NA: IWC Ingenieur 3239

Dank je!

Je moet hem in levende lijve zien. Het is een bijzondere mix. Hij is best dressy, maar tegelijk eigenlijk een toolwatch.

1 like

Ik vind dit toch zo’n enorm mooi horloge, de Kastvorm, de strakke indexen.
Helemaal goed :ok_hand:
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Ik heb hem jou ooit nog te ruil aangeboden en toen vond je hem niet aantrekkelijk Erik :wink:

3 likes

Zat ik vast in een Rolex fase :smile:

Tegen welke was dat?

2 likes

Omega planet ocean

2 likes

Prachtig! Geniet ervan’

1 like

Prachtig :ok_hand:

1 like

Erg mooi, ik zoek er ook een in goede staat!

1 like

Staat er 1 bij Ten2two!

Volgens mij is dat deze, of niet @tompj?

Erg fraaie klok zeg!

Yes
12+ maanden terug niet aan de straatstenen te slijten voor Euro 3K
Uit productie dus schaars dus prijs omhoog

Klopt, hij heeft al een paar stops op het forum gemaakt, oa bij mij :smiley:

1 like

De witte variant neem ik aan? De zwarte versie is vaak iets duurder en wordt al langer gezocht. Ik vind overigens beide varianten erg mooi en heb zelf de zwarte. Echt een heerlijk horloge om te dragen.

zie hier: NA: IWC Ingenieur IW323902

Ik blijf 'm erg mooi vinden in elk geval.

Yip deze “witte” variant die Jaap nu te koop heeft
Is niet wit/wit maar eerder mat zilver
Horloge is niet fotogeniek voor amateurs
Zou 'm wel terug willen maar zou hem ook naar IWC sturen voor refresh
Aankoop + onderhoud duwt het horloge naar Euro 5000
Dan moet ik wel heel zeker zijn dat hij de doos niet weer verlaat

1 like

de zwarte dan weer wel

1 like

Staat al heel lang op mn wishlist. Maar de prijzen schieten nu wel flink omhoog en dat is ie me dan ook weer niet waard :joy:

1 like

Ik heb het idee dat er steeds meer liefhebbers voor dit model zijn. Binnen de price range (4000 +/- 2000) zijn er niet veel alternatieven met dezelfde uitstraling. De nieuwe Ingenieur is heel anders. Rolex 214270 en de TH Aquaracer komen in de buurt, maar missen de Genta vibe. Verder zijn er de Overseas/Royal Oak/Nautilus en de Piaget Polo (soort van) maar die zijn 3 tot 10x zo duur en een compleet ander ballpark. Oysterquartz is een optie als je van vintage houdt, maar die is ook steeds lastiger te vinden voor een goede prijs en in goede staat.

1 like

Dit inderdaad. Het uurwerk loopt goed, maar zal zeker binnenkort wel eens een onderhoudsbeurtje nodig hebben en het horloge heeft geen zware draagsporen, maar je ziet wel dat hij al even meegaat. Verder is’t een prachtig horloge als je de band goed op maat krijgt. Ik vond 'm persoonlijk wat zwaar ook ivm mijn BB58 :slight_smile:

1 like