Geniet ervan heb zelfde de donker blaauwe maar ze zijn echt top.
Gave Pressage Gefeliciteerd
Als je deze lijn doortrekt, wat zou dan jouw horloge voor bijvoorbeeld je 40ste verjaardag kunnen of mogen zijn?
Gefeliciteerd, geniet ervan
Onwijs bedankt voor de tip! Horloge zit inmiddels om mijn pols en Jaap van Ten2Two is echt een topper gebleken.
Goed om te horen Patrick, ziet er fraai uit. Veel plezier er mee!
Gefeliciteerd, zie je wel het verstand komt met de jaren
En als je nog een paar tientjes over hebt, een Vietnamees op Ebay maakt prachtige bandjes en anders natuurlijk onze eigen Ko.
Jezelf een horloge cadeau doen op je 30ste is iets wat je voor altijd zal koesteren. Mooie aanwinst en veel draagplezier!
haha, het zijn zeker leuke dingen
een prachtig exemplaar
draag hem met plezier
Mooie Seiko, en gefeliciteerd met je verjaardag.
Amateurtje, G. Jwz dat er mensen zijn die dat straffer aanpakken.
Serieus: gefeliciteerd met het overleven van een derde deel van de verwachting, en met je nieuwe horloge. Cocktail time is klassiekertje.
Herkenbaar!
Mooi man, en ook gefeliciteerd met zulke vrienden!
Mooi! Zelf heb ik precies dezelfde ervaring rond mijn 30ste gehad. Het verschil is dat ik met de donkerblauwe presage thuis kwam
Ben een beetje beduusd van alle reacties, zoveel had ik er niet verwacht. Bedankt allen, ook voor de felicitaties!
Vandaag de hele dag omgehad terwijl ik weg was met vrienden, draagt fantastisch en schittert aan alle kanten in het licht. Helemaal goed! Het horloge voelt in mijn collectie wel een klein beetje aan als de vlag op een modderschuit, maar er moet iets nu eenmaal het mooiste zijn.
@Patrick1 Begrijp ik het goed dat je nu zelf ook een Presage hebt gekocht? Gefeliciteerd! Had nooit gedacht dat ik mijzelf een influencer kon noemen. Geniet ervan!
@Anthony: Oeh, dat is een erg goede vraag! Stel, ik zou vanaf nu iedere maand 2 tientjes wegleggen, dan zou ik een kleine 2500 euro hebben op mijn veertigste verjaardag. Dat zou tegen die tijd met de huidige inflatie misschien net genoeg kunnen zijn voor een Seiko 5 Sports!
Zonder dollen, mijn favoriete merken in het hogere segment zijn op dit moment Nomos, Omega en Junghans, ik denk dat iets van die merken een erg goede kans zou maken.
Ik zal altijd fan blijven zijn van relatief minimalistische dials, vertel mij de tijd en dat is het. Ben vorig jaar naar Dessau geweest, de Bauhaus hoofdstad van de wereld en rondgelopen met het enthousiasme van een kind van 6. Gebouwen, ontworpen met een gedachte erachter en er bij gebleven. Gestileerd in zijn eenvoud, heerlijk. Voor mij zijn het horologische equivalent daarvan Junghans en Nomos, zal geen toeval zijn dat zij beiden ook uit Duitsland komen.
Van Junghans is de Max Bill natuurlijk een klassieker, redelijk betaalbaar ook nog, en ik denk dat dat een mooie brug zou zijn. Zie dat precies degene die ik hierboven link (34mm handopwinder) net is afgeprijsd met 30% korting en daardoor schrikbarend dichtbij een “redelijk” bedrag komt. Neeneeneeneeneeneeneenee af foei!
Nomos is voor mij een beetje de holy grail als het gaat om dials. Nee, zo heel bijzonder zijn ze niet, maar ik heb een zwak van heb ik jou daar voor functioneel design met de stijl van Bauhaus in gedachten. En dat kunnen ze wel in Duitsland, kijk ook naar Junghans. En voor de verandering eens een duikhorloge dat geen patrijspoort van heb ik jou daar om zijn kast heeft zitten.

Van Omega heb ik altijd een zwak gehad voor de Railmaster, (waarom Omega, gebruik Futura op je dial en je hebt mij al meteen.) Verder is dat ook een redelijk “alternatief” horloge binnen de Omega lineup, een fantastisch movement en verder qua uiterlijk relatief minimalistisch. Al is zo’n Aqua Terra ook niet te versmaden, dat kan ik absoluut niet ontkennen.
Toch even een vraagje tussendoor, begrijp ik het goed dat er wel nog een andere band op kan, als ik naar het exemplaar van Patrick kijk? Was er niet helemaal zeker van toen ik keek naar hoe de band aan het horloge vast zat.
Bauhaus, Junghans, Nomos, Omega. Met een visie dus. Tof!
Je bent zeker een influencer! Na de tip over een exemplaar vlak bij mij in de buurt heb ik toch besloten de Presage te halen.
En inderdaad, met een zwart leren band en met een stalen band. Welke overigens vrij eenvoudig te verwisselen zijn, mits je een beetje handig bent.
Geniet van je mooie horloge, ga ik ook doen!
Gefeliciteerd (beiden)!
Getuige de smaak gaan er nog wel meer NA topics bijkomen die we met plezier kunnen gaan lezen. Geniet voor nu vooral van je/jullie prachtige cocktail
Ik heb hem ook gehad. Prachtig horloge.
Veel plezier ermee!
Fan-tas-tisch, ik voel mij zeer vereerd!