Zeer special ding Casper, erg fraai!
Best een mooi horloge om te zien.Gefeliciteerd ermee.
Gefeliciteerd en geniet ervan
Saffier is niet het hardste mineraal na diamant. Dat is moissaniet. Daarmee is de stelling, ‘dat weet iedereen’, gelukkig, onjuist.
Dat is een heel apart klokje, maar het heeft wel iets…
Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!
Geen liefhebber, dus het commentaar dat ik het een beetje ongedetailleerd geheel vind, en dat ik niet echt zie waarom ze dit loopwerk nu zo’n prominent plek in het ontwerp hebben gegeven, moet mogelijk met een korreltje vooringenomenheid genomen worden.
Wat een verschrikkelijk maar bijzonder apparaat!
Dit is dan ook een mineraal wat eigenlijk niet in natuurlijke vorm op aarde voorkomt.
Er zijn kristallen op meteorieten gevonden en het komt sporadisch voor in het sediment waar ook diamant in voorkomt (een natuurlijke silicon carbide verbinding is heel zeldzaam)
Het moissaniet wat in de juwelierswereld gebruikt wordt is synthetisch gemaakt en niet geschikt voor horloges.
Bijzonder horloge. Vind ik hem mooi? Nee. Maar dat doet er niet toe.
Wat ze heel mooi voor elkaar hebben gekregen is dat het uurwerk echt lijkt te zweven. Dat had ook een mislukking kunnen worden maar dat hebben ze toch mooi gedaan.
Verder wel echt een horloge voor jou geloof ik.
Veel plezier ermee!
Moissaniet komt wel in natuurlijke vorm voor. Ik denk dat je Lonsdaleïet bedoeld.
Diamant wordt ook niet voor horlogeglas gebruikt he. Wel harder dan saffier.
Ook weer iets geleerd
De box voorspelde al niet veel goeds, wilde eigenlijk al afhaken, jammer dat ik dat niet gedaan had.
Niet mijn smaak maar bijzonder is het wel! Denk je niet dat je er op een gegeven moment op uitgekeken raakt @Chillekasper?
Veel plezier ermee
Interessamt horloge, geniet ervan!
Supergaaf horloge.
Over bijzonder gesproken!
Gefeliciteerd met deze NA
Je vindt het niks?
Volgens mij is het deze:
https://www.invictastores.eu/nl/collecties/reserve/invicta-reserve-sapphire-ghost-22836-herenhorloge-48mm/
Heb jij hem nieuw gekocht @Chillekasper ?