Heerlijk verhaal, en denk dat iedereen met een volle horlogedoos maar geen eindeloos budget hier wel eens over fantaseert maar het toch te drastisch vind om vrijwel de gehele collectie ook daadwerkelijk op te offeren voor een grail watch. Tof dat je de stap hebt genomen, en ik denk dat je wel eens gelijk kan gaan krijgen met dat dit zo’n horloge kan zijn dat je de rest van je leven met trots en plezier zult dragen! Geniet van je NA, en hopelijk koop je binnenkort toch weer wat nieuws zodat je weer zo’n leuk verhaal kunt posten
Thanks voor je verhaal Vincent. Herkenbaar en je hebt mij zeker aan het denken gezet (sta aan het begin van de hobby) over bepaalde keuzes en gedachtes over horloges
Mooie aanwinst man! Ik houd het voorlopig gewoon bij mijn '20 1861. Meteen even dank voor al de likes die ik van je mocht ontvangen de afgelopen jaren.
Proficiat met de Speedy, echt een heel mooie keuze!
En ik lees dat ik zeker niet de enige ben die zich herkent in je verhaal. We zijn inderdaad soms heel hard bezig met vinkjes zetten en wat we horen te doen. Maar de hobby beleef je met je hart en niet met je hoofd, je verhaal illustreert het heel mooi.
Ik ben zelf nog begonnen met met lijstje “duiker, pilot, dresser, chrono”. Om dezelfde redenen was dat geen succes en werd het plots één en al Grand Seiko. Helaas werd het al snel “mechanisch, hi beat, spring drive, quartz” en daar kwam het lijstje alweer.
Nu heb ik gewoon voor mezelf beslist om het bij mijn favoriete merken te houden en daar de leukste stukken van uit te zoeken, diegene die mij een goed gevoel geven. En ik houd er een paar toppers naast, waar ik blij van word elke keer ik ze omdoe. De Speedy is daar zeker eentje van hier, ik hoop dat je er evenveel plezier van hebt!
Geniet ervan alleszins
Bedankt .
Met plezier!
Ook geen straf toch?
Thanks Jasper.
Te gek eigenlijk. De meeste mensen doen hun leven uit met 1 horloge, en vervangen het pas als het kapot is. Maar het is soms lastig om de beperkingen die we ons zelfs opleggen te doorprikken. Logisch ook wel. Als er geen remmen op deze hobby staat loopt het heel snel uit de hand. Dat leert iedereen in de eerste maanden van de hobby al.
Gefeliciteerd, prachtige aanvulling! Veel draagplezier .
Van harte gefeliciteerd met je prachtige Speedy!
Leuk om te lezen over hoe je collectie zich ontwikkeld heeft
Ben er zelf inmiddels ook achter dat ik liever een kleiner aantal horloges heb dat ik vaker draag, dan een groter aantal waarvan sommige langere tijd in de doos blijven zitten.
Een EZM3 halen in Frankfurt kan ik van harte aanbevelen! Dat heb ik zelf een aantal jaar geleden gedaan. Is een hele toffe duiker en het leuke aan de fabriek/winkel in Frankfurt is dat ze alles hebben liggen om te passen. Daar word je dan wel weer hebberig van
Gefeliciteerd! Prachtige Speedmaster, geniet ervan.
Bedankt
Ja, lijkt me ook leuk inderdaad. Ik weet gewoon niet wat we de rest van ons weekend in Duitsland moeten doen
Thanks
Heb een grote collectie waarvan meeste in de NL kluis zit. En heb altijd alleen 2 horloges thuis die ik dan roteer. Speedy is al 4 jaar in me huis en heeft nooit in de kluis gezet. Is beste daily watch. De vaak je hem draag de mooier ik hem vind. Ook veelzeidig met leren of nato strap
Gefeliciteerd
Top keuze! Veel plezier ermee!!
mooi verwoord! Precies waar ik ook aan zit te denken. Een gedeelte van de, in mijn geval, vintage stukken de deur uit, om vervolgens te consolideren naar een beperkt aantal stukken.
gefeliciteerd met de Speedmaster en vele jaren draagplezier gewenst!
Bedankt
Thanks
Bedankt man. Zeker doen als je er klaar voor bent. Het is een verademing.
Top en je vriendin is dubbel top !
Zie toch echt Gerard
Die heb ik er hoofdschuddend bij gezet omdat dat zijn sidekick was waar hij nu ruzie mee heeft snappie?
Leuk horloge en verhaal, geniet ervan .