaan;
ik ben er eigenlijk te zeer aan gehecht aan de verzameling.
maar hoe jij het opgelost hebt is natuurlijk ook een manier door er een aantal weg te leggen en zien of je ze mist :ok_hand:
ik wens je in ieder geval een mooie tijd met de speedy
draag hem met plezier

2 likes

Mooi verhaal, mooi horloge!
Mijn speedmasterhistorie: mijn toenmalige zwager had een speedmaster en ik kon niet begrijpen dat iemand zo’n duur horloge droeg.
Jaren later ging ik op HF en ik kon niet begrijpen wat iedereen zo mooi aan die speedmaster vond.
Een jaar later paste ik de speedmaster van @Wilfox, om eens te kijken hoe zoiets mij stond, en ik was heel teleurgesteld dat hij te groot voor me was.
En nog een jaar later kocht ik een Speedmaster FOIS en daar ben ik na viereneenhalf jaar nog steeds heel blij mee.

Veel plezier ermee!

5 likes

Kijk dat zie ik anders.

Ik heb nog een paar seiko’s, 2 universals, een la vol oude en versleten oude prullen waaronder verkleurde swatches, een zilveren zakhorloge, waar ik de naam al van vergeten ben, en dan nog vast ergens enkele horloges in huis, maar on top of that, draag ik niet die UG of seikos, maar hebben mijn kinderen en of vrouwlief deze ingepikt. Ik zou niet eens exact weten waar ze in huis liggen. Dat ik ze betaald heb, maar er geen gebruik van maak of bezit over heb, noem ik dat gewoon side collectie als ik dat wil.

Al zou je niet eens van een verzameling hoeven te spreken.

Jouw onverkoopbare muhle is zeker geen side collectie. Dat ben ik met je eens.

2 likes

Leuk verhaal en makkelijk door heen te lezen en leuk dat je jezelf een soort opdracht gaf om erachter te komen when, how and why your pickle tickles.

Ik hoop dat jij, met de komst van de Speedo speedy en de toekomstige aanschaf van de Sinn, jouw eindstation zal bereiken.

Of dat daadwerkelijk zo zal zijn, kan alleen jij en alleen dan vertellen.

Veel plezier met de NA en het voorbereiden van 'This one last Journey!

1 like

Super interessante reis, én een Speedy!
Leuk om te lezen Vincent. Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst, onnodig te zeggen dat een Speedy erg fotogeniek is :camera_flash:
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Leuk om zo te lezen Vincent en wat kan zoiets snel gaan. Tijdens onze GTG in Den Haag zei je volgens mij nog “dat er vast ooit ook wel een Speedmaster zou komen”. En nu is hij er dan al :slight_smile:

Ik ben heel benieuwd naar de dresser die je op het oog hebt. Ben je niet bang dat je dan toch weer een (te) grote collectie krijgt?

1 like

Leuk om te lezen hoe je collectie zich ontwikkeld heeft. Je hebt nu een paar hele gave modellen in je “core” collectie.
Lekker van genieten en gefeliciteerd met je Speedy.

1 like