Ah leuk, echt de eerste foto die ik zie waar de 3714 en de 5001 op één foto staat lang naar gezocht.
van welke ? (dit is toch IWC only)
Van de verzameling bedoel ik. Ben erg benieuwd. (Kan natuurlijk ook in ‘show je horlogeverzameling’ /jouw verzameling op één foto’ oid).
Laten we het hier dan even bij het IWC gedeelte houden.
Mist volgens mij alleen nog een 2e Mk XI en een 3706 Fliegerchrono waar ik nog een leuke foto van moet maken
Deze Mark XI heeft een service dial denk ik? Nog steeds een fraaie collectie IWC !
mooi man
zwarte zie je idd niet veel te koop,zover ik heb kunnen zien op c24 helemaal geen
maar wat moet zoiets nog doen in goede staat?
Ik heb deze ook via Chrono24 gekocht. Een complete set in goede staat kon ik destijds niet onder de 5000 euro vinden. Zonder papieren en/of wat meer krassen op de band/kast lukte toen nog voor 4000-4500, maar ik weet niet of ze nu ook nog te vinden zijn voor die prijs?
Er zijn er volgens mij genoeg van gemaakt, maar toch zie je ze niet zo vaak te koop staan. Het Uhrforum is trouwens ook een goed alternatief waar ze weleens voorbij komen.
dat is idd best aan de prijs
zal het eens in de gaten houden
Dat is helemaal correct, hij ziet er ook eigenlijk te mooi uit maar dat vind ik stiekem ook wel leuk. De andere Mk XI heeft i.i.g. wat meer originele onderdelen, maar om heel eerlijk te zijn blijft het altijd lastig bij de MkXI om dat vast te stellen.
Thomas Koenig heeft er veel over geschreven o.a. hier https://www.iwc.com/en/articles/journal/ten-rules-for-purchasing-your-vintage-mark-11-pilot-s-watch.html
Deze pdf http://www.gregsteer.net/IWC/Mark_11/mark11a-en.pdf van Matthias Christian, Thomas Koenig and Greg Steer geeft ook heel vele informatie.
Ik heb er eentje😜
Niemand hier een 3536-01 die in de weg ligt?
voor verkoop??
Goeie keuze maar hij ligt hier helaas niet in de weg.
Doe er ook nog een rubber band IWA15761 op en je bent helemaal een eindbaas. Ook nog een idee is de Vecro band IWA01433 met titanium aanstoten IWA04920.
Succes met je zoektocht
Dat ie niet in de weg licht, wil niet zeggen dat ie niet weg zou kunnen . Op de foto leek die van jou net staal.
Nee helaas, heb hem net juist op rubber gedaan voor de lente. Mocht hij vervelen dan zal ik hem zeker hier als eerste te koop aanbieden.
Heb je een foto van hoe hij eruit ziet op rubber? Ik denk er ook over om op zoek te gaan naar een extra band voor de zomer.
De stalen versie heb ik ooit wel gehad maar ook weer snel van de hand gedaan; veel te bling bling. De versie met witte wijzerplaat vind ik ook niets.
Een van de kinderen draagt hem nu meestal met de titanium band. Zelf vind ik hem het mooist met de rubberen band en gezandstraalde vouwsluiting. Dat zwart van de wijzerplaat past erg mooi bij de band…
Het is sowieso een fantastisch horoge zeker als je na gaat dat er 2000 meter op staat