NA: IWC Ingenieur IW323902

Laten we beginnen met een plaatje van het internet

Ingenieur

Lekker he? Dan nu de introductie :slight_smile:

Na meer dan een jaar lang een stabiele collectie te hebben gehad, begon een paar maanden geleden toch weer wat te kriebelen. Ik merkte dat ik eigenlijk maar twee horloges uit de verzameling om deed, omdat die voor mijn gevoel een stapje boven de rest stonden. De Holthinrichs Ornament Delft Blue en JLC Master Ultra Thin Moon wonnen het iedere dag van de GS SGBX061 en de vintage Omega Constellation. Ik wilde ze beide verkopen en op zoek naar een waardige uitdager voor de andere twee toppers.

Zo gezegd zo geschied. Uiteindelijk wilde ik, naast het klassieke van de andere twee, iets sportiefs hebben en ging ik op zoek naar een sportief horloge met metalen band. Dit specieke WC Inginieur model heb ik hier de afgelopen jaren een aantal maal voorbij zien komen. Iedere keer dat ik het horloge zag deed het mij iets. Het model is natuurlijk een van de vele varianten van sportmodellen met geintegreerde band, inclusief de harde hoeken. De Ingenieur heeft een goede historie, met zeer veel variaties. Het model zonder de (vaak afgekapte) nummers op de wijzerplaat in het zwart was degene waar ik naar op zoek ging.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik erachter dat een versie in goede staat nog best lastig te vinden was. Het aanbod op internet staat vol met beschadigde versies zonder doos en papieren. De prijzen van deze zwarte variant waren helaas ook aan het stijgen. Ik ben blijkbar niet de enige op zoek naar dit horloge in goede staat. In eerste instantie heb ik contact gezocht met een nederlandse dealer. Deze communiceeerde bijzonder slecht. Ik zag op de foto’s dat het boekje van een ander IWC model was en kreeg de uitleg dat dit vaker voorkwam bij het leveren van IWC horloges. Ook de kaart was erg verdacht. Ik was op zijn zacht gezegd afgeknapt.

Uiteindelijk zag ik een scherp horloge op Chrono24 voorbij komen. De advertentie was wat onduidelijk en uit Italië; er rinkelde dus wat alarmbellen. Uiteindelijk een bericht gestuurd en ik werd positief verrast door de snelle en duidelijke communicatie in het Engels. Ondanks dat het niet op de foto’s zichtbaar was, bleek alles (inclusief de kartonnen omdoos en extra schakels) aanwezig. Omdat ik met de Chrono24 verzekering af mocht rekenen heb ik uiteindelijk het risico genomen en het horloge gekocht. Het wachten begon…

Al een aantal dagen later stond de DHL op de stoep met het pakket. De foto’s waren scherp, maar tijdens het uitpakken werd ik nogmaals positief verrast. Het horloge is nog in top staat. Wat een scherpe hoeken en prachtige wijzerplaat. Genieten zeg. Tijdens het aanpassen van de band raakte ik ook onder de indruk van het systeem om schakels te verwisselen. Wat vernuftig en eenvoudig in gebuik. Dat had ik nog niet meegemaakt!

Inmiddels zijn we al wat weken verder en de missie is geslaagd. De IWC is een goede competitie voor het klassiek ingetogen geweld van de Holthinrichs en de JLC. Uitiendelijk leest 25% van jullie dit verhaal (bedankt!)… voor de rest zijn dit de plaatjes.

Eerst een foto’s van de advertentie:

Een foto van de extra’s:

En een foto in het wild met een avondzonnetje:

Ik ben weer een tevreden man!

131 likes

Fraai! En een leuk enthousiast verhaal. Veel draagplezier!

1 like

Mooie zoektocht! Veel plezier :sunglasses:

1 like

Heel gaaf ! Genieten man zo’n Ingenieur

1 like

Kei gaaf, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

:ok_hand:

1 like

Fijne aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Heel cool, staat hier ook op de shortlist! Veel plezier ervan!

1 like

Heel gave aanwinst!

1 like

Heel gaaf horloge, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met je NA!
Mooi horloge, veel draagplezier!

1 like

Prachtig :ok_hand:

1 like

Fijn! Mooie aanwinst

1 like

Mijn favoriete ingenieur :ok_hand:

1 like

Mooie aankoop. Gefeliciteerd.

1 like

Ik zou ook gezwicht zijn voor deze mooie intelligente jongen…:+1:

1 like

Mooie IWC. Geniet ervan!

1 like

Mooi exemplaar, en steeds zeldzamer :+1: :+1:

1 like

Woh :sunglasses: classic! Echt zo’n onwijs gaaf bucketlist-materiaal dit. Geniet er van :ok_hand:

1 like

Erg mooi. Gefeliciteerd!

1 like